Gjest Lurer jeg på Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Har en lov til å ha med seg passasjerer når en øvekjører? Tenker da på folk i baksetet. 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Ringte til politiet i fjor og lurte på det samme. De sa i hvert fall ja. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Ja, det er visst lov. Og det synes jeg er veldig rart! 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Ringte til politiet i fjor og lurte på det samme. De sa i hvert fall ja. Oi, hvis det stemmer så har jeg tatt feil. Mente det ikke var lov jeg, men siden jeg da konsekvent har fulgt regelen med _ingen_ passasjerer så har jeg i det minste ikke gjort noe galt:-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Nei. Vet du det? Jeg mener jeg har hørt at det er lov,- og jeg synes det er helt sprøtt. Folk lar 17-åringen sin kjøre i timevis til hytte osv med småsøsken i baksetet... Vel,- det er ikke lov hjemme hos oss i alle fall :-) 0 Siter
Gjest Lurer jeg på Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Ja, det er visst lov. Og det synes jeg er veldig rart! Meget snodig er det ja, de burde i det minste hatt noen timer før det var lov, men det blir jo ikke sjekket hvor mye de kjører heller. 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Vet du det? Jeg mener jeg har hørt at det er lov,- og jeg synes det er helt sprøtt. Folk lar 17-åringen sin kjøre i timevis til hytte osv med småsøsken i baksetet... Vel,- det er ikke lov hjemme hos oss i alle fall :-) Nei, jeg var ganske sikker på at jeg visste det når jeg svarte, men så ser jeg av de andre svarene her at det tydeligvis er lov likevel, så da kan jeg ikke være bastant... Synes det er helt merkelig hvis det er lov, som du sier med småsøsken i baksetet og div. Jeg er nesten helt sikker på at da jeg øvelseskjørte, så var det ikke lov med passasjerer, men det har tydeligvis endret seg... 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 "Under kjøreopplæringen er det ledsager som regnes som fører av bilen." Jfr.http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=15&ArtKey=27 Ledsager må være 25 år og ha hatt sertifikat i 5 år. Hilsen 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Nei, jeg var ganske sikker på at jeg visste det når jeg svarte, men så ser jeg av de andre svarene her at det tydeligvis er lov likevel, så da kan jeg ikke være bastant... Synes det er helt merkelig hvis det er lov, som du sier med småsøsken i baksetet og div. Jeg er nesten helt sikker på at da jeg øvelseskjørte, så var det ikke lov med passasjerer, men det har tydeligvis endret seg... Du har rett i at dette ikke var lov før. Men nå er det tydeligvis endret. 0 Siter
mrxx Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Du har lov til å øvelseskjøre akkurat på samme måten som om du hadde førerkort. Det betyr at du kan ha med passasjerer, kjøre på motorvei, kjøre med henger (kun henger som er lovlig ut i fra B førerkort), osv. Men det er ledsager som må vurdere om eleven kan gjøre dette og om det er forsvarlig. 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Feil Ja, og hvis du hadde lest nedover i tråden her, så hadde du sett at jeg allerede har oppdaget at jeg tok feil og kommentert dette!! 0 Siter
mrxx Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Ja, og hvis du hadde lest nedover i tråden her, så hadde du sett at jeg allerede har oppdaget at jeg tok feil og kommentert dette!! Må jo gni det inn, hehe. 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Må jo gni det inn, hehe. Hihi, joda takk skal du ha. Jeg begynner nok å bli gammel, og holder desperat fast på hvordan ting var i min "ungdom" :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.