HEGH Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei, har en tulle som er 6,5 år og har hatt feber siden forrige fredag (dvs. 1,5 uke siden). Det ligger rundt +/- 38 og der jo ikke så veldig mye, har vært oppe i 38,9 men nå rundt 38.3. Var hos legen i går og tok en CRP prøve. Iflg legen var den ikke så høy så hun valgte å tro på virus varianten...men ville vi skulle komme tilbake igjen imorgen for ny CRP prøve. Andre med samme erfaring ? Er det vanlig med feber i nesten 2 uker ?? Hun hoster også stygt og vi fikk Cosylan hostsaft til henne. Kan allergi gi feber ? Vi har 2 pollenallergikere i familien ? Tett nese med grønnfarget snørr, trodde det betydde bakterierier jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 God bedring! Jeg har selv vært gjennom en influensa-lignende sykdom som varte og rakk.....Det var feber (ikke så høy, men plagsom nok), hodepine innimellom, tretthet, hoste og halsvondt. Så gikk det plutselig over.... Det spørs om dere ikke bare må ta tiden til hjelp, noen ganger trekker det ut før formen er tilbake. Håper hun snart blir frisk igjen! Siden dere allerede har besøkt legen, er det i grunn bare å følge legens råd. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEGH Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 God bedring! Jeg har selv vært gjennom en influensa-lignende sykdom som varte og rakk.....Det var feber (ikke så høy, men plagsom nok), hodepine innimellom, tretthet, hoste og halsvondt. Så gikk det plutselig over.... Det spørs om dere ikke bare må ta tiden til hjelp, noen ganger trekker det ut før formen er tilbake. Håper hun snart blir frisk igjen! Siden dere allerede har besøkt legen, er det i grunn bare å følge legens råd. Lykke til! Godt å høre at det går over.......... vi får vel bare ta tiden til hjelp. Nå skal vi jo til legen igjen i morgen og det er jo betryggende i seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomamma Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Godt å høre at det går over.......... vi får vel bare ta tiden til hjelp. Nå skal vi jo til legen igjen i morgen og det er jo betryggende i seg selv. Hei. Skulle nesten tro det var jeg som skrev om sønnen min. På andre legebesøket hadde senkningen steget til over 100 og legen ga seg ikke før hun fant ut hva det var, streptokokker i halsen, men uten at han hadde smerter i halsen. Riktignok kom det en veldig forstørra lymfekjertel på den ene siden dagen før. Vi fikk antibiotika og allerede dagen etter, i dag, er han feberfri og toppform. Deilig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Sikker på at det ikke er streptokokker? Be legen ta halsprøver og skjekk muligheten for streptokokker, slik at behandlingen eventuelt blir rett. En kompis av meg har hatt feber i like lang tid nå, litt stikking i halsen,og fikk vite av legen at det var streptokokker. Bare et velment tips :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEGH Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Sikker på at det ikke er streptokokker? Be legen ta halsprøver og skjekk muligheten for streptokokker, slik at behandlingen eventuelt blir rett. En kompis av meg har hatt feber i like lang tid nå, litt stikking i halsen,og fikk vite av legen at det var streptokokker. Bare et velment tips :-) Vi hadde to runder med streptokokker i jan/feb...... dette virker anderledes, men jeg skal tips legen om det i dag. Takker ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vi hadde to runder med streptokokker i jan/feb...... dette virker anderledes, men jeg skal tips legen om det i dag. Takker ! Ok :-) En eller annen infeksjon må det vel være? Halsen? Ørene? Håper hvertfall dere finner ut av det,så minsta slipper å gå slik :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.