Gå til innhold

Hvorfor reknes ikke fredag kveld som helg?

Anbefalte innlegg

Gjest jobber i helsesektoren
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem, og helgetillegget er veldig lite. Hvorfor får vi ikke tillegg for fredag kveld?

Skrevet

Jeg vet ikke, men dere burde jo absolutt fått helgebetalt for fredagskveldene. Jeg trodde det var slik jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Antakelig fordi fredag ikke er helligdag eller vanligvis fridag. Men enig i at det burde være helgetillegg for en fredag kveld.

Gjest fjøsnissen
Skrevet

Det virker som om de fleste av oss har en fomening av at fredag er helg.

Det er iallfall starten på helgen.

Men jeg har oppdaget at det ikke er slik når det kommer til arbeidslivet.

Vi driver en gård, og når vi skal ha helgeavløser.

Ja da er det bare lørdag og søndag:(

Når jeg kommenterte det, fikk jeg høre at slik var det i andre sammenhenger i arbeidslivet også, som det du beskriver.

Skrevet

Det virker som om de fleste av oss har en fomening av at fredag er helg.

Det er iallfall starten på helgen.

Men jeg har oppdaget at det ikke er slik når det kommer til arbeidslivet.

Vi driver en gård, og når vi skal ha helgeavløser.

Ja da er det bare lørdag og søndag:(

Når jeg kommenterte det, fikk jeg høre at slik var det i andre sammenhenger i arbeidslivet også, som det du beskriver.

Hmm.. da jeg jobbet som avløser startet jeg alltid på fredag kveld, det er jo 10 år siden da, men rart at ting er så endret... Kanskje det er lokale forskjeller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...