Gå til innhold

graviditet og amming


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har et barn på 15 mnd som jeg fremdeles ammer 3 ganger pr. dag. Vi synes begge at ammingen er en kjempefin kosestund.

Nå har vi bestemt oss for å prøve på nr. 2. Jeg har lest at det normalt er helt OK å amme mens man er gravid. Men jeg mener også å ha lest at amming under graviditet kan føre til sammentrekninger i livmoren. Er det riktig? Jeg var mye plaget med hyppige og meget slitsomme kynnere ved enhver form for aktivitet i forrige svangerskap og var sykemeldt fra uke 26 pga disse.

Er det risiko for at amming fremprovosere slike plager? Eller er det helt OK for meg å amme dersom vi skulle være så heldige å lykkes innen kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Anonymous. Det er ikke dokumentert noe fare forbundet med å fortsettet og amme hvis du har et normalt svangerskap.Er du i tvil hva som er bra for deg, ta en samtale med gynekologen din om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest gizmo

Hei!

Sønnen min var 6 mnd. da jeg ble gravid med nr. to. Jeg ammet til sønnen min var 10 mnd. men da var ikke puppen interessant lenger, derfor sluttet jeg. Jeg merket ikke noe til kynnere eller ble slappere eller andre ting mens jeg ammet. Min største bekymring var avvenningen, men den løste han jo selv!!! Jeg ammer fortsatt min datter - og hun blir 2 år i september!!!! Hvis jeg skulle bli gravid igjen - noe jeg håper - så vil jeg likevel fortsette ammingen så lenge datteren min vil, eller til jeg selv føler at avvenningen bør begynne før nestemann kommer!!! Så mitt råd til deg; kjenn etter selv hva du synes og stol på at det er riktig for dere begge!!! Lykke til :-)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...