tiliti Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Lider av eksepsjonell dessert-hunger i dag:-) Noen som har noen ideer og oppskrifter til hva jeg kan lage ut fra ingredienser man normalt har i huset? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Har alltid litt is i frysen - så sorry.. (dessuten alltid-åpen butikk rett i nærheten :-). 0 Siter
Gjest pellarguri Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Arme riddere pleier å funke for meg. Trenger stort sett det samme som til pannekaker. Melk, mel, egg, sukker. Dynk brødskiver i røren og stek. Serveres varme med syltetøy. Dette gjør susen for meg når jeg er sugen på noe søtt og godt. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Har du eplesyltetøy, fløte og strøkavring er det enkelt å lage tilslørede bondepiker. 0 Siter
fresja Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Har du eplesyltetøy, fløte og strøkavring er det enkelt å lage tilslørede bondepiker. Har du egg, melk og hvetemel/semulegryn/polentagryn/sagogryn/potetmel/maizennamel kan du lage diverse puddinger/grøter. Karamellpudding er bare egg, melk og sukker. Du kan også lage en pudding/grøt og slå karamellsaus over. 0 Siter
GeirB Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Eg aner ikkje hva du normalt har i huset, men her hadde det ikkje blitt rare desserten. Eg har alltid, salt, pepper, sukker, smør, toalettpapir, såpe, lyspærer og tannkrem. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Crepes! Av fyll kan du jo ta feks .. iskrem, jordbær, varme bananskiver med sjokoladesaus. Ulike oster med hvitløk,løvtynne italienske skinkeskiver. Hva enn du har i hus. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 sjokoladepudding med vaniljesaus krever ikke så mange ingredienser, men tar jo litt tid før det er ferdig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Eg aner ikkje hva du normalt har i huset, men her hadde det ikkje blitt rare desserten. Eg har alltid, salt, pepper, sukker, smør, toalettpapir, såpe, lyspærer og tannkrem. Lyspærer på en seng av toalettpapir med tannkremstriper og såpedryss, kanskje? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Crepes! Av fyll kan du jo ta feks .. iskrem, jordbær, varme bananskiver med sjokoladesaus. Ulike oster med hvitløk,løvtynne italienske skinkeskiver. Hva enn du har i hus. Hehe, med is, jordbær, sjokoladesaus og bananer i hus skulle vel jeg også klart å trylle frem en dessert, ja :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 sjokoladepudding med vaniljesaus krever ikke så mange ingredienser, men tar jo litt tid før det er ferdig. Bortsett fra Geir sine forslag er det ikke lurt å lese denne tråden, dessertmenneske som jeg er får jeg lyst på alt! Men siden min kjære har et øyeblikks anfall av stahet og nekter å spise is så skal jaggu ikke jeg heller! Skjønt, jeg har litt bringebær i kjøleskapet og en dæsj vaniljesaus.... *sikle* 0 Siter
morsan Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Eg aner ikkje hva du normalt har i huset, men her hadde det ikkje blitt rare desserten. Eg har alltid, salt, pepper, sukker, smør, toalettpapir, såpe, lyspærer og tannkrem. Tja, du kan røre smør og sukker hvitt og så smøre det ut på noe, som f eks brødskive, lompe, tacolefse eller knekkebrød;-) 0 Siter
morsan Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Is vel! *skjønner ikke problemet* *he he* Har som regel noen is på lur, ja. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Bortsett fra Geir sine forslag er det ikke lurt å lese denne tråden, dessertmenneske som jeg er får jeg lyst på alt! Men siden min kjære har et øyeblikks anfall av stahet og nekter å spise is så skal jaggu ikke jeg heller! Skjønt, jeg har litt bringebær i kjøleskapet og en dæsj vaniljesaus.... *sikle* Er en svak sjel, men er faktisk ikke så begeistret for desserter. Puddinger og kompotter liker jeg overhodet ikke. Det meste med sjokolade glir derimot ned :-). 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Lyspærer på en seng av toalettpapir med tannkremstriper og såpedryss, kanskje? *hyyyle av latter* )))))))) 0 Siter
morsan Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Har alltid litt is i frysen - så sorry.. (dessuten alltid-åpen butikk rett i nærheten :-). Ja, kjappere med en tur på butikken eller bensinstasjonen enn å vente på at diverse puddinger skal stivne;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Er en svak sjel, men er faktisk ikke så begeistret for desserter. Puddinger og kompotter liker jeg overhodet ikke. Det meste med sjokolade glir derimot ned :-). Det meste av puddinger, krem, kompotter, sjokolade, is og sånt glir lett ned her... Men jeg spiser egentlig sjeldent dessert altså. Er jeg på middagbuffet med dessertbuffet så smaker jeg på _alt_ på dessertbordet, uansett hvor innholdsrikt det måtte være.... Alt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Ja, kjappere med en tur på butikken eller bensinstasjonen enn å vente på at diverse puddinger skal stivne;-) Hehe, pudding har jeg faktisk aldri laget, men det henger nok nøye sammen med at jeg ikke liker slikt selv. Selv om jeg faktisk _har_ smakt en knallgod hjemmelaget karamellpudding, kom jeg på akkurat nå, ... med en nydelig likørsaus (eller var det kanskje sausen jeg hadde sansen for? ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Det meste av puddinger, krem, kompotter, sjokolade, is og sånt glir lett ned her... Men jeg spiser egentlig sjeldent dessert altså. Er jeg på middagbuffet med dessertbuffet så smaker jeg på _alt_ på dessertbordet, uansett hvor innholdsrikt det måtte være.... Alt. Godt du ikke var der jeg var i påsken, da... da hadde du nok lagt på deg et par kilo . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.