Gjest mammamiaaa Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Åhhhhh jeg ble så frustrert i natt, og nå i morges. Lillebabyen bare gråt og gråt og var umulig å trøste, fikk smokk, men den nekta hun å ta, så fikk hun pupp, da ble hun stille et par minutt, men så spytta hun ut og ville ikke ha og var illsint! Så fikk hun bleie, var rolig under bleieskiftet, men så ble hun umulig igjen, holdt henne oppe og byssa henne og strøk henne på ryggen så hun fikk rape, men neida, masserte magen, men neida. Så la jeg meg i senga og la henne på rygg med hodet mellom puppene og gynga, det pleier hun å roe seg på, joda hun sovna, men våkna kort tid etterpå som av smerter og hylgrein og da hjalp ikke dette lenger, så holdt jeg henne oppe litt, neida, bare skriking. Så prøvde jeg kjøkkenviftelyden, hørt flere som har hatt suksess med den, joda nå roa ho seg. Så prøvde jeg legge henne igjen, men neida, enda mer skriking, skikkelig høylytt... så enda mer vifte, hun roa seg, så prøvde jeg å legge henne, neida uææææææææh! Åh jeg ble gal! Begynte å gråte litt selv av frustrasjon! Så la jeg henne på høyre side ved siden av meg i senga og trua smokken inn i henne, holdt den på plass mens jeg strøk henne og sa så så, så glemte jeg litt av henne og duppa av et par min, så så jeg at hun plutselig sov! Åh så herlig! Nå sov hun helt til 7 tia på morgenen. Men så var det bæljing igjen i dag tidlig etter at hun fikk pupp og bare var misfornøyd og jeg begynte å grine selv til slutt, mens jeg hadde henne skuldra, og la meg ned, så hun lå med magen mot meg, virka som hun slutta å grine når hun hørte jeg grein... plutselig sovna hun, så sov både hun og jeg i 3 1/2 time! Så deilig,e ndelig en pause..... Litt småurolig da hun våkna, jeg snudde henne på sia, så hørte jeg hun prompa høyt! LItt urolig til, så prompa hun enda en gang og enda en gang! Så det var kanskje luft som plaga henne i natt? Men det var i alle fall grusomt slitsomt! Mannen min rømte til et annet soverom i huset hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Lyder som om du har fått et kolikkbarn. Da er det viktig at du tenker over hva du spiser, for det er noen matvarer som gir mer luft i magen hos babyen enn andre. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Min erfaring med kolikkbarn er at gråten er en helt annen enn vanlig barnesgråt - hele kroppen står i helspenn og barnet skriker av sine lungers fulle kraft. Gutten min ville verken ha melk eller noe annet når det stod på som verst. Og han sov aldri mer enn to timer i strekk de første ukene - det var en fryktelig tid for oss alle. Uansett kolikk eller ikke kan det høres ut som barnet har problemer med magen. Er du nøye med "å rape" barnet etter amming? Magemassasje med oljer kan også være effektivt - gutten vår likte det godt, og det kom gjerne rikelig med både luft og andre ting etterpå :-). Og han roet seg en stakket stund. Tror vi leste om fremgangsmåten ved slik massasje i boken vi fikk på sykehuset etter fødselen. Noe å prøve? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det er verdt å forsøke å massere magen "mot klokka" leeeenge. Etterpå "jekker" du beina hennes (bøyd), slik at knærne peker mot magen. Da tror eg nok du klarer å "pumpe" ut masse luft fra tarmene hennes. ) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det er verdt å forsøke å massere magen "mot klokka" leeeenge. Etterpå "jekker" du beina hennes (bøyd), slik at knærne peker mot magen. Da tror eg nok du klarer å "pumpe" ut masse luft fra tarmene hennes. ) mvh Må jeg trykke hardt når jeg masserer? Og kan jeg gjøre dette utenpå klærne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det er litt av en prøvelse å være mamma Godt dere fikk noe søvn, men neste natt får vel pappaen stille opp.....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Må jeg trykke hardt når jeg masserer? Og kan jeg gjøre dette utenpå klærne? Du trykker ikke - du gnir/skyver, skyv noen smuler fra bordet, så skjønner du hvilken bevegelse jeg mener. Først nedover fra ribbena med siden av hånden, så i sirkel med fingertuppene, slik Shadow beskriver. Du må gjøre det rett på magen, med godt med olje på fingrene, slik at de glir lett. Vi brukte en spesiell urteolje, men det vet jeg ikke omer nødvendig. Du må prøve deg frem hvor hardt du skal gjøre det. Vi gjorde det løst først, ganske hardt etterhvert, men selvfølgelig ikke så hardt at det var ubehagelig for babyen. Når du har holdt på en stund, gjør du slik Shadow foreslår - bøy knærne til babyen opp, ett på skrå til hver side til det stopper, og hold dem en liten stund. Her var en annen tråd om babymassasje: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=553806. Det finnes også egne bøker om temaet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Velkommen til morsverdenen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma med baby på 5 mnd Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Om det er kollikk så kan det hjelpe å gi babyen to t-skjer med ammete før hvert måltid. Du kan drikke amme-te selv også. Andre tips mot kollikk er minifom og sukkervann, men mest ufarlig er nok amme-teen. Om det blir mye bæring så ville jeg for egen del ha skaffet noe godt å bære babyen i. For eksempel elastisk sjal... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.