Gjest togli Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Nei ... men det er jo på grensen til å være sykelig da ... og ikke minst respektløst. Hadde jeg hatt venninner som holdt på på den måten, ville jeg nesten vurdert å ta avstand fra dem. Men heldigvis omgås jeg ikke slike folk. Herre gud da, ta nå ikke livet så alvorlig:) Det må da gå an å se humoren i slike ting også ;-) Jeg fikser ikke folk som ser ut til å gå i de samme klærne hver eneste dag (kan jo begynne å tro at de ikke vasker seg eller klærne). Siden mannen min stort sett driter i hva han har på seg, så er han såre fornøyd med at jeg snur klesbunken innimellom. Han er ellers ikke underkua i det hele tatt, så du kan ta det helt med ro ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg er tilbøyelig til å tro at dette med grad av selvbestemmelse i forhold til påkledning, sannsynligvis føyer seg inn i det generelle oppdragelsesmønsteret de aktuelle foreldrene har. Jeg har sett foreldre bruke en helt meningsløs mengde energi og kamp for å påtvinge en 8 år gammel gutt bunad 17.mai, og andre foreldre være meningsløst ettergivende i forhold til påkledning i andre sammenhenger. Slik jeg kjenner disse foreldrene så er de hhv. generelt sett tilhengere av autortær vs ettergivende oppdragelse. Jeg ville forsøkt å påvirke og oppmuntre til bruk av bunad 17.mai sålenge barnet objektivt sett ser fin ut i bunad. Hvis bruk av bunad vekker voldsom motvilje hos barnet så ville jeg godtatt andre penklær. Veldig enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Min tar på seg det jeg finner frem, om jeg gjør det. Enkelt og greit. ) Eller så spør han om han kan ha den eller den buksa og hvilken genser han skal ha til. Han synes han er pyntet om han har nyvasket bukse og nyvasket t-skjorte... Jeg satte jo sammen en dress til ham av bukser, jakke og skjorte jeg fant i huset, det skulle jeg ikke gjort. Da ble han så fornøyd at det i alle fall ikke var noen grunn til å kjøpe ny dress! *Sukk* ''Min tar på seg det jeg finner frem, om jeg gjør det. Enkelt og greit. ) Eller så spør han om han kan ha den eller den buksa og hvilken genser han skal ha til. Han synes han er pyntet om han har nyvasket bukse og nyvasket t-skjorte..'' Sånn er det her også :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 ''Min tar på seg det jeg finner frem, om jeg gjør det. Enkelt og greit. ) Eller så spør han om han kan ha den eller den buksa og hvilken genser han skal ha til. Han synes han er pyntet om han har nyvasket bukse og nyvasket t-skjorte..'' Sånn er det her også :0) Egentlig er det veldig greit å ha en kar som er såpass avslappet i klesveien, han ser nemlig ikke hva jeg har på meg heller. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Egentlig er det veldig greit å ha en kar som er såpass avslappet i klesveien, han ser nemlig ikke hva jeg har på meg heller. ;o) He, he, det gjør snaxy heldigvis. Men seg selv, jeg tror ikke han ser hva som passer sammen og ikke...Derfor prøver vi å kjøpe tøy som er enkelt å matshe..Hihi! Dessuten er han litt heavy metal fyr, så går jo mye i sort da.. Nå liker jeg best at vi to står i stil når vi er ute, så da blir det liksom meg som finner frem tøy..Men han liker jo alt han har da, så han synes bare det er kjempe greit :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Herre gud da, ta nå ikke livet så alvorlig:) Det må da gå an å se humoren i slike ting også ;-) Jeg fikser ikke folk som ser ut til å gå i de samme klærne hver eneste dag (kan jo begynne å tro at de ikke vasker seg eller klærne). Siden mannen min stort sett driter i hva han har på seg, så er han såre fornøyd med at jeg snur klesbunken innimellom. Han er ellers ikke underkua i det hele tatt, så du kan ta det helt med ro ;-) Javisst ser humoren, men ser jo også alvoret:) Han er sikkert ikke underkuet, men han må jo være litt dum;) Eller veldig snill som danser med deg ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiwipose Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 I fjor var det fryktelig varmt på 17.ma etter toget i - så jenta fikk ta av seg bunaden og vi lagde et fint skjørt av en kiwipose som sto fint til bunadskjorta. Årets antrekk spør du meg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 helt utrolig at dere kan legge dere oppi hva han kler seg i. det er jo å behandle sin partner som et barn! Finner de seg virkelig i det??? Jeg henger meg ikke opp i hva han kler seg i, men samtidig synes jeg det er ok at man ikke bare dasser rundt hjemme. Av og til er det greit å dasse rundt i noe lett og ledig, men samtidig synes jeg det er flott at man kler seg litt greit for partneren også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Javisst ser humoren, men ser jo også alvoret:) Han er sikkert ikke underkuet, men han må jo være litt dum;) Eller veldig snill som danser med deg ... Dum er han absolutt ikke Han har vel heller skjønt at han skal velge sine kamper med omhu? )) For han er det et fett hvilke klær som ligger øverst, så han gidder ikke å bry seg om at jeg snur bunken iblant. Slike ting bare ler han av og godt er det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Enig med deg. Jobber også i skolen og opplever mange ungdommer som bruker utrolig mye tid på forhandling - de har opplevd at det virker gang på gang... Det er nok her lærerne sliter mest for tida ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Dum er han absolutt ikke Han har vel heller skjønt at han skal velge sine kamper med omhu? )) For han er det et fett hvilke klær som ligger øverst, så han gidder ikke å bry seg om at jeg snur bunken iblant. Slike ting bare ler han av og godt er det Ja, det var da enda bra:D Noen menn har nok lært seg til hva de skal tie stille om overfor kvinner, på samme måte som noen kvinner har lært seg å tie stille om visse svigermorshandlinger. Tenk - det finnes enda kvinner som biter i seg at svigermor kommer på besøk og rydder i skap og hyller. Jeg hadde hevet min rett ut! Jeg nøyer meg med å rydde mine egne klær, og syner ikke så mye om min manns klesvalg, han er så mye mer her i verden enn det han kler seg i. Klærne blir totalt uvesentlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ja, det var da enda bra:D Noen menn har nok lært seg til hva de skal tie stille om overfor kvinner, på samme måte som noen kvinner har lært seg å tie stille om visse svigermorshandlinger. Tenk - det finnes enda kvinner som biter i seg at svigermor kommer på besøk og rydder i skap og hyller. Jeg hadde hevet min rett ut! Jeg nøyer meg med å rydde mine egne klær, og syner ikke så mye om min manns klesvalg, han er så mye mer her i verden enn det han kler seg i. Klærne blir totalt uvesentlig. Det er mye som er uviktig av det vi gjør og det er absolutt ikke meget viktig for meg hva mannen min kler seg i. Det er jeg som legger sammen klær her i huset og da er det så veldig enkelt å snu klesbunken. Hadde mannen min klaga på det, så hadde jeg selvsagt slutta tvert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ja, det var da enda bra:D Noen menn har nok lært seg til hva de skal tie stille om overfor kvinner, på samme måte som noen kvinner har lært seg å tie stille om visse svigermorshandlinger. Tenk - det finnes enda kvinner som biter i seg at svigermor kommer på besøk og rydder i skap og hyller. Jeg hadde hevet min rett ut! Jeg nøyer meg med å rydde mine egne klær, og syner ikke så mye om min manns klesvalg, han er så mye mer her i verden enn det han kler seg i. Klærne blir totalt uvesentlig. ''Tenk - det finnes enda kvinner som biter i seg at svigermor kommer på besøk og rydder i skap og hyller. Jeg hadde hevet min rett ut!'' Noen fordeler er det at svigermor er nesten blind. ;o) Hun er kjempesøt altså, har ingenting å utsette på henne jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.