Gjest utålmodig nå:/ Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 ble satt inn penger til meg på fredag,men siden jeg ennå ikke har fått noe på kontoen,lurer jeg på om noen vet ca åssen klokkeslett bankene bruker sette inn penger.bør vel få pengene i løpet av dagen? har postbanken 0 Siter
laban Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Jeg vet ikke noe om akkurat Postbanken, men tror mange banker er ferdige med alle transaksjoner som kjøres natt / morgen, senest ca. kl. 11. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Jeg er vant med at pengene kommer inn på natten slik at de står der etter kl åtte på morraen. Har også opplevd at de har kommet etter kl fire på ettermiddagen. Du får dem nok i dag. Om du er så i beita for penger så kan du høre med banken. De kan (mener jeg å ha hørt) se at det er bevegelser igang på konto. 0 Siter
mrxx Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Postbanken er jævlig trege, de er en helvetes bank når det gjelder dette. De sitter så lenge de kan på pengene, totalt så tjener de grovt på dette i året, for det utgjør tross alt mye penger totalt for dem. Så det er ikke sikkert du får dem i dag. Men du bør få den i morgen eller på onsdag. Forundrer meg ikke at du ikke får dem før onsdag. 0 Siter
Gjest utålmodig nå:/ Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Postbanken er jævlig trege, de er en helvetes bank når det gjelder dette. De sitter så lenge de kan på pengene, totalt så tjener de grovt på dette i året, for det utgjør tross alt mye penger totalt for dem. Så det er ikke sikkert du får dem i dag. Men du bør få den i morgen eller på onsdag. Forundrer meg ikke at du ikke får dem før onsdag. håper du ikke har rett:P på hvilken måte kan de tjene på å somle? 0 Siter
laban Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 håper du ikke har rett:P på hvilken måte kan de tjene på å somle? Pengene (og husk på at det er _store_ beløp totalt) har forlatt avsenders konto. I tidsrommet før de kommer til mottakers, er det noen som får rentene. Det er ikke deg... 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Dersom avsender har samme bank som deg så skal det gå på dagen. Har avsender en annen bank og du har Postbanken kan det ta mange dager, har opplevd opptil 5 dager gitt... 0 Siter
mrxx Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 håper du ikke har rett:P på hvilken måte kan de tjene på å somle? De får renter av alle pengene som står på deres konto. Pengene som overføres til deg, holder de igjen før de settes inn på din konto. Gjør de dette med alle slike overførsler, så blir det mye penger i løpet av et år. Bare dette er grunn nok til å holde seg langt unna Postbanken etter min mening. Vet om de som har ventet i dagesvis på pengene sine, i andre banker går det enten på minuttet eller i løpet av en dag. Håper du får pengene dine i dag:-) 0 Siter
fugazi Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Hvordan da "satt inn"? Kontantinnskudd i Postbanken? Kontantinnskudd i en annen bank? Overføring fra Postbanken? Overføring fra annen bank? Kontantinnskudd på Posten, og overføring fra Postbankenkunde til Postbankenkunde, går på sekundet. Det ødelegger nok litt for deg at innskuddet ble gjort på en fredag. Innskudd / overføriger gjort etter fristen på formiddagen, blir ikke kjørt før tidlig mandag morgen, evt. etter kl. 1500 mandag om den ikke blir med på natta. At noen her påstår at bankene tjener penger på "å holde igjen pengene" å er bare tullball. Det er forbudt ved norsk lov å ta seg betalt for float. Sjekk valuteringsdato (ikke bokføringsdato!) på avsenders debetrans og mottakers kredittrans. Hvis det er differanse her, er det bare å kontakte banken og be de rydde opp pronto. Sjekk for øvrig Finansavtaleloven §27 for mer informasjon om valuteringsregler om du er usikker. Til tross for at mange kan oppleve dette som problematisk, er det viktig å huske på at vi i Norge sannsynligvis har verdens mest effektive betalingssystem. Men nobody's perfect, og vil alltid finnes rom for forbedringer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Hvordan da "satt inn"? Kontantinnskudd i Postbanken? Kontantinnskudd i en annen bank? Overføring fra Postbanken? Overføring fra annen bank? Kontantinnskudd på