Gå til innhold

øvelsekjøring

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer jeg på
Skrevet

Har en lov til å ha med seg passasjerer når en øvekjører? Tenker da på folk i baksetet.

Gjest J.R.-07
Skrevet

Ringte til politiet i fjor og lurte på det samme. De sa i hvert fall ja.

Skrevet

Ja, det er visst lov. Og det synes jeg er veldig rart!

Skrevet

Ringte til politiet i fjor og lurte på det samme. De sa i hvert fall ja.

Oi, hvis det stemmer så har jeg tatt feil. Mente det ikke var lov jeg, men siden jeg da konsekvent har fulgt regelen med _ingen_ passasjerer så har jeg i det minste ikke gjort noe galt:-)

Skrevet

Nei.

Vet du det? Jeg mener jeg har hørt at det er lov,- og jeg synes det er helt sprøtt. Folk lar 17-åringen sin kjøre i timevis til hytte osv med småsøsken i baksetet...

Vel,- det er ikke lov hjemme hos oss i alle fall :-)

Gjest Lurer jeg på
Skrevet

Ja, det er visst lov. Og det synes jeg er veldig rart!

Meget snodig er det ja, de burde i det minste hatt noen timer før det var lov, men det blir jo ikke sjekket hvor mye de kjører heller.

Skrevet

Vet du det? Jeg mener jeg har hørt at det er lov,- og jeg synes det er helt sprøtt. Folk lar 17-åringen sin kjøre i timevis til hytte osv med småsøsken i baksetet...

Vel,- det er ikke lov hjemme hos oss i alle fall :-)

Nei, jeg var ganske sikker på at jeg visste det når jeg svarte, men så ser jeg av de andre svarene her at det tydeligvis er lov likevel, så da kan jeg ikke være bastant...

Synes det er helt merkelig hvis det er lov, som du sier med småsøsken i baksetet og div. Jeg er nesten helt sikker på at da jeg øvelseskjørte, så var det ikke lov med passasjerer, men det har tydeligvis endret seg...

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, jeg var ganske sikker på at jeg visste det når jeg svarte, men så ser jeg av de andre svarene her at det tydeligvis er lov likevel, så da kan jeg ikke være bastant...

Synes det er helt merkelig hvis det er lov, som du sier med småsøsken i baksetet og div. Jeg er nesten helt sikker på at da jeg øvelseskjørte, så var det ikke lov med passasjerer, men det har tydeligvis endret seg...

Du har rett i at dette ikke var lov før. Men nå er det tydeligvis endret.

Skrevet

Du har lov til å øvelseskjøre akkurat på samme måten som om du hadde førerkort. Det betyr at du kan ha med passasjerer, kjøre på motorvei, kjøre med henger (kun henger som er lovlig ut i fra B førerkort), osv.

Men det er ledsager som må vurdere om eleven kan gjøre dette og om det er forsvarlig.

Skrevet

Feil

Ja, og hvis du hadde lest nedover i tråden her, så hadde du sett at jeg allerede har oppdaget at jeg tok feil og kommentert dette!!

Skrevet

Ja, og hvis du hadde lest nedover i tråden her, så hadde du sett at jeg allerede har oppdaget at jeg tok feil og kommentert dette!!

Må jo gni det inn, hehe.

Skrevet

Må jo gni det inn, hehe.

Hihi, joda takk skal du ha. Jeg begynner nok å bli gammel, og holder desperat fast på hvordan ting var i min "ungdom" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...