Gjest mammamiaaa Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Babyen min er 3 uker gammel og har siste dagene fått noen små kviselignende prikker i ansiktet, pluss hun har fått tørr og litt rød hud i pannen. Hva skyldes dette, og er det noe jeg kan gjøre for at huden skal bli bra igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Sikkert det samme som mi fikk ved ca. 5 uker. Små, røde prikker som kunne minne om kviser. Spurte her inne, og også barnelegen på helsestasjonen ved 6-ukerskontrollen. Hun sa det var hormonutslett! De reagerer på hormoner de får gjennom morsmelken. Det er ikke plagsomt for babyen, og det går over av seg selv etter noen uker! Ikke noe du kan gjøre, annet enn å smøre etterhvert som det blir tørt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Sikkert det samme som mi fikk ved ca. 5 uker. Små, røde prikker som kunne minne om kviser. Spurte her inne, og også barnelegen på helsestasjonen ved 6-ukerskontrollen. Hun sa det var hormonutslett! De reagerer på hormoner de får gjennom morsmelken. Det er ikke plagsomt for babyen, og det går over av seg selv etter noen uker! Ikke noe du kan gjøre, annet enn å smøre etterhvert som det blir tørt... Hva anbefaler du å smøre med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffi Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hva anbefaler du å smøre med? Prøv A-krem, uparfymert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hva anbefaler du å smøre med? Smører med A-krem jeg også! Den er super å bruke til det meste, og jeg med håndeksem tåler å få den på hendene også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har brukt Ceridal- Lipogel. Hadde tenkt å kjøpe A-creme, men de hadde ikke igjen. Og sønnen min sin hud var så tørr og rødprikkete. Den kremen er både parfymefri og uten vann. Tror jeg smurte på ett par dager, så var huden merkbart mye bedre. Så jeg anbefaler Ceridal. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 A-creme er svindyr. Anbefaler å gå på apoteket og kjøpe noe rimelig, uparfymert. Gubben har eksem og påstår at ingenting hjelper mer enn noe annet. En periode brukte han bare spenol pga at det trekker fort inn i huden på hendene, slik at ikke alt blir klissete. Jeg liker rød Apobase (den blå er mindre fet), decubal er grei, men har litt spesiell lukt. Rikshospitalets hudkrem har mange apotek i kjøleskapet sitt. Spør, sjekk at det er parfymefritt, lukt på det og ta det du liker lukten på. Bare tull å bruke hundrevis av kroner på det lille glasset med A-creme ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 A-creme er svindyr. Anbefaler å gå på apoteket og kjøpe noe rimelig, uparfymert. Gubben har eksem og påstår at ingenting hjelper mer enn noe annet. En periode brukte han bare spenol pga at det trekker fort inn i huden på hendene, slik at ikke alt blir klissete. Jeg liker rød Apobase (den blå er mindre fet), decubal er grei, men har litt spesiell lukt. Rikshospitalets hudkrem har mange apotek i kjøleskapet sitt. Spør, sjekk at det er parfymefritt, lukt på det og ta det du liker lukten på. Bare tull å bruke hundrevis av kroner på det lille glasset med A-creme ihvertfall. A-creme er oppskrytt spør du meg. Den er ikke fet nok om det virkelig gjelder og er man ikke så tørr så kan man like godt bruke rimeligere alternativer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 A-creme er svindyr. Anbefaler å gå på apoteket og kjøpe noe rimelig, uparfymert. Gubben har eksem og påstår at ingenting hjelper mer enn noe annet. En periode brukte han bare spenol pga at det trekker fort inn i huden på hendene, slik at ikke alt blir klissete. Jeg liker rød Apobase (den blå er mindre fet), decubal er grei, men har litt spesiell lukt. Rikshospitalets hudkrem har mange apotek i kjøleskapet sitt. Spør, sjekk at det er parfymefritt, lukt på det og ta det du liker lukten på. Bare tull å bruke hundrevis av kroner på det lille glasset med A-creme ihvertfall. A-creme har ikke gjort noe fra eller til her heller, så den kjøper vi ikke flere ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hva anbefaler du å smøre med? Prøv Locobase eller A-Derma fra apoteket. De har funka på begge mine unger i perioder med litt tørr hud. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffi Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 A-creme er svindyr. Anbefaler å gå på apoteket og kjøpe noe rimelig, uparfymert. Gubben har eksem og påstår at ingenting hjelper mer enn noe annet. En periode brukte han bare spenol pga at det trekker fort inn i huden på hendene, slik at ikke alt blir klissete. Jeg liker rød Apobase (den blå er mindre fet), decubal er grei, men har litt spesiell lukt. Rikshospitalets hudkrem har mange apotek i kjøleskapet sitt. Spør, sjekk at det er parfymefritt, lukt på det og ta det du liker lukten på. Bare tull å bruke hundrevis av kroner på det lille glasset med A-creme ihvertfall. Hvis du har muligheter til å dra til Sverige, så koster A-krem ca halvparten der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Prøv Locobase eller A-Derma fra apoteket. De har funka på begge mine unger i perioder med litt tørr hud. A-derma er et vidundermiddel:-) Men litt dyrt å kjøpe for å smøre babyen med synes nå jeg... Bruker den til meg selv, og da gjerne litt til frøet mitt også, men hadde nok ikke kjøpt krem til 300 kr bare til henne! Locobase derimot var et godt forslag, det skal jeg jaggu prøve på mi også! Har vært frelsen for min håndeksem i hvert fall... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.