Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ung mamma!:)
Skrevet

Noen som er det?holder på å ta utdannelsen?og hvordan liker dere det?hva er timelønnen til en førskolelærer?og hvilke muligheter har en utenom å jobbe i barnehage?

Takker for svar!

Persille1365381127
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du utdanne deg til førskolelærer om du ikke vil jobbe i barnehage??

Begynnerlønnen til ped.leder er på ca 300.000, til førskolelærer på 280.000.

ung mamma!:)
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du utdanne deg til førskolelærer om du ikke vil jobbe i barnehage??

Begynnerlønnen til ped.leder er på ca 300.000, til førskolelærer på 280.000.

Jeg vil jobbe i barnehage, men lurer på om en også kan få jobb andre plasser som førskolelærer, om jeg ikke vil jobbe i barnehage for alltid,og hvilke videreutdanningsmuligheter en har.

Skrevet

Å ta førskolelærerutdannelsen med fullt studielån er ikke økonomisk forsvarlig så sant man ikke har en partner som tjener mer.

Jeg ville heller tatt allmennlærerutdannelsen, som gir mange flere muligeter - inkludert å jobbe i barnehage. Bakdelen er jo ett år lengre studietid og litt tyngre teoretiske fag.

Skrevet

Jeg vil jobbe i barnehage, men lurer på om en også kan få jobb andre plasser som førskolelærer, om jeg ikke vil jobbe i barnehage for alltid,og hvilke videreutdanningsmuligheter en har.

Du kan vel jobbe på småskoletrinnet mener jeg, muligens må du da ha litt tilleggsutdanning - ikke helt sikker på akkurat det.

Persille1365381127
Skrevet

Å ta førskolelærerutdannelsen med fullt studielån er ikke økonomisk forsvarlig så sant man ikke har en partner som tjener mer.

Jeg ville heller tatt allmennlærerutdannelsen, som gir mange flere muligeter - inkludert å jobbe i barnehage. Bakdelen er jo ett år lengre studietid og litt tyngre teoretiske fag.

Du får ikke ped.leder i barnehage på almennlærer - da må du ha småbarnsped. i tillegg i så fall.

Skrevet

Du får ikke ped.leder i barnehage på almennlærer - da må du ha småbarnsped. i tillegg i så fall.

Jo, i dag kan man (desverre?) det. Det er flere fra min tid på lærerskolen som har gått den veien fordi arbeidspresset på lærere er for stort. Om det burde gå an er jo en annen sak. Den av dem jeg har mest kontakt med planlegger å ta småbarnspedagogikk til neste år, men det er ikke et krav fra arbeidsgiver.

Skrevet

Jeg tror det finnes et fag som heter 6-10 års ped. som førskolelærere tar for å få jobb i småskolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...