Gå til innhold

Strikke genser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker at jentungen skal få en ullgenser til høsten. En fin en, så jeg tenkte på Fanakofte som jakke med knapper, eller samme mønster strikket som genser. Genser er kanskje best? *lurer* Tenkte farger: lys rosa + koksgrå.

Fanakofte: http://home.no.net/groswww/images/blog/f_size/fana.jpg

Er det noen strikkekyndige her som har gode forslag til hvilken type garn som bør brukes? Bør vi gå for Sisu, eller finnes det andre gode alternativer som kan maskinvaskes på 40 grader?

Skrevet

Den lokale lille sjappa selger Vestlandsgarn, har strikket mye av det. Liker det veldig godt. Kan selvfølgelig vaskes på ullprogram i maskin.

Skrevet

Med mindre jentungen er 3 år eller yngre, vil du bli smårar av å strikke i Sisu.

Falk eller Smart er litt tykkere, og også maskinvaskbare.

Skrevet

Med mindre jentungen er 3 år eller yngre, vil du bli smårar av å strikke i Sisu.

Falk eller Smart er litt tykkere, og også maskinvaskbare.

Hvorfor blir jeg smårar? Kan ikke bli noe jeg allerede er? ;s

Hun blir 3 i sommer, men det skal strikkes i str 4-5 år.

Skrevet

Hvis du er uvant med å strikke OG skal/må montere selv, er det lurest med genser. Der er mer mikkmakk med å sy/klippe i en jakke, og mer tilpassing for å få stolpen til å ligge pent.

Sisu er et slitesterkt garn, og så vidt jeg husker en del tynnere enn de andre som er nevnt her. Da tar det litt lengre tid å strikke, men plagget blir lettere.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1208717274' post='3856041]

Hvorfor blir jeg smårar? Kan ikke bli noe jeg allerede er? ;s

Hun blir 3 i sommer, men det skal strikkes i str 4-5 år.

Det spørs hvor tålmodig du er. Sisu er et ganske tynt garn.

Skrevet

Det spørs hvor tålmodig du er. Sisu er et ganske tynt garn.

Hvilket garn er Smart, og hvor kjøpes det? Jeg har vært på forskjellige butikker og kikket i dag. Problemet ser ut til å bli å finne en ren/klar lys rosa farge som er pen. De jeg har sett til nå, ser "skitne" ut :(

Må nok til en mer velassortert butikk.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1208794250' post='3856794]

Hvilket garn er Smart, og hvor kjøpes det? Jeg har vært på forskjellige butikker og kikket i dag. Problemet ser ut til å bli å finne en ren/klar lys rosa farge som er pen. De jeg har sett til nå, ser "skitne" ut :(

Må nok til en mer velassortert butikk.

Smart er et Sandnes-garn, i samme tykkelse som Peer Gynt, men superwash-behandlet.

Kjøpes i de fleste garnbutikker.

Skrevet

Smart er et Sandnes-garn, i samme tykkelse som Peer Gynt, men superwash-behandlet.

Kjøpes i de fleste garnbutikker.

Ok, skal sjekkes! Takk! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...