Gå til innhold

Halsbetennelse

Gjest hansken

Anbefalte innlegg

Gjest hansken

HEi,

sønnen min på 6 år har hatt skikkelig vondt i halsen siden torsdag morgen. Jeg har hele tiden ventet på at det går over til hoste/tett nese, men det henger fortsatt i halsen. Han har hatt litt høyere temperatur enn vanlig (37.5), men ikke feber. Bør vi oppsøke lege for å få antibiotika eller bare vente på at dette går over av seg selv? I går holdt jeg ham inne, menmed 15 grader og sol er det litt dumt å sitte inne om det ikke hjelper noe.

– hansken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har streptokokkbarn, men har aldri opplevd at de har hatt bakterieinfeksjon når feberen er så lav som 37,5. Da er den gjerne nærmere 39 grader og høyere. Se i halsen med godt lys om du ser hvite flekker på mandlene. Det kan være tegn på bakterieinfeksjon. Likeledes hvis ånden er litt amoniakk-aktig. Men om det ikke gir seg på noen dager ville jeg gått til lege, og hvis du ikke får ham til å spise. Om pollensesongen har startet der dere bor, så kan du være obs på at allergi hos noen (inkl meg selv) starter med mange dagers vondt i halsen før nysinga begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hansken

Jeg har streptokokkbarn, men har aldri opplevd at de har hatt bakterieinfeksjon når feberen er så lav som 37,5. Da er den gjerne nærmere 39 grader og høyere. Se i halsen med godt lys om du ser hvite flekker på mandlene. Det kan være tegn på bakterieinfeksjon. Likeledes hvis ånden er litt amoniakk-aktig. Men om det ikke gir seg på noen dager ville jeg gått til lege, og hvis du ikke får ham til å spise. Om pollensesongen har startet der dere bor, så kan du være obs på at allergi hos noen (inkl meg selv) starter med mange dagers vondt i halsen før nysinga begynner.

Takk for gode tips! Jeg lukter ikke noe spesielt og han drikker og spiser nesten normalt. Ser det i alle fall an til i morgen, men det er jo rart at kroppen ikke fikser det selv i løpet av så mange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lenge siden jeg hadde halsbetennelsesbarn, men et slags "bevis" på streptokokker var at han ikke ville ha verken is eller sjokolademelk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lenge siden jeg hadde halsbetennelsesbarn, men et slags "bevis" på streptokokker var at han ikke ville ha verken is eller sjokolademelk....

Hei,

da burde jeg ikke være så bekymret - her har det gått ned både is og sjokolademelk i formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

da burde jeg ikke være så bekymret - her har det gått ned både is og sjokolademelk i formiddag.

Bra! :-) Men jeg skal ikke påstå at det er noe som helst medisinks bevis, altså, men han har et par ganger siden dess blitt testet for streptokokker, med negativt utfall, og da har han alltid orket å spise noe godt, selv om han har klaget over vond hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...