Gå til innhold

Noen her med hypothyreose?

Anbefalte innlegg

Gjest lavt stoffskifte?
Skrevet

Jeg lurer på om det er dette som kan feile meg.

Jeg har i grunnen lenge vært slapp, sliten og trøtt, og hatt problemer med å holde meg våken lenger enn til kl 11 på kvelden (er som regel i seng lenge før det).

Nå de siste mnd har jeg fått blødningsforstyrrelser, begynt å takle stress svært dårlig (har to små barn og en tidvis stressende jobb), husker dårligere, glemmer ord, går på feil t-bane når jeg skal hjem.. Liten tiltakslyst (eller, tiltaksevner). Kan plutselig bli helt kraftløs i armer og bein, og hjernen blir helt tom.

Men jeg er normalvektig, og fryser ikke, tvert imot har jeg alltid vært svært varm av meg, og synes det er ubehagelig når temperaturen stiger over 25 grader om sommeren. Får pigmentflekker i fjeset etter kort tid i sola, bruker derfor faktor 30, men det hjelper ikke helt.

Er nå delvis sykmeldt, fordi jeg har opplevd å være så sliten at jeg ikke forstår hva jeg skal gjøre, midt oppi daglige gjøremål, fått sammenbrudd, angst og uro, må legge meg og sove en stund nesten hver ettermiddag, blir satt ut om det er 3 ting jeg skal gjøre samtidig. Fungerer dårlig på jobb. Det er som om hjernen min ikke fungerer lenger, og det er forferdelig frustrerende!!

Legen min har sykmeldt meg for utbrenthet, men det er liksom noe som ikke stemmer med det, jeg har veldig LYST til både det ene og det andre, jobb og alt, men ORKER ikke. KLARER ikke, har ikke fysisk kraft eller hjernekapasitet! Og barna mine opplever ikke akkurat at mamma har overskudd til dem.

Skrevet

Jeg har vært hyper og er nå hypo etter behandling. Mye av det du nevner kan være relatert til stoffskifteproblematikk, men dette er det enkelt og avklare. Jeg synes det er rart at legen din ikke har tatt prøvene allerede.

Oppsøk lege og be om følgende prøver Tsh, FrittT4, FrittT3, Anti-TPO og TRAS. I tillegg hadde jeg sjekket B-12 og Jernlager, Ferritin og blodprosent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...