Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Litt sent for deg å tenke på det, men det var ganske morsomt å gifte seg på "oppturen", mens man fremdeles var nesten nyforelsket og ikke allerede hadde bundet seg til hverandre med felles barn. Hadde jeg ønsket hadde jeg kunnet snu på vei inn i kirken og gå ut derfra uten å se meg tilbake! Hehe. He, he, ikke sant.. Men bedre sent enn aldri ;0) Får jo tross alt skattelette ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 He, he, ikke sant.. Men bedre sent enn aldri ;0) Får jo tross alt skattelette ;0) ''Får jo tross alt skattelette ;0)'' Ikke nødvendigvis! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 ''men kuttet ut foreldrenes tanter/onkler (selv om foreldregenerasjonen definitivt mente de burde være med). '' Det første som slo meg her var "Oi, det var voldsomt! ", men så husket jeg at vi også inviterte foreldrenes tanter og onkler etter øsnke fra foreldrene våre. Men begge to var for gamle og syke til å komme! ;-) Hadde generasjonene i min familie vært litt kortere, hadde det nok kunnet komme en hel "bråta" med grandtanter og -onkler - har sikker vært 40 av dem på det meste;-) He-he... Det ville blitt litt for mange ekstra, ja, for i tillegg til slike "ekte" tanter og onkler av foreldrene våre, så var også de mindre "ekte", altså de som hadde inntatt slike roller. Ett sted må man sette strek, liksom... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 He-he... Det ville blitt litt for mange ekstra, ja, for i tillegg til slike "ekte" tanter og onkler av foreldrene våre, så var også de mindre "ekte", altså de som hadde inntatt slike roller. Ett sted må man sette strek, liksom... Mine foreldre hadde så mange "ekte" tanter/onkler (kjødelige eller gift med sådanne) at det ikke var "plass" til så mange andre som "inntar" en slik rolle! ;-) Men ettersom de eldste av dem, og ganske mange, var født før forrige århundreskifte, var det ikke mange igjen i live da vi giftet oss i 1993: ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 ''Får jo tross alt skattelette ;0)'' Ikke nødvendigvis! ;-) Jo, jeg er hjemmeværende uten inntekt, så da regnes mannen som eneforsørger :0) Sa de på kontoret her hvertfall.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jo, jeg er hjemmeværende uten inntekt, så da regnes mannen som eneforsørger :0) Sa de på kontoret her hvertfall.... Ja, da får du det. Trodde du snakket generelt om ektepar. Og hos oss ble det ittno av skattelette, nei;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jo, jeg er hjemmeværende uten inntekt, så da regnes mannen som eneforsørger :0) Sa de på kontoret her hvertfall.... Det stemmer nok det ja. "Hvis den ene av ektefellene ikke har inntekt, eller svært lav inntekt, vil også verdien bli 10.360 kroner." Iflg.http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article1773934.ece Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Ja, da får du det. Trodde du snakket generelt om ektepar. Og hos oss ble det ittno av skattelette, nei;-) Kjipt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det stemmer nok det ja. "Hvis den ene av ektefellene ikke har inntekt, eller svært lav inntekt, vil også verdien bli 10.360 kroner." Iflg.http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article1773934.ece Hilsen Må bare få giftet oss ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kjipt... I grunnen ikke! Ettersom vi begge jobbet, og jobber fortsarr, sitter vi jo igjen med mer totalt sett etter skatt enn om vi hadde hatt én inntekt og skatteklasse 2.;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Må bare få giftet oss ;0) Ikke vanskelig det da, en tur til byfogden og si ja, og det er gjort. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Må bare få giftet oss ;0) Hvis det er bekymring for gjestelista som er det verste, kan man faktisk gifte seg uten _noen_ gjester, selv ikke forloverne! :-) Forloverne trenger bare skrive under på forlovererklæringen. De fleste bruker forloverne også som vitner, men det er ikke nødvendig, man kan like gjerne bruke noen helt ukjente personer som vitner (f eks ansatte på en utenlandsk ambassade, hvis man vil gifte seg der). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hvis det er bekymring for gjestelista som er det verste, kan man faktisk gifte seg uten _noen_ gjester, selv ikke forloverne! :-) Forloverne trenger bare skrive under på forlovererklæringen. De fleste bruker forloverne også som vitner, men det er ikke nødvendig, man kan like gjerne bruke noen helt ukjente personer som vitner (f eks ansatte på en utenlandsk ambassade, hvis man vil gifte seg der). Har vurdert å gifte oss i utlandet! Må bare lære meg å våge å sitte i et fly.. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Ikke vanskelig det da, en tur til byfogden og si ja, og det er gjort. Hilsen Sant nok, men litt trist det også syns jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 I grunnen ikke! Ettersom vi begge jobbet, og jobber fortsarr, sitter vi jo igjen med mer totalt sett etter skatt enn om vi hadde hatt én inntekt og skatteklasse 2.;-) Da er det jo ikke noe problem :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Har vurdert å gifte oss i utlandet! Må bare lære meg å våge å sitte i et fly.. ;0) Men man kan gifte seg også ved ambassadene i Stockholm eller København, og dit kan man jo komme ved hjelp av tog eller båt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Men man kan gifte seg også ved ambassadene i Stockholm eller København, og dit kan man jo komme ved hjelp av tog eller båt:-) Ja, det går jo :0) Men snaxy vil ned i varmen... Så jeg må nok bare jobbe med meg selv ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Ja, det går jo :0) Men snaxy vil ned i varmen... Så jeg må nok bare jobbe med meg selv ;0) Kan ta tog til Roma, og! http://www.startour.no/Page.aspx?id=42733 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kan ta tog til Roma, og! http://www.startour.no/Page.aspx?id=42733 Næææhh..Å tusen takk, det visste jeg ikke! :0) Dette skal jeg vise Snaxy når han kommer hjem! Det hadde jo vært kjempe gøy. Hi,hi, han blir nok ikke like fornøyd som meg ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Næææhh..Å tusen takk, det visste jeg ikke! :0) Dette skal jeg vise Snaxy når han kommer hjem! Det hadde jo vært kjempe gøy. Hi,hi, han blir nok ikke like fornøyd som meg ;0) Dessuten er togreise både trendy og miljøvennlig:-) Nå er det vel ganske nytt at togreisetilbys som pakketur fra turoperatører, men ungdommer i alle aldre har jo i årtier reist til sydens land på interrail. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.