vintermor Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Nå er det under 14 dager til konfirmasjonen og etter å ha snakket med svigermor i går kveld, begynner jeg å kjenne panikken komme. Skal jo lage alt selv og det jeg lurer på er : På oppskriftene på waldorfsalat og potetsalat kan man gange opp med det antall porsjoner man skal ha. Det blir jo enorme mengder og må vel være beregnet på når disse salatene er eneste tilbehør til en middag? Hvor mye trenger jeg til 20 voksne og 9 barn? Har funnet ut at jeg trenger 40 gr pr poprsjon, men aner jo ikke hvor mye jeg trenger allikevel.. Hjelp meg noen der ute. Vil jo ikke ha for lite, men heller ikke så mye at vi sitter igjenmed store mengder. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 ''På oppskriftene på waldorfsalat og potetsalat kan man gange opp med det antall porsjoner man skal ha. Det blir jo enorme mengder og må vel være beregnet på når disse salatene er eneste tilbehør til en middag?'' Min erfaring er i alle fall at det alltid går mye mer potetsalat enn om man hadde vanlige poteter f.eks. Samme gjelder forsåvidt waldorfsalat, men det er det mange i min omgangskrets som ikke liker, så her går det alltid mindre av den enn av potetsalaten. 0 Siter
Gjest mammamedsansformat Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Hei.... jeg laget også all maten selv til mine konfirmanter. Jeg lagde waldorfsalat av 1 liter fløte, to poser med majones, sukker. ( Jeg bruker litt mer fløte i forholld til majones enn det er vanlig i andre oppskrifter) Eple, selleri, ( litt)salat, druer, walnøtter etter ønske. Selv liker jeg at waldorfen er litt kremaktig, mange har så mye frukt at kremen nesten forsvinner. River melkesjolade og strør over til slutt Dette holdt hos meg, jeg jeg hadde 42 stykk tror jeg Potetsalat var vel det eneste jeg jukset med, og kjøpte ferdig. To store beger holdt her. Men det er så forskjell fra familie til familie, kjenner til familier hvor potetsalatforbruket lett hadde blitt doblet. Lykke til 0 Siter
vintermor Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Hei.... jeg laget også all maten selv til mine konfirmanter. Jeg lagde waldorfsalat av 1 liter fløte, to poser med majones, sukker. ( Jeg bruker litt mer fløte i forholld til majones enn det er vanlig i andre oppskrifter) Eple, selleri, ( litt)salat, druer, walnøtter etter ønske. Selv liker jeg at waldorfen er litt kremaktig, mange har så mye frukt at kremen nesten forsvinner. River melkesjolade og strør over til slutt Dette holdt hos meg, jeg jeg hadde 42 stykk tror jeg Potetsalat var vel det eneste jeg jukset med, og kjøpte ferdig. To store beger holdt her. Men det er så forskjell fra familie til familie, kjenner til familier hvor potetsalatforbruket lett hadde blitt doblet. Lykke til Tusen Takk for svar:-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.