Gå til innhold

Sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Sykemelding
Skrevet

Jeg har aldri vært sykemeldt tidligere. Men etter å ha hanglet i lengre tid (mistenker at jeg har lungebetennelse e.l), har jeg fått time hos legen i morgen, og tenker å be om en kort sykemelding for å hente meg litt inn igjen. Men hvordan fungerer det? Må jeg levere sykemelding til sjefen personlig? Og må jeg levere den på NAV? Sikkert dumme spørsmål, men som sagt er dette helt ukjent for meg.

Skrevet

Vanligvis sender legen sykmeldingen til NAV, slik at du slipper å tenke på den biten.

Når det gjelder arbeidsgiver, så bør du jo ringe og fortelle at du er sykmeldt og da kan du jo spørre hvordan h*n vil gjøre det med tanke på papirene. Noen sjefer venter til du kommer på jobb igjen, er jobben "rett i nærheten" kan du jo stikke innom, eller du kan sende den i posten... Jeg har også fått legekontoret til å sende sykmeldingen til jobben (pga lang reisevei, ikke lett "å stikke innom") og at jeg selv ikke hadde noen mulighet til å hente sykmeldingen selv og få sendt den...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...