Gjest Elextra Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Ja, alle mener "alle eller ingen". Men når man da inviterer bare en av tre? Har ikke han da selv brutt "reglene"? Jeg kan ikke forestille meg at han skulle forvente gave. Det bør ikke være noen sammenheng mellom invitasjon og hvorvidt du gir gave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 ''"Alle" er enige om at selvsagt inviterer man sine søsken i bryllup. '' Nei, "alle" er enige om at man ikke deler brudeparets egne søskenflokker når det gjelder innbydelse til bryllupet sitt. Jeg er ikke enig i at man ikke kan dele søskenflokker i bryllup. Jeg ser for meg flere situasjoner der det kan være helt naturlig å gjøre det, uten at det ligger noen familiefeide bak. Men - dersom ett søsken er invitert i egenskap av å være nettopp det, altså søsken, DA synes jeg det er rart å dele. Men jeg synes det må være helt greit å dele flokken dersom et søsken er invitert i egenskap av å være bestevenninne, forlover eller liknende. Kjenner til et tilfelle der en av et enegget tvillingpar reiste bort og giftet seg og bare tok med seg forlovere - og denne tvillingen valgte altså den andre tvillingen som forlover. Ingen av de to andre søskenene syntes det var rart i det hele tatt (og jeg tror hun fikk gave av dem ) I tilfellet "også en mamma" viser til, er det en søskenflokk på to jenter og to gutter. At den ene gutten velger broren sin som forlover og ikke inviterer søstrene til et "forlover og foreldre - bryllup" synes jeg må være helt greit. Broren er jo invitert i egenskap av å være venn og forlover, ikke i egenskap av å være søsken, tydeligvis. (Og hvorfor dette tolkes som et "signal" om at broren ikke ønsker kontakt, og dermed ikke bør få gave, det går laaaaaangt over min forstand) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May M Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg er ikke enig i at man ikke kan dele søskenflokker i bryllup. Jeg ser for meg flere situasjoner der det kan være helt naturlig å gjøre det, uten at det ligger noen familiefeide bak. Men - dersom ett søsken er invitert i egenskap av å være nettopp det, altså søsken, DA synes jeg det er rart å dele. Men jeg synes det må være helt greit å dele flokken dersom et søsken er invitert i egenskap av å være bestevenninne, forlover eller liknende. Kjenner til et tilfelle der en av et enegget tvillingpar reiste bort og giftet seg og bare tok med seg forlovere - og denne tvillingen valgte altså den andre tvillingen som forlover. Ingen av de to andre søskenene syntes det var rart i det hele tatt (og jeg tror hun fikk gave av dem ) I tilfellet "også en mamma" viser til, er det en søskenflokk på to jenter og to gutter. At den ene gutten velger broren sin som forlover og ikke inviterer søstrene til et "forlover og foreldre - bryllup" synes jeg må være helt greit. Broren er jo invitert i egenskap av å være venn og forlover, ikke i egenskap av å være søsken, tydeligvis. (Og hvorfor dette tolkes som et "signal" om at broren ikke ønsker kontakt, og dermed ikke bør få gave, det går laaaaaangt over min forstand) Enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ja, alle mener "alle eller ingen". Men når man da inviterer bare en av tre? Har ikke han da selv brutt "reglene"? Jeg kan ikke forestille meg at han skulle forvente gave. Gir du ikke bryllupsgave til bekjente som gifter seg, selv om du ikke er invitert i bryllupet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.