Posten, og overføring fra Postbankenkunde til Postbankenkunde, går på sekundet. Det ødelegger nok litt for deg at innskuddet ble gjort på en fredag. Innskudd / overføriger gjort etter fristen på formiddagen, blir ikke kjørt før tidlig mandag morgen, evt. etter kl. 1500 mandag om den ikke blir med på natta. At noen her påstår at bankene tjener penger på "å holde igjen pengene" å er bare tullball. Det er forbudt ved norsk lov å ta seg betalt for float. Sjekk valuteringsdato (ikke bokføringsdato!) på avsenders debetrans og mottakers kredittrans. Hvis det er differanse her, er det bare å kontakte banken og be de rydde opp pronto. Sjekk for øvrig Finansavtaleloven §27 for mer informasjon om valuteringsregler om du er usikker. Til tross for at mange kan oppleve dette som problematisk, er det viktig å huske på at vi i Norge sannsynligvis har verdens mest effektive betalingssystem. Men nobody's perfect, og vil alltid finnes rom for forbedringer. ''At noen her påstår at bankene tjener penger på "å holde igjen pengene" å er bare tullball'' Si hva du vil, men at Postbanken bruker mange dager på transaksjoner andre banker gjør på dagen eller til dagen etter er velkjent. 0 Siter
fugazi Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 ''At noen her påstår at bankene tjener penger på "å holde igjen pengene" å er bare tullball'' Si hva du vil, men at Postbanken bruker mange dager på transaksjoner andre banker gjør på dagen eller til dagen etter er velkjent. Det er så, og i praksis er det selvfølgelig passe litte brukbart. Men det betyr ikke at de tjener penger på det. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Det er så, og i praksis er det selvfølgelig passe litte brukbart. Men det betyr ikke at de tjener penger på det. Jaha? Så du mener at rentene på pengene går til avsender fram til ett tidspunkt og til mottaker fra det samme tidspunktet? Selv om selve transaksjonen tar flere dager (at de da ikke synes på noen av de to kontoene)? Jeg har jo aldri sjekket det, men.... 0 Siter
fugazi Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Jaha? Så du mener at rentene på pengene går til avsender fram til ett tidspunkt og til mottaker fra det samme tidspunktet? Selv om selve transaksjonen tar flere dager (at de da ikke synes på noen av de to kontoene)? Jeg har jo aldri sjekket det, men.... Hvis begge datoene er like, vil det si at det for den datoen beregnes rente for både avsender og mottaker, og det blir ikke riktig. 0 Siter
Gjest baaaaaae Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 fDet kommer an på om den som setter inn på din konto har samme bank som deg. er det samme bank har jeg hørt det tar inntil 24 timer, bortsett fra om det er helg, da får du førstkommende mandagen, men er det en annen bank kan det ta inntil fire virkedager. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Postbanken er jævlig trege, de er en helvetes bank når det gjelder dette. De sitter så lenge de kan på pengene, totalt så tjener de grovt på dette i året, for det utgjør tross alt mye penger totalt for dem. Så det er ikke sikkert du får dem i dag. Men du bør få den i morgen eller på onsdag. Forundrer meg ikke at du ikke får dem før onsdag. Jeg har postbanken og har aldri opplevd dette. Om penger har blitt satt inn direkte i skranken på posten, er de inne umiddelbart, og har de blitt overført via nett eller en annen bank har jeg hatt dem inne dagen etter. 0 Siter
Gjest utålmodig nå:/ Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 ingen penger i dag:( nei nei,da hadde visst dere som tvilte rett.vurderer om jeg skal skifte bank.når pengene ble satt inn fredag formiddag,burde jeg hatt de i løpet av dagen.en annen som fikk utbetalt penger samtidig har iallefall fått sine...så bank har nok noe å si ja. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 ingen penger i dag:( nei nei,da hadde visst dere som tvilte rett.vurderer om jeg skal skifte bank.når pengene ble satt inn fredag formiddag,burde jeg hatt de i løpet av dagen.en annen som fikk utbetalt penger samtidig har iallefall fått sine...så bank har nok noe å si ja. Skandiabanken er tingen, overførte penger fra min konto før kl 12 og de var på konto til mannen min om ettermiddagen. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.