Gå til innhold

Fartsdump på kommunal vei?

Anbefalte innlegg

Gjest Redd barna
Skrevet

Jeg bor i et borettslag med en kommunal vei som hovedvei. Det er i dag et par fartsdumper i borettslaget, men ikke der det trengs med. Midt i borettslaget ligger en lekeplass og en av stiene til denne plassen føres rett ned på veien, i en uoversiktlig sving. Det er 30 km/t som er fartsgrensen, men svært mange kjører langt fortere enn dette. Opplevde for kort tid siden at et barn nesten ble påkjørt ved denne stien.

Er det noen som kjenner til prosedyrene for å få en ny dump på en kommunal vei(Oslo)?

Skrevet

I Kristiansand er det i alle fall ganske omstendelig å få flere fartshunper i boligfelt. Det må søkes, politiet må ha fartskontroll der, og søknaden blir behandlet kun et par ganger i året tror jeg.

Vi fikk først én fartshump i vår vei, og etter noen år én til. Ring til kommunen og spør hvordan du skal søke. Trolig stiller dere sterker dersom søknaden kommer fra borettslaget og ikke bare fra deg som enkeltperson.

Gjest Redd barna
Skrevet

I Kristiansand er det i alle fall ganske omstendelig å få flere fartshunper i boligfelt. Det må søkes, politiet må ha fartskontroll der, og søknaden blir behandlet kun et par ganger i året tror jeg.

Vi fikk først én fartshump i vår vei, og etter noen år én til. Ring til kommunen og spør hvordan du skal søke. Trolig stiller dere sterker dersom søknaden kommer fra borettslaget og ikke bare fra deg som enkeltperson.

Ok. Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...