Luska Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Når barnet deres har med en lekekamerat hjem fra barnehagen, pleier dere da å dra med dette barnet på shopping, kjøreturer land og strand rundt, besøk til andre et stykke hjemmefra etc., uten å informere foreldrene om det? Jeg foretrekker å vite hvor barnet mitt befinner seg til enhver tid, hvertfall så lenge det er i barnehagealder. Skal barnet være med en venn hjem, ja så forholder jeg meg til at de er hjemme hos denne vennen, ikke at de reiser langt av gårde på andre ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg syns det er greit - under forutsetning av at du med "land og strand rundt" mener utflukter som ikke er i konflikt med at du skal hente barnet senere. Når barna er med noen hjem så er de med til den andre familien og inkluderes i de aktiviteter som familien har planlagt. Om det er shopping eller tur på badeland eller være hjemme mens ungene leker i hagen syns jeg er uviktig. Men hadde de tatt med ungen på ferie, liksom... ja så hadde ikke det vært greit! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Nei, det er ikke greit. Jeg synes selv jeg ofte er litt småhysterisk, men jeg liker at jeg kjenner foreldrene godt hvis de skal reise rundt, kjøre med mitt barn o.l. Har vært litt småengstelig noen ganger da datteren min har vært 1-2 timer hjemme hos noen vi ikke kjenner så godt etter barnehagen. Og dette har vært veldig ok mennesker, ingen grunn til å tvile på det. Men jeg fikk sjokk da vi kom hjem og datteren min fortalte at de hadde kjørt til byen og labba rundt der for å handle. Dette hørte vi jo ikke om ved levering/henting. Hun hadde sittet på en pute i bilen. Jeg ville aldri plassert henne på pute en meter og jeg er ganske redd når hun sitter på med besteforeldrene sine. Det er en selvfølge at man også er med hjem for å leke sammen hjemme hos den ene, bli bedre kjent osv. Ikke dra rundt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg syns det er greit - under forutsetning av at du med "land og strand rundt" mener utflukter som ikke er i konflikt med at du skal hente barnet senere. Når barna er med noen hjem så er de med til den andre familien og inkluderes i de aktiviteter som familien har planlagt. Om det er shopping eller tur på badeland eller være hjemme mens ungene leker i hagen syns jeg er uviktig. Men hadde de tatt med ungen på ferie, liksom... ja så hadde ikke det vært greit! Men da må jeg nesten få lov til å spørre deg: Er det et poeng for deg å lage h... og gjøre din bror skuffet på sin bryllupsdag? Koster det deg noe å kjøpe gave? (utenom det gaven koster, og det regner jeg med du står i, siden du sier at du hadde stått i det hvis du hadde blitt invitert i bryllupet). Det er allminnelig folkeskikk å gi nær familie gave når de gifter seg, og kommer garantert til å bli oppfattet som en demonstrasjon når du ikke gjør det. Det syns jeg var usedvanlig smålig. Beklager at jeg er så direkte, men det syns jeg faktisk. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Shopping tenkte jeg ikke over på den tiden... Altså, hvis dette var på samme plass som vi bor og mor måtte i vei for å handle ett eller annet. Noe helt annet er "kjøring land og strand rundt" som du sier, eller besøk hos andre... Jeg hadde neppe hatt noe imot at de faktisk gjorde det, men jeg ville nok forventet å fått en beskjed om det. Et par ganger har vi skulle besøkt besteforeldre når vi skulle ha besøk etter barnehage/skole, og jeg har bestandig snakket med foreldrene og forhørt med om det er ok at barnet deres ble med oss. Skulle bare mangle, mener jeg. Liker å vite hvor jeg har mine egne barn hen, så jeg regner med at andre vil vite det også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Men da må jeg nesten få lov til å spørre deg: Er det et poeng for deg å lage h... og gjøre din bror skuffet på sin bryllupsdag? Koster det deg noe å kjøpe gave? (utenom det gaven koster, og det regner jeg med du står i, siden du sier at du hadde stått i det hvis du hadde blitt invitert i bryllupet). Det er allminnelig folkeskikk å gi nær familie gave når de gifter seg, og kommer garantert til å bli oppfattet som en demonstrasjon når du ikke gjør det. Det syns jeg var usedvanlig smålig. Beklager at jeg er så direkte, men det syns jeg faktisk. ;-) Å søren, her svarte jeg på feil sted. Beklager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg syns det er greit - under forutsetning av at du med "land og strand rundt" mener utflukter som ikke er i konflikt med at du skal hente barnet senere. Når barna er med noen hjem så er de med til den andre familien og inkluderes i de aktiviteter som familien har planlagt. Om det er shopping eller tur på badeland eller være hjemme mens ungene leker i hagen syns jeg er uviktig. Men hadde de tatt med ungen på ferie, liksom... ja så hadde ikke det vært greit! Det er jo greit at de gjør det, men jeg forventer å få beskjed om at de gjør det. I jeg ville i hvert fall ha hatt beskjed om at de hadde tenkt å ta med seg mitt barnehagebarn på et badeland, for da hadde jeg nemlig holdt ungen hjemme den dagen!