Gjest klorer seg selv Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hei! Har en hærlig jente på 7 år, er som regel snill og grei. Men i det siste har hun begynt å bli trassete, svarer oss frekt osv. Det som bekymrer meg er at vist jeg setter grenser for henne, eks i dag når min datter og en veninnde var ute å lekte, så kom hun og spurte om veninnden kunne få spise middag sammen med oss, jeg sa at det ikke passet i dag og at jentas bestemor nettopp hadde ropt at hun måtte komme inn og spise. Min datter ble veldig sint, var frekk i munnen og jeg hennviste henne til rommet sitt. Det hun da gjorde var å klype seg selv i ansiktet !! Hvorfor gjør hun dette??er det noe jeg gjør feil?? hun har stabile familieforhold, bor sammen med mamma, pappa og sin lillebror.Det er spesielt i mot meg hun er opprørsk, men det kan skyldes at pappa i huset ikke er så streng og sjelden setter grenser for henne. Jeg er virkelig bekymret for dette, hun har nå stygge klormerker i ansiktet, men sier selv hun ikke skal gjøre det mer.. bekymret mor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Sannsynligvis ville hun bare få frem en reaksjon fra deg. Jeg hadde bekymret meg med mindre dette gjentar seg mange ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Siden det først og fremst du som setter grenser for din datter, er det naturlig at det først og fremst er deg hennes opprør går ut over. Det er mulig at problemet kan ligge her, at pappa er snill og føyelig, og at mamma er streng og bestemmer. Slik hun da forstår det er at dine grenser er urimelige, siden det finnes andre og mildere grenser også. Det første dere bør gjøre er at mor og far er samkjørte i oppdragelsen, kanskje det til og med skal være slik en periode at far er den strengeste. At hun skader seg selv betyr trolig at hun er lei seg og sint, og vil straffe både seg selv og deg. Det er nok ingen helt uvanlig reaksjon, men dersom hun fortsetter med selvskading er det en uheldig utvikling. I så fall bør dere søke psykologisk hjelp for å få råd om hvordan dere skal skal hjelpe henne til å slutte med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.