Gjest Sykemelding Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Jeg har aldri vært sykemeldt tidligere. Men etter å ha hanglet i lengre tid (mistenker at jeg har lungebetennelse e.l), har jeg fått time hos legen i morgen, og tenker å be om en kort sykemelding for å hente meg litt inn igjen. Men hvordan fungerer det? Må jeg levere sykemelding til sjefen personlig? Og må jeg levere den på NAV? Sikkert dumme spørsmål, men som sagt er dette helt ukjent for meg. 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Vanligvis sender legen sykmeldingen til NAV, slik at du slipper å tenke på den biten. Når det gjelder arbeidsgiver, så bør du jo ringe og fortelle at du er sykmeldt og da kan du jo spørre hvordan h*n vil gjøre det med tanke på papirene. Noen sjefer venter til du kommer på jobb igjen, er jobben "rett i nærheten" kan du jo stikke innom, eller du kan sende den i posten... Jeg har også fått legekontoret til å sende sykmeldingen til jobben (pga lang reisevei, ikke lett "å stikke innom") og at jeg selv ikke hadde noen mulighet til å hente sykmeldingen selv og få sendt den... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.