Gjest jobber i helsesektoren Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jeg jobber på sykehjem, og helgetillegget er veldig lite. Hvorfor får vi ikke tillegg for fredag kveld? 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jeg vet ikke, men dere burde jo absolutt fått helgebetalt for fredagskveldene. Jeg trodde det var slik jeg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Antakelig fordi fredag ikke er helligdag eller vanligvis fridag. Men enig i at det burde være helgetillegg for en fredag kveld. 0 Siter
GeirB Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Det er sikkert regulert gjennom avtaler mellom arbeidsgiver- og arbeidstakersiden, når det skal utbetales helgetillegg. Her kan du finne litt om definisjoner på "helgearbeid": http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html#10-10 0 Siter
Gjest fjøsnissen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Det virker som om de fleste av oss har en fomening av at fredag er helg. Det er iallfall starten på helgen. Men jeg har oppdaget at det ikke er slik når det kommer til arbeidslivet. Vi driver en gård, og når vi skal ha helgeavløser. Ja da er det bare lørdag og søndag:( Når jeg kommenterte det, fikk jeg høre at slik var det i andre sammenhenger i arbeidslivet også, som det du beskriver. 0 Siter
alwaysme Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Det virker som om de fleste av oss har en fomening av at fredag er helg. Det er iallfall starten på helgen. Men jeg har oppdaget at det ikke er slik når det kommer til arbeidslivet. Vi driver en gård, og når vi skal ha helgeavløser. Ja da er det bare lørdag og søndag:( Når jeg kommenterte det, fikk jeg høre at slik var det i andre sammenhenger i arbeidslivet også, som det du beskriver. Hmm.. da jeg jobbet som avløser startet jeg alltid på fredag kveld, det er jo 10 år siden da, men rart at ting er så endret... Kanskje det er lokale forskjeller? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.