Gå til innhold

Klarer du å lese dette;)

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Ifgøle en udnerøkelse ved Cmarbidge Uinevrisett sipller det ignen rlloe

i hvliken røfgekkele bokstvanee er. Det estnee som er vktig er at

fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til

bluter og du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den

mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i

sin hleehht. Mrekleig ikke snat???

Jeg leste den glatt, he, he;)

Skrevet

Alle leser jo den glatt da, det er jo nettopp det som er poenget. Man trenger ikke "noe spesielt gen" eller ha en viss type egenskap for å gjøre det. Vi leser så fort at det ikke spiller noen rolle i hvilken rekkefølge bokstavene kommer (bare første og siste), vi ser ikke på én og én bokstav, men ordet som helhet:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle leser jo den glatt da, det er jo nettopp det som er poenget. Man trenger ikke "noe spesielt gen" eller ha en viss type egenskap for å gjøre det. Vi leser så fort at det ikke spiller noen rolle i hvilken rekkefølge bokstavene kommer (bare første og siste), vi ser ikke på én og én bokstav, men ordet som helhet:-)

Hjernen er bare utrolig;)

Skrevet

Eg skjønte ingenting i starten, før eg dro kjensel på teksten da eg har sett den før, når eg kom til : ''Cmarbidge Uinevrisett''

Så tenkte eg, jøss nå er Hidi, the scorpion godt full! he.he...

hidi, the scorpion
Skrevet

Eg skjønte ingenting i starten, før eg dro kjensel på teksten da eg har sett den før, når eg kom til : ''Cmarbidge Uinevrisett''

Så tenkte eg, jøss nå er Hidi, the scorpion godt full! he.he...

Jeg tok den ikke heller med en gang, tenkte som deg, at her var det mange feil, så _så_ jeg lyset ;)))

candyqueen_83
Skrevet

Jeg leste den med en gang. Merkelig at det går an :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg leste den med en gang. Merkelig at det går an :o)

Ja, det er helt villt ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jepp. Har lest den før også.

Akkurat de siste månedene har jeg hatt god trening i slik lesing, har førsteklassegutt ;o) Han er blitt flink til og skrive nå, men i starten var det litt slik som denne teksten.

Skrevet

Må innrømme at det i rettskrivinga minner mest om et seint-lørdagskveld-dol-innlegg: Til tross for alle skrivefeilene tross alt lesbart. Tipper det er et par dol'ere som dagen derpå har ønsket at det ikke var lesbart for andre ;)

Skrevet

Morsom!

Jeg kom på reklamen fergeselskapet Viking Line hadde (har?). Navnet er så godt innarbeidet at de i reklameteksten trengte å ha bare NG LI (tror jeg det var) og kundene leste likevel Viking Line...

Ikke helt det samme som det du skriver om, men nesten...

Hjernen er en merkverdig sak :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det går merkelig greit når man leser fort og ikke ser så nøye. Leser jeg med min 6-årige sønns øyne, som ser på en og en bokstav til de danner et ord, får jeg problemer.

AneM1365380603
Skrevet

Må innrømme at det i rettskrivinga minner mest om et seint-lørdagskveld-dol-innlegg: Til tross for alle skrivefeilene tross alt lesbart. Tipper det er et par dol'ere som dagen derpå har ønsket at det ikke var lesbart for andre ;)

He he. Jeg glemmer ikke det innlegget som en gang kom nattestid. Jeg tror det var Mary Poppins. Hun ville ha hjelp til å finne en låt, og hun beskreiv den noe sånt som:

"Damm da da hmm lala la dadam.."

Det var jo en enkel jobb å finne ut hvilken låt det var. He he.

Skrevet

Hjernen er bare utrolig;)

Ja, det er spennende. Jeg har lest den på engelsk også, og det får like lett på et annet språk:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke problematisk i det hele tatt, så teorien stemmer nok. :-)

Har sett lignende ting før, kanskje derfor jeg tok den med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...