Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Den kinesiske mur er smalere enn en firefelts motorvei så det er ingen grunn til at den skal være synlig fra verdensrommet.

Jeg har spasert på Muren, så jeg vet akkurat hvor brei den er :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg trodde dette bare var en "Urban Legend"

Nei, fra bane rundt jorden så skal muren være synlig med det blotte øye på klare dager. Men man må vite akkurat hvor man skal se.

Skrevet

Nei, fra bane rundt jorden så skal muren være synlig med det blotte øye på klare dager. Men man må vite akkurat hvor man skal se.

Ja, "verdensrommet" starter jo egentlig ikke så veldig langt ute, så det er sikkert riktig! :-)

Skrevet

Jeg har spasert på Muren, så jeg vet akkurat hvor brei den er :)

Det har jeg også lyst til:-)

Men om den enn er spennende og fantastisk så er den ikke spesielt synlig fra verdensrommet. I lav nok bane ser man jo alt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kinesiske_mur

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det har jeg også lyst til:-)

Men om den enn er spennende og fantastisk så er den ikke spesielt synlig fra verdensrommet. I lav nok bane ser man jo alt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kinesiske_mur

Nei, spesielt synlig er muren nok ikke fra verdensrommet. Men Quizen burde uansett ha riktig svar.

Kina er veldig fasinerende. Jeg var så heldig å få en måned med guidet tur der for et par år siden.

Skrevet

Nei, spesielt synlig er muren nok ikke fra verdensrommet. Men Quizen burde uansett ha riktig svar.

Kina er veldig fasinerende. Jeg var så heldig å få en måned med guidet tur der for et par år siden.

Finnes det en definisjon på når man er i verdensrommet? Altså, jeg er ikke sarkastisk nå, jeg bare lurer:-) Vi er vel forsåvidt i verdensrommet hele tida... Når man er lavt nok til å se den kinesiske mur, så er man lavt nok til å se motorveier og sikkert de fleste andre store bygninger.

En måned med guidet tur? Hvordan får man det? :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Finnes det en definisjon på når man er i verdensrommet? Altså, jeg er ikke sarkastisk nå, jeg bare lurer:-) Vi er vel forsåvidt i verdensrommet hele tida... Når man er lavt nok til å se den kinesiske mur, så er man lavt nok til å se motorveier og sikkert de fleste andre store bygninger.

En måned med guidet tur? Hvordan får man det? :-)

Jeg tror man regner at man er i verdensrommet når man er i den banen som rakettene legger seg i før de går inn for landing...

Guidet tur får man når man er så heldig å ha en slektning i Kina :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...