hidi, the scorpion Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Ifgøle en udnerøkelse ved Cmarbidge Uinevrisett sipller det ignen rlloe i hvliken røfgekkele bokstvanee er. Det estnee som er vktig er at fstøre og stise boksatv er på rktiig setd, retsen kan vræe hltuer til bluter og du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i sin hleehht. Mrekleig ikke snat??? Jeg leste den glatt, he, he;) 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Alle leser jo den glatt da, det er jo nettopp det som er poenget. Man trenger ikke "noe spesielt gen" eller ha en viss type egenskap for å gjøre det. Vi leser så fort at det ikke spiller noen rolle i hvilken rekkefølge bokstavene kommer (bare første og siste), vi ser ikke på én og én bokstav, men ordet som helhet:-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Alle leser jo den glatt da, det er jo nettopp det som er poenget. Man trenger ikke "noe spesielt gen" eller ha en viss type egenskap for å gjøre det. Vi leser så fort at det ikke spiller noen rolle i hvilken rekkefølge bokstavene kommer (bare første og siste), vi ser ikke på én og én bokstav, men ordet som helhet:-) Hjernen er bare utrolig;) 0 Siter
GeirB Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Eg skjønte ingenting i starten, før eg dro kjensel på teksten da eg har sett den før, når eg kom til : ''Cmarbidge Uinevrisett'' Så tenkte eg, jøss nå er Hidi, the scorpion godt full! he.he... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Eg skjønte ingenting i starten, før eg dro kjensel på teksten da eg har sett den før, når eg kom til : ''Cmarbidge Uinevrisett'' Så tenkte eg, jøss nå er Hidi, the scorpion godt full! he.he... Jeg tok den ikke heller med en gang, tenkte som deg, at her var det mange feil, så _så_ jeg lyset )) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Jeg leste den med en gang. Merkelig at det går an ) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Jeg leste den med en gang. Merkelig at det går an ) Ja, det er helt villt 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jeg skriver ofte sånn, så jeg leser det lett! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jepp. Har lest den før også. Akkurat de siste månedene har jeg hatt god trening i slik lesing, har førsteklassegutt ;o) Han er blitt flink til og skrive nå, men i starten var det litt slik som denne teksten. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Må innrømme at det i rettskrivinga minner mest om et seint-lørdagskveld-dol-innlegg: Til tross for alle skrivefeilene tross alt lesbart. Tipper det er et par dol'ere som dagen derpå har ønsket at det ikke var lesbart for andre 0 Siter
Helmi Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Morsom! Jeg kom på reklamen fergeselskapet Viking Line hadde (har?). Navnet er så godt innarbeidet at de i reklameteksten trengte å ha bare NG LI (tror jeg det var) og kundene leste likevel Viking Line... Ikke helt det samme som det du skriver om, men nesten... Hjernen er en merkverdig sak 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Ja, det går merkelig greit når man leser fort og ikke ser så nøye. Leser jeg med min 6-årige sønns øyne, som ser på en og en bokstav til de danner et ord, får jeg problemer. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Må innrømme at det i rettskrivinga minner mest om et seint-lørdagskveld-dol-innlegg: Til tross for alle skrivefeilene tross alt lesbart. Tipper det er et par dol'ere som dagen derpå har ønsket at det ikke var lesbart for andre He he. Jeg glemmer ikke det innlegget som en gang kom nattestid. Jeg tror det var Mary Poppins. Hun ville ha hjelp til å finne en låt, og hun beskreiv den noe sånt som: "Damm da da hmm lala la dadam.." Det var jo en enkel jobb å finne ut hvilken låt det var. He he. 0 Siter
Bookworm Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Hjernen er bare utrolig;) Ja, det er spennende. Jeg har lest den på engelsk også, og det får like lett på et annet språk:-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Ikke problematisk i det hele tatt, så teorien stemmer nok. :-) Har sett lignende ting før, kanskje derfor jeg tok den med en gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.