Gå til innhold

Kostnadene ved å ha hund

Anbefalte innlegg

Gjest Tessan G
Skrevet

Vi vurderer å anskaffe hund og lurer på hvilke utgifter man kan påberegne ved å skaffe en. Man bør vel ha forsikring, men hva koster maten og hvor mye spiser en "normal" hund(greyhound). Er det andre kostnader vi ikke har tenkt på?

Gjest Tatjana
Skrevet

Veterinær. Minst en rutinesjekk i året, og vaksinering.

Evt medlemsskap i Norsk Kennel Klubb og raseklubb, og kanskje i en lokal hundeklubb.

Forsikring har du nevnt selv.

Dressurkurs. Man bør ta minst ett.

Evt påmeldingsavgift for utstillinger (hvis du har tenkt å stille den ut), eller lydighetskonkurranser eller agility (hvis du har tenkt å drive med det).

Engangskostnader som hundeseng, bur, kobbel, halsbånd, børster...

Min hund av middels stor rase spiser ca 15-20 kg for i måneden. Prisen varierer noe ut fra hvilket merke du velger.

Skrevet

Veterinær. Minst en rutinesjekk i året, og vaksinering.

Evt medlemsskap i Norsk Kennel Klubb og raseklubb, og kanskje i en lokal hundeklubb.

Forsikring har du nevnt selv.

Dressurkurs. Man bør ta minst ett.

Evt påmeldingsavgift for utstillinger (hvis du har tenkt å stille den ut), eller lydighetskonkurranser eller agility (hvis du har tenkt å drive med det).

Engangskostnader som hundeseng, bur, kobbel, halsbånd, børster...

Min hund av middels stor rase spiser ca 15-20 kg for i måneden. Prisen varierer noe ut fra hvilket merke du velger.

''Veterinær. Minst en rutinesjekk i året, og vaksinering.''

Og ikke minst de akutte besøkene, tusenlappene kan gå fort hos dyrlegen... Men det gjelder jo alle dyr, selvsagt...

Kennel hvis man skal på ferie og ikke kan ta den med, og ikke har noen som kan passe den.

Gjest Hund-ja
Skrevet

''Veterinær. Minst en rutinesjekk i året, og vaksinering.''

Og ikke minst de akutte besøkene, tusenlappene kan gå fort hos dyrlegen... Men det gjelder jo alle dyr, selvsagt...

Kennel hvis man skal på ferie og ikke kan ta den med, og ikke har noen som kan passe den.

Kanskje du burde gjøre noe med nicket ditt? ;P

Skrevet

Kanskje du burde gjøre noe med nicket ditt? ;P

Hehe,- nei, langt ifra.. Jeg er mest glad i katter :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe,- nei, langt ifra.. Jeg er mest glad i katter :-)

Ok!

Med fare for å bli kastet ut på grunn av to nick i samme tråd _og_ bli arrestert for blødmehumor avslører jeg meg herved,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...