| 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Nei. Mulig unntak for shopping i betydning "handle på hjemveien". Jeg hadde ikke reagert på besøk i nabolaget hvis det var til noen mitt barn også kjente, men jeg ville synes det var merkelig om de dro på større utflukter uten å si fra til oss på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Om foreldrene hadde tatt ungen min med på en kjapt ærend uten å fortelle meg på forhånd, hadde vært greit. Men utover dette, hadde eg forventet å vite om større "utflukter" på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Å søren, her svarte jeg på feil sted. Beklager. LOL! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Bortsett fra handling på veien hjem som laban nevnte så mener jeg at slikt ikke er greit. Det hendte seg en sjelden gang da venner ble med hjem etter barnehagen at planen var å dra til McDonalds f eks, og da spurte jeg alltid barnets foreldre først om det var OK. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Men da må jeg nesten få lov til å spørre deg: Er det et poeng for deg å lage h... og gjøre din bror skuffet på sin bryllupsdag? Koster det deg noe å kjøpe gave? (utenom det gaven koster, og det regner jeg med du står i, siden du sier at du hadde stått i det hvis du hadde blitt invitert i bryllupet). Det er allminnelig folkeskikk å gi nær familie gave når de gifter seg, og kommer garantert til å bli oppfattet som en demonstrasjon når du ikke gjør det. Det syns jeg var usedvanlig smålig. Beklager at jeg er så direkte, men det syns jeg faktisk. ;-) Her skvatt jeg virkelig, skjønte ikke helt at du kunne reagere så sterkt på dette...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg sjekker alltid med foreldrene før jeg tar med ungene deres noe sted, ja. Og jeg forventer at andre foreldre gir meg beskjed dersom de tar med mine noe sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 KOmmer an på hva du mener med shopping osv - det er helt greit at de kjøper middag på vei hjem fra barnehagen, eller går / kjører til nærmeste butikk og kjøper is, eller stopper innom en klesbutikk for å bytte en barnebukse på vei hjem.. Grilling i parken like ved, eller en tur for å huske på lekeplassen et stykke unna eller andre ganske hverdagslige ting synes jeg er helt greit at de gjør. Men er det mye shopping utover det som kan regnes som "et ærend", synes jeg det er rart å gjøre den dagen en har med en kamerat hjem fra barnehagen. Og jeg ville absolutt gjerne hatt beskjed. Det samme gjelder vannaktiviteter (da ville jeg hatt er ord med i laget ang. redningsvest osv) eller bading (da ville jeg vært med så små barn selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 ''Jeg foretrekker å vite hvor barnet mitt befinner seg til enhver tid, hvertfall så lenge det er i barnehagealder'' Helt enig! Jeg spurte alltid om det passet og om de skulle være hjemme når mine skulle til noen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Enig med deg. Jeg ville visst hvor barna mine var, og hadde derfor også ringt å spurt foreldrene FØR vi tok dem med noen steder. Noe annet blir det om vi skal passe ungene en dag. Da følger de jo oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg er enig med deg. En tur innom matbutikken er greit, men utover det vil jeg vite om hva som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Å søren, her svarte jeg på feil sted. Beklager. *LOL* nå fikk jeg meg en god latter, lurte først på om du trakk veldig lange paralleller her... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det kommer helt an på mitt forhold til foreldrene - er det noen jeg kjenner og stoler på, aksepterer jeg det meste. Er det noen vi bare er på hils med i barnehagen, forventer jeg stort sett at de holder seg hjemme, men jeg ville neppe reagert om jeg fikk høre at minsten hadde vært med på et eller annet ærend eller utflukt, med mindre jeg var skeptisk til foreldrene på forhånd. Vi ville jo uansett være i mobilkontakt, om noe skulle skje eller jeg skulle ønske å få kontakt med dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg tar ikke med meg andres barn bort uten å snakke med foreldene om det, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.