pekkaline Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 *titter ut på plenen som fortsatt ligger under en meter snø* Nei, jeg har ikke sådd noe som helst gitt. Ikke er det noe grønt å se noe sted heller.... Wow.... Hvor lang regner dere sommeren for å være, jeg mener hvor langt opphold har derew mellom snøen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 *titter ut på plenen som fortsatt ligger under en meter snø* Nei, jeg har ikke sådd noe som helst gitt. Ikke er det noe grønt å se noe sted heller.... Samme som her da... Vi har også store mengder snø enda, og jeg tror ikke det blir snøfritt til 17 mai i år. Men som regel pleier det å være snøfritt i begynnelsen av juni da. Sommeren pleier å komme fort når den først kommer. Her har vi heller ikke sådd noe, og kan ikke tenke på å plante ut noe før i juni uansett pga nattefrost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Wow.... Hvor lang regner dere sommeren for å være, jeg mener hvor langt opphold har derew mellom snøen? Det pleier å være snøfritt på 17. mai. Sommer har vi fra en gang i midten av juni til midten av august. Så kommer det snø igjen i midten av oktober. Dette varierer selvfølgelig. I fjor kom siste snøfallet rundt 10. juni, men det ble ikke liggende naturligvis. Og i høst kom den første snøen 3. september. Greia nå er at det har vært så mye snø i vinter, mer enn jeg kan huske at vi har hatt. (Jeg har bodd her i 16 år.) Og selv om det er plussgrader på dagen, så er det ikke spesielt varmt, og det er 8-10 kuldegrader om natta. Så det smelter saaakte. Men sånn er det. Vi har i det minste godt gammaldags skiføre hele vinteren, fra desember til uti april. Det er ikke alle som har det, nå for tiden :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Det pleier å være snøfritt på 17. mai. Sommer har vi fra en gang i midten av juni til midten av august. Så kommer det snø igjen i midten av oktober. Dette varierer selvfølgelig. I fjor kom siste snøfallet rundt 10. juni, men det ble ikke liggende naturligvis. Og i høst kom den første snøen 3. september. Greia nå er at det har vært så mye snø i vinter, mer enn jeg kan huske at vi har hatt. (Jeg har bodd her i 16 år.) Og selv om det er plussgrader på dagen, så er det ikke spesielt varmt, og det er 8-10 kuldegrader om natta. Så det smelter saaakte. Men sånn er det. Vi har i det minste godt gammaldags skiføre hele vinteren, fra desember til uti april. Det er ikke alle som har det, nå for tiden :-). Hei. Da er det jo et eldorado for vinterglade mennesker der du bor Fint det. Jeg for min del bor nok på riktig sted for jeg liker best vår og sommer. Det er veldig fint med snø og vi har det jo nesten hver vinter, men alt fra en til tre mndr med snø da. Vi ønsker oss alltid snø til jul, men vi har ikke alltid fått det nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei. Da er det jo et eldorado for vinterglade mennesker der du bor Fint det. Jeg for min del bor nok på riktig sted for jeg liker best vår og sommer. Det er veldig fint med snø og vi har det jo nesten hver vinter, men alt fra en til tre mndr med snø da. Vi ønsker oss alltid snø til jul, men vi har ikke alltid fått det nei. Ja, det har sine fordeler. Vinteren her syns jeg er fin. Det er som regel kuldegrader fra november til mars/april, så vi slipper holke og is, og det er snø så vi kan gå på ski, kjøre spark og akebrett. Ungene elsker det jo og det er rent! Sommeren er helt grei her, bare at den kommer så sent. Det som er kjipt her oppe er våren. Den finnes liksom ikke. Vi har en periode med snøsmelting, og så er alt bare grått, tørt og kaldt. Før det plutselig "eksploderer" i juni med grønt gress, grønne bjørker og blomster. Jeg savner litt den fasen hvor det dukker opp noen grønne strå, bjørka får "museører" og hestehoven titter fram :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.