Gå til innhold

Alternativ til fliser på bad?

Anbefalte innlegg

fru Burlefot
Skrevet

Vi skal pusse opp badet i den nye leiligheten vår, men vurderer å velge noe annet enn fliser på gulvet. Vi vil gjerne ha fliser på veggen i dusjsonen (kanskje på alle veggene), men på gulvet kunne vi tenke oss noe mykere.

Blir det pent? Blir overgangen mellom gulv og vegg seende merkelig ut hvis man ikke velger fliser begge steder?

Alle generelle innspill er velkomne, gjerne også konkrete forslag til produkter til gulv og vegg.

Skrevet

Dere kan jo ha fliser på veggene og belegg på gulvet, det går helt fint det.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jo ganske mange som har gulvbelegg à la vinyl på gulvet og fliser på veggene.

Det er antakelig også langt billigere, men jeg synes fliser er penere og ser mer skikkelig ut.

Skrevet

Gulvbelegg går jo fint det uansett hva du velger til veggen. Gulbelegg kommer det faktisk mere og mere av, også i stuer og soverom. Jeg har sett det på oppussingsprogram på tv.

Gjest oaoahai
Skrevet

Alle skal ha fliser for tia virker det som, men det er mer styr å ha det, f.eks. blir de fort "stygge" og må pusses og gnukkes så de skinner, og fugene blir stygge etter en tid. Det finnes mange fine vegg- og gulvbelegg, og det krever mindre vedlikehold etter min mening.

...den evige natteravn...
Skrevet

Ja, fliser er jo fint både på vegg og gulv, men det er også det som gir størst fare for lekkasje.

Hva med å velge en våtromsvegg? Den "rulles" rundt på veggen og skjøtes kun på et sted. Finnes i flere duse farger og det sies at våtromsveggen er det sikreste som er å få til bad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...