Gå til innhold

Hvordan kle seg i sommer når man er overvektig?

Anbefalte innlegg

Gjest Stor kropp
Skrevet

Jeg har komplekser for størrelsen min. Kroppen min er stor og tung og jeg blir fort varm og svett.

Nekter å gå i shorts og kortermede tskjorter, men vil gjerne kle meg sommerlig for det.. er det noen som har tips?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Løs og luftig tunika, med leggings som går nedenfor kneet.

Tunikaen kan ha 3/4 erm.

Jeg har en venninne som er stor, og hun bruker mye slike klær, og ser flott ut! :o)

Skrevet

Løse og ledige linbukser.

T-skjorter i A-form, evt. med en tynn, åpen jakke over?

Jeg synes det er mange fine klær til overvektige damer, men jeg tror kanskje man bør gå i spesielle butikker som _kan_ dette. Vi har iallefall en slik butikk her jeg bor og det ser ut som det er masse fine klær der! Prisen er nok litt høyere enn normalt, men så får du klær som holder seg bra også!

Skrevet

Tunikaer, lange skjørt, løse bukser. Tanktopper med en åpen skjorte over. Du -må- ikke gå i hvitt, men velg i alle fall ikke svart. Sommeren er tiden for lyse farger.

Skrevet

Tunikaer er en super topp som skjuler endel, og da kan du ha shorts under. Da kan du jo ha til knærne kanskje? Skjørt går jo også fint :) Tror nok også kjoler er behagelige.

Var nettopp inne på ellos sine sider for å kikke litt pga tilbud i posten, der har de også stor mote som de kaller det, og ikke avskrekkende priser (tror jeg).

Skrevet

Tunikaer er en super topp som skjuler endel, og da kan du ha shorts under. Da kan du jo ha til knærne kanskje? Skjørt går jo også fint :) Tror nok også kjoler er behagelige.

Var nettopp inne på ellos sine sider for å kikke litt pga tilbud i posten, der har de også stor mote som de kaller det, og ikke avskrekkende priser (tror jeg).

unngå tversover striper.

Skrevet

Lette bomullsskjorter med lang erm, så kan du knappe opp i halsen om det blir varmt? Tynne bukser, det finnes jo mellomting mellom shorts og langbukser, sånne som går like over eller under kneet? I lyse, lette farger selvsagt.

Du vil garantert blir mer lagt merke til om du kler deg skikkelig fordi du ikke vil vise litt hud, enn om du har en lett, kortermet skjorte (ikke t-skjorte, men skjorte mer ermer litt nedover overarmen) og en lang shorts. :o)

Skrevet

Tunikaer, lange skjørt, løse bukser. Tanktopper med en åpen skjorte over. Du -må- ikke gå i hvitt, men velg i alle fall ikke svart. Sommeren er tiden for lyse farger.

Ang. farger er jeg helt enig med deg. Altfor mange stor damer går konsekvent med svart. Mye flottere med store damer som tør å synes i landskapet, så friske farger er toppers :)

Skrevet

Ang. farger er jeg helt enig med deg. Altfor mange stor damer går konsekvent med svart. Mye flottere med store damer som tør å synes i landskapet, så friske farger er toppers :)

Jeg er lubben selv og er glad i svart, men i stekende sol er det uutholdelig. I tillegg legges man veldig godt merke til.

Trådstarter sier jo også at hun svetter mye, så jo lysere og lettere plaggene er, jo mer komfortabel blir hun :)

Skrevet

Jeg er lubben selv og er glad i svart, men i stekende sol er det uutholdelig. I tillegg legges man veldig godt merke til.

Trådstarter sier jo også at hun svetter mye, så jo lysere og lettere plaggene er, jo mer komfortabel blir hun :)

Men hvem sier at trådstarter er en kvinne? Jeg trodde det var en mann...

Skrevet

Der sier du noe ;)

Skrevet

Hvis du er mann, så er prinsippene mye av det samme: Lette skjorter som du bretter opp litt. Ha gjerne en tynn t-skjorte under og en åpen skjorte over. Gjerne med vertikale striper i lyse farger. Lyse khakibukser, shorts som rekker deg til under kneet. Sandaler, så du får luftet tærne.

Gjest også feit
Skrevet

Du blir ikke tynnere og du ser ikke tynnere ut av å kle på deg mye klær. Tenk litt over det. Vil du virkelig peke deg ut ved å ha masse klær på når andre kaster klærne?

