morsan Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Hehe, pudding har jeg faktisk aldri laget, men det henger nok nøye sammen med at jeg ikke liker slikt selv. Selv om jeg faktisk _har_ smakt en knallgod hjemmelaget karamellpudding, kom jeg på akkurat nå, ... med en nydelig likørsaus (eller var det kanskje sausen jeg hadde sansen for? ) Hjemmelaget karamellpudding er noe av det beste jeg vet, og creme brulé, men jeg er generelt sett ikke noe voldsomt dessert- eller kakemenneske. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Godt du ikke var der jeg var i påsken, da... da hadde du nok lagt på deg et par kilo . Jeg la på meg nok i påsken der jeg var takk. :o/ Men nå er påskekiloen straks borte! ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Hjemmelaget karamellpudding er noe av det beste jeg vet, og creme brulé, men jeg er generelt sett ikke noe voldsomt dessert- eller kakemenneske. Ja, skikkelig hjemmelaget crème brûllée kan være knallgodt også - bør være lunken og med skikkelig sprø karamellisert overflate... *nam*. Hehe, også jeg som sa jeg ikke var så begeistret for desserter. 0 Siter
morsan Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Ja, skikkelig hjemmelaget crème brûllée kan være knallgodt også - bør være lunken og med skikkelig sprø karamellisert overflate... *nam*. Hehe, også jeg som sa jeg ikke var så begeistret for desserter. ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Bortsett fra Geir sine forslag er det ikke lurt å lese denne tråden, dessertmenneske som jeg er får jeg lyst på alt! Men siden min kjære har et øyeblikks anfall av stahet og nekter å spise is så skal jaggu ikke jeg heller! Skjønt, jeg har litt bringebær i kjøleskapet og en dæsj vaniljesaus.... *sikle* Noe av det beste jeg kan få er Dronning Maud pudding, som egentlig er en fromasj. Det er vanilje- eller eggfromasj med raspa sjokolade mellom lagene. Oppå toppen er det også rikelig med sjokoladestrø. Jeg så de hadde det på Ica i ferskvaredisken. Det var bare såvidt jeg klarte å stå i mot. Helga er slutt snart, så skal du nisse i kjøleskapet eller fryseren får du gjøre det nå. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Eg aner ikkje hva du normalt har i huset, men her hadde det ikkje blitt rare desserten. Eg har alltid, salt, pepper, sukker, smør, toalettpapir, såpe, lyspærer og tannkrem. Såpe med salt og pepper er sikkert snadder på en søndagskveld, og spesielt om du har vært stygg i munnen 0 Siter
filiokus81 Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Mamma pleide ofte å lage "russekrem" da vi var små; det er bare å koke smulegryn til grøt sammen med rød saft i stedet for vann, avkjøl, og pisk med håndmikser til den blir fluffy. Servér med melk eller fløte. Kjempegodt! 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Hehe, med is, jordbær, sjokoladesaus og bananer i hus skulle vel jeg også klart å trylle frem en dessert, ja :-) Sikker? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Hermetisk fersken og krem? Er det vanlig å ha både fløte og hermetiske fersken i huset? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Geirs kommentar var jo i grunnen midt i blinken, for hva er det "vanlig" å ha i et hus? Noen har f eks alltid egg, andre sjelden egg. Smaken er som baken. Var det ikke Hanna Winsnes som skrev i sin berømte kokebok: "Man tager hvad man haver, 19 egg og pisker dem i en bolle..." ;-) Minner meg også om da vi skulle ha overnattingsbesøk av min søster med barn, lenge før vi fikk barn selv, og jeg spurte om jeg skulle kjøpe inn noe spesielt pålegg. Neida, forsikret søsteren min, det var ikke nødvendig, for barna spiste "helt vanlig pålegg", slik som tubeost, prim, syltetøy. Vi hadde _ingenting_ av dette i huset!! ;-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Er det vanlig å ha både fløte og hermetiske fersken i huset? ;-) Jeg er vant til å alltid ha en boks hermetiske fersken eller hermetiske pærer i hus (selv om vi ikke spiser det så ofte), og foreldrene mine har det samme + de har alltid fløte. 0 Siter
morsan Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Jeg er vant til å alltid ha en boks hermetiske fersken eller hermetiske pærer i hus (selv om vi ikke spiser det så ofte), og foreldrene mine har det samme + de har alltid fløte. ;-) Hermetisk frukt spiser jeg ikke, og heller ikke krem, så kanskje ikke så rart at jeg ikke har slike ting i huset;-) 0 Siter
skal Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Mistenksomt... http://www.bt.no/lokallokal/osogfusa/radios/article550433.ece 0 Siter
tiliti Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Mistenksomt... http://www.bt.no/lokallokal/osogfusa/radios/article550433.ece Fremdeles lyst på dessert, den var jo tom jo 0 Siter
tiliti Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Mamma pleide ofte å lage "russekrem" da vi var små; det er bare å koke smulegryn til grøt sammen med rød saft i stedet for vann, avkjøl, og pisk med håndmikser til den blir fluffy. Servér med melk eller fløte. Kjempegodt! Høres godt ut, må testes en dag! 0 Siter
tiliti Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Eg aner ikkje hva du normalt har i huset, men her hadde det ikkje blitt rare desserten. Eg har alltid, salt, pepper, sukker, smør, toalettpapir, såpe, lyspærer og tannkrem. Hihi, vurderte å ramse opp men det var så masse greier ;-) 0 Siter
skal Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Fremdeles lyst på dessert, den var jo tom jo Må sjekke først neste gang vettø! 0 Siter
filiokus81 Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Høres godt ut, må testes en dag! Godt er det ja! Men det skulle selvsagt være med rød saft i stedet for MELK, ikke i stedet for vann. Gikk litt fort i svingene ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.