Gjest Flyttepia Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Skal snart flytte, og lurer på om jeg skal flytte inn i borettslag, eller kjøpe en rekkehusleilighet eller vertikaldelt bolig. Kan dere komme med fordeler og ulemper ved begge deler? I det området jeg skal flytte til er borettslagene på max 100 kvm og med 3 soverom, mens jeg gjerne skulle hatt 4 soverom og litt større areal. Spørsmålet er derfor om fordelene ved borettslag veier opp for ulempen ved å ha det litt for trangt. 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jeg har selv bodd i borettslag og var kjempefornøyd med det. Jeg bodde i et borettslag som var en del år. Dermed var fellesgjelden lav og husleien lav. Inkludert i husleien var bl.a kabeltv, snømåking, klipping av gress, skifte av vinduer, varmtvann. Nå er det forskjellig hva husleien i forskjellige borettslaget omfatter, men jeg syns hvertfall jeg fikk mye. Jeg bodde alene og syns det var greit å vite at det kom noen hvis det f.eks skulle skiftes vinduer eller det var vannlekkasje i kjelleren. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Det kan fort bli dyrere å bo i selveier i alle fall. Jeg betaler jo husleia mi og huslånet og that's it av vedlikehold (ytre). Av forsikringer har jeg den som er i borettslaget + i fagforeningen (+ livsforsikring og bilforsikring da) og trenger ikke bruke fem flate øre på hage, snømåkeutstyr, skifte av vinduer / bordkledning / tak osv osv osv. Har en venninne med selveier 1/2 av tomannsbolig nemlig og jeg synes stadig det er noe hun må ut med penger til av denslags. Men du har jo mer frihet i selveier da... 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jeg har bare gode erfaringer med å bo i borettslag.. Det er mye mer stabilt rent økonomisk, man vet hva man har i utgifter pr måned fordi husleien dekker det meste. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.