Gå til innhold

Eksem som klør

Gjest Mor til gutt på 4 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til gutt på 4 mnd

Hei Gutten min på 4mnd sover veldig dårlig om natten for tiden. Den dårlige nattesøvnen startet samtidig med at han fikk en luftveisinfeksjon. Frem til 3 mnd sov han stort sett gjennom hele natten uten mat. Nå sovner han i egen seng om kvelden, men våkner etter en time og virker stressa og klorer seg i ansiktet. Han har mest sannsynlig seborré, utslett i hodebunn, kinn, panne. Han fortsetter å våkne ofte gjennom hele natten frem til ca kl 0300 da han sovner og sover flere timer. Jeg tror ikke han er sulten, det virker som det er noe som plager ham og jeg lurer på om det er eksemen. Den eneste måten jeg har fått han til å sove er ved å amme ham litt, men han sover kanskje bare i et kvarter, en halvtime eller en time før han våkner igjen og klager og klorer. Bør jeg teste ut å gi ham noe for eksemen? Jeg smører ham med fet krem daglig. (bruker Locobase Repair og Aderma). Kan det rett og slett være at han bare har vendt seg til å våkne så ofte? Det er vanskelig å la være å amme ham litt ettersom han da klorer mer og mer og blir helt oppjaget. Han er bedre av forkjølelsen, men har mye slim og hoster litt om morgenen, så det kan jo være det fremdeles plager ham. Uansett, vi har noen veldig dårlige netter om dagen og jeg er litt desperat etter å få ordnet opp i dette. (om dagen sover han flere timer i frisk luft og er stort sett en fornøyd fyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min (5 mnd) sover også urolig pga eksem. Hun har det i pannen, litt i nakken og mest på ryggen. Før hun sovner om kvelden er hun veldig lei seg og klør seg i pannen og vrir seg for å få klødd seg på ryggen. Hun våkner også ofte om natten pga kløe.

Vi har nå fått kortison salve som vi holder eksemet under kontroll med (vi dro til lege med henne), og det har hjulpet. Ser ut som eksemet er litt "av og på" - det kommer og forsvinner og kommer tilbake igjen. Muligens atopisk eksem, men legen kunne ikke si det sikkert. Salven hjelper ihvertfall slik at hun (og vi) får sove bedre :o)

Ville tatt med gutten til lege - det er slitsomt for en liten baby å klø :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...