Gå til innhold

Om bruk av tillegg


Galadriel

Anbefalte innlegg

Hei

Det virker som om jeg har akkurat nok melk til min datter, men jeg har ikke så mye at jeg kan pumpe meg utenom det hun spiser. Er det ok at hun får morsmelkerstatning de gangene pappa`n gir henne flaske? Det er ikke ofte, toppen en gang i uka. Vil hun kunne reagere negativt på slik erstatning? Jeg tenker da på mageknip etc. ikke smaksmessig, for der regner jeg med at hun protesterer litt!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trebarnsmor

Du har akkurat nok skriver du. Bra. Det er jo prinsippet med selvregulering :-)

Om du vil pumper du en stund etter du har gitt barnet mat. Gjerne på formiddagen. Barnet får litt mindre ved neste måltid da, men det betyr bare at hun forlanger enda et måltid litt senere. Du får antydning til "økedager" med andre ord.

Slik gjorde jeg det med alle mine tre. Slappet helt av, selv om jeg tømte brystet for det som skulle bli deres neste måltid. Tenkte at jeg hadde jo den utpumpede melka om det skulle bli nødvendig...

Det endte med at jeg hadde et pumpemåltid pr døgn, hvor jeg frøs ned melka. I tillegg til fullamming.

Det ble ikke svar på det du lurte på, men varment somet lite tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Galadriel. Ikke godt å si. Erstatning er laget av kumelk. Vurder hva du synes er best for barnet ditt og hvor mye arbeid det er for deg å pumpe deg eks. en gang mellom to måltider daglig og samle opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...