Gå til innhold

Dessert av ting man vanligvis har i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lider av eksepsjonell dessert-hunger i dag:-)

Noen som har noen ideer og oppskrifter til hva jeg kan lage ut fra ingredienser man normalt har i huset?

Gjest Elextra
Skrevet

Har alltid litt is i frysen - så sorry.. ;) (dessuten alltid-åpen butikk rett i nærheten :-).

Gjest pellarguri
Skrevet

Arme riddere pleier å funke for meg.

Trenger stort sett det samme som til pannekaker.

Melk, mel, egg, sukker.

Dynk brødskiver i røren og stek.

Serveres varme med syltetøy.

Dette gjør susen for meg når jeg er sugen på noe søtt og godt.

Mista nikket
Skrevet

Har du eplesyltetøy, fløte og strøkavring er det enkelt å lage tilslørede bondepiker.

Skrevet

Har du eplesyltetøy, fløte og strøkavring er det enkelt å lage tilslørede bondepiker.

Har du egg, melk og hvetemel/semulegryn/polentagryn/sagogryn/potetmel/maizennamel kan du lage diverse puddinger/grøter. Karamellpudding er bare egg, melk og sukker.

Du kan også lage en pudding/grøt og slå karamellsaus over.

Skrevet

Eg aner ikkje hva du normalt har i huset, men her hadde det ikkje blitt rare desserten.

Eg har alltid, salt, pepper, sukker, smør, toalettpapir, såpe, lyspærer og tannkrem.

Gjest xbellax
Skrevet

Crepes! Av fyll kan du jo ta feks .. iskrem, jordbær, varme bananskiver med sjokoladesaus. Ulike oster med hvitløk,løvtynne italienske skinkeskiver. Hva enn du har i hus.

AneM1365380603
Skrevet

sjokoladepudding med vaniljesaus krever ikke så mange ingredienser, men tar jo litt tid før det er ferdig.

Gjest Elextra
Skrevet

Eg aner ikkje hva du normalt har i huset, men her hadde det ikkje blitt rare desserten.

Eg har alltid, salt, pepper, sukker, smør, toalettpapir, såpe, lyspærer og tannkrem.

Lyspærer på en seng av toalettpapir med tannkremstriper og såpedryss, kanskje?

Gjest Elextra
Skrevet

Crepes! Av fyll kan du jo ta feks .. iskrem, jordbær, varme bananskiver med sjokoladesaus. Ulike oster med hvitløk,løvtynne italienske skinkeskiver. Hva enn du har i hus.

Hehe, med is, jordbær, sjokoladesaus og bananer i hus skulle vel jeg også klart å trylle frem en dessert, ja :-)

Skrevet

sjokoladepudding med vaniljesaus krever ikke så mange ingredienser, men tar jo litt tid før det er ferdig.

Bortsett fra Geir sine forslag er det ikke lurt å lese denne tråden, dessertmenneske som jeg er får jeg lyst på alt! Men siden min kjære har et øyeblikks anfall av stahet og nekter å spise is så skal jaggu ikke jeg heller!

Skjønt, jeg har litt bringebær i kjøleskapet og en dæsj vaniljesaus.... *sikle*

Skrevet

Tja, du kan røre smør og sukker hvitt og så smøre det ut på noe, som f eks brødskive, lompe, tacolefse eller knekkebrød;-)

Skrevet

Is vel! *skjønner ikke problemet*

*he he* Har som regel noen is på lur, ja.

Gjest Elextra
Skrevet

Bortsett fra Geir sine forslag er det ikke lurt å lese denne tråden, dessertmenneske som jeg er får jeg lyst på alt! Men siden min kjære har et øyeblikks anfall av stahet og nekter å spise is så skal jaggu ikke jeg heller!

Skjønt, jeg har litt bringebær i kjøleskapet og en dæsj vaniljesaus.... *sikle*

Er en svak sjel, men er faktisk ikke så begeistret for desserter. Puddinger og kompotter liker jeg overhodet ikke.

Det meste med sjokolade glir derimot ned :-).

Skrevet

Lyspærer på en seng av toalettpapir med tannkremstriper og såpedryss, kanskje?

*hyyyle av latter* :)))))))))

Skrevet

Har alltid litt is i frysen - så sorry.. ;) (dessuten alltid-åpen butikk rett i nærheten :-).

Ja, kjappere med en tur på butikken eller bensinstasjonen enn å vente på at diverse puddinger skal stivne;-)

Skrevet

Er en svak sjel, men er faktisk ikke så begeistret for desserter. Puddinger og kompotter liker jeg overhodet ikke.

Det meste med sjokolade glir derimot ned :-).

Det meste av puddinger, krem, kompotter, sjokolade, is og sånt glir lett ned her... Men jeg spiser egentlig sjeldent dessert altså. Er jeg på middagbuffet med dessertbuffet så smaker jeg på _alt_ på dessertbordet, uansett hvor innholdsrikt det måtte være.... Alt.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, kjappere med en tur på butikken eller bensinstasjonen enn å vente på at diverse puddinger skal stivne;-)

Hehe, pudding har jeg faktisk aldri laget, men det henger nok nøye sammen med at jeg ikke liker slikt selv. Selv om jeg faktisk _har_ smakt en knallgod hjemmelaget karamellpudding, kom jeg på akkurat nå, ... med en nydelig likørsaus (eller var det kanskje sausen jeg hadde sansen for? ;))

Gjest Elextra
Skrevet

Det meste av puddinger, krem, kompotter, sjokolade, is og sånt glir lett ned her... Men jeg spiser egentlig sjeldent dessert altså. Er jeg på middagbuffet med dessertbuffet så smaker jeg på _alt_ på dessertbordet, uansett hvor innholdsrikt det måtte være.... Alt.

Godt du ikke var der jeg var i påsken, da... da hadde du nok lagt på deg et par kilo ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...