Mista nikket
Skrevet

Se på Erna Solberg, hun har en ganske fargerik og variert garderobe. Syns hun er flink til å kle seg

Gjest Elextra
Skrevet

Se på Erna Solberg, hun har en ganske fargerik og variert garderobe. Syns hun er flink til å kle seg

Ja, hun er flink med farger, men synes hun med fordel kunne bruke figursydde jakker med noe mer markerte skuldre. Tror jeg, da, men jeg har jo verken sett henne i slike jakker eller har veldig peiling. Men synes hun bruker mye "slaskete" overplagg.

Gjest mange muligheter!
Skrevet

Med dagens mote er det faktisk mange muligheter!

Jeg vet jo ikke hvor stor du er, da, men det finnes mange fine, knekorte bukser på stor-moteavdelingene til kjedebutikkene. Med en tunika eller en fin og vid topp over, så føler jeg meg fin i hvert fall!

Bruk gjerne farger, men unngå å ha for stormønstra plagg, eller tverrgående striper. Syns egentlig at langsgående striper også er ganske uaktuelt - i hvert fall for min del.

Smale skjørt under tunika er også fint. Men da kan man bli ganske svett mellom lårene. Jeg pleier å klippe av strømpebukser ved knærne, så vises det ikke at jeg har strømpebukse under. Hater å bli svett mellom lårene! FOr hvis jeg skal gå noe også, så blir det så lett sårt.

Knekorte, smale skjørt er også et alternativ. Igjen med en fin topp over. Jeg må innrømme at min garderobe består av mye mørke klær, men det er litt lyst også. Og så har jeg skjerf, fargerike smykker (ikke av den største sorten), fine sko, og vips. Sommeren blir noe man gleder seg til!

Forstår jo også at det neppe er aktuelt å fornye hele garderoben umiddelbart. Det blir for dyrt. Men det er lurt å ha en tanke om å kunne kombinere ting når du først handler. Da har du snart en basis du kan bruke til mer enn sommerbruk ;)

Gjest mange muligheter!
Skrevet

Jeg vet jo ikke hvor stor du er, da, men det finnes mange fine, knekorte bukser på stor-moteavdelingene til kjedebutikkene. Med en tunika eller en fin og vid topp over, så føler jeg meg fin i hvert fall!

Bruk gjerne farger, men unngå å ha for stormønstra plagg, eller tverrgående striper. Syns egentlig at langsgående striper også er ganske uaktuelt - i hvert fall for min del.

Smale skjørt under tunika er også fint. Men da kan man bli ganske svett mellom lårene. Jeg pleier å klippe av strømpebukser ved knærne, så vises det ikke at jeg har strømpebukse under. Hater å bli svett mellom lårene! FOr hvis jeg skal gå noe også, så blir det så lett sårt.

Knekorte, smale skjørt er også et alternativ. Igjen med en fin topp over. Jeg må innrømme at min garderobe består av mye mørke klær, men det er litt lyst også. Og så har jeg skjerf, fargerike smykker (ikke av den største sorten), fine sko, og vips. Sommeren blir noe man gleder seg til!

Forstår jo også at det neppe er aktuelt å fornye hele garderoben umiddelbart. Det blir for dyrt. Men det er lurt å ha en tanke om å kunne kombinere ting når du først handler. Da har du snart en basis du kan bruke til mer enn sommerbruk ;)

eh... Jeg tar det altså for gitt at du er kvinne. Tror ikke rådene mine hjelper så godt hvis du er mann...

Gjest Stor kropp
Skrevet

Det var et deilig innlegg å lese, tusen takk :)

Du fikk meg til å føle meg litt mindre håpløs! :)

Saken er at jeg er tvangsspiser. Skal ikke gå inn på det her nå, men sånn i forhold til klær så betyr det i praksis at jeg svinger en del opp og ned i vekt. I perioder med regelmessig og passe mat går jeg ned/ er stabil, mens i perioder med overspising går jeg opp.. Derfor er jeg avhengig av å ha klær som jeg kan bruke selv om jeg legger på meg 4-5 kilopluss/minus.. er dette mulig?

Er jo så viktig å føle seg vel for å komme ut av en ond sirkel av destruktivitet..

Gjest Stor kropp
Skrevet

Jeg er kvinne.. :)

Tusen takk for råd..tar til meg alle sammen og skal prøve å ta vare på meg selv i sommer.. :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Tunikaer og/eller a-formede topper over capribukser, cityshorts, linbukser eller smale skjørt:

http://tinyurl.com/5uvehv

http://tinyurl.com/5d3ddh

http://tinyurl.com/5uybzv

http://tinyurl.com/5ksknx

Når det gjelder badetøy, er tanquini en genial oppfinnelse, altså en bikinitrøye som skjuler magen litt og holder ting på plass:

http://tinyurl.com/6xpens

Tenk enkle linjer, god passform (ikke for smått, men slett ikke for stort heller) og glade farger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...