ung mamma!:) Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Noen som er det?holder på å ta utdannelsen?og hvordan liker dere det?hva er timelønnen til en førskolelærer?og hvilke muligheter har en utenom å jobbe i barnehage? Takker for svar! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Hvorfor i all verden skal du utdanne deg til førskolelærer om du ikke vil jobbe i barnehage?? Begynnerlønnen til ped.leder er på ca 300.000, til førskolelærer på 280.000. 0 Siter
ung mamma!:) Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Hvorfor i all verden skal du utdanne deg til førskolelærer om du ikke vil jobbe i barnehage?? Begynnerlønnen til ped.leder er på ca 300.000, til førskolelærer på 280.000. Jeg vil jobbe i barnehage, men lurer på om en også kan få jobb andre plasser som førskolelærer, om jeg ikke vil jobbe i barnehage for alltid,og hvilke videreutdanningsmuligheter en har. 0 Siter
hulkert Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Å ta førskolelærerutdannelsen med fullt studielån er ikke økonomisk forsvarlig så sant man ikke har en partner som tjener mer. Jeg ville heller tatt allmennlærerutdannelsen, som gir mange flere muligeter - inkludert å jobbe i barnehage. Bakdelen er jo ett år lengre studietid og litt tyngre teoretiske fag. 0 Siter
sant å si Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Jeg vil jobbe i barnehage, men lurer på om en også kan få jobb andre plasser som førskolelærer, om jeg ikke vil jobbe i barnehage for alltid,og hvilke videreutdanningsmuligheter en har. Du kan vel jobbe på småskoletrinnet mener jeg, muligens må du da ha litt tilleggsutdanning - ikke helt sikker på akkurat det. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Å ta førskolelærerutdannelsen med fullt studielån er ikke økonomisk forsvarlig så sant man ikke har en partner som tjener mer. Jeg ville heller tatt allmennlærerutdannelsen, som gir mange flere muligeter - inkludert å jobbe i barnehage. Bakdelen er jo ett år lengre studietid og litt tyngre teoretiske fag. Du får ikke ped.leder i barnehage på almennlærer - da må du ha småbarnsped. i tillegg i så fall. 0 Siter
hulkert Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Du får ikke ped.leder i barnehage på almennlærer - da må du ha småbarnsped. i tillegg i så fall. Jo, i dag kan man (desverre?) det. Det er flere fra min tid på lærerskolen som har gått den veien fordi arbeidspresset på lærere er for stort. Om det burde gå an er jo en annen sak. Den av dem jeg har mest kontakt med planlegger å ta småbarnspedagogikk til neste år, men det er ikke et krav fra arbeidsgiver. 0 Siter
hulkert Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Jeg vil jobbe i barnehage, men lurer på om en også kan få jobb andre plasser som førskolelærer, om jeg ikke vil jobbe i barnehage for alltid,og hvilke videreutdanningsmuligheter en har. Jeg tror det finnes et fag som heter 6-10 års ped. som førskolelærere tar for å få jobb i småskolen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.