Gå til innhold

Nå er jeg flau! Hele kontoret hørte meg!!

Anbefalte innlegg

Gjest Eggstokken
Skrevet

Nå dør jeg av flauhet!!

Etter en del problemer med hormoner,prevensjon, bivirkninger osv var jeg i går til gynekologen. Dette var en gynekolog jeg ikke hadde gått til før, og man er litt mer observant første gangen til ny gynekolog.

Har i tillegg et veldig nært forhold til sekretæren på jobb, og hun er fullt oppdatert på mine underlivsplager. Jeg jobber i et ganske ”stivt” firma som legger stor vekt på profesjonalitet og oppføre seg korrekt, og mange av mine kollegaer og mennesker jeg omgås med i jobbsammenheng oppfører seg som om de er litt finere enn oss vanlige dødelige.

Så i dag måtte jeg jo såklart fortelle sekretæren om gu i går. Jeg legger ut om undersøkelsen, komikken i å kle av seg foran en mann og ligge med sokker på og skreve med et gråhåret hodet mellom bena. Og vi ler, sporer av til andre gynokologiske historer, og legger ut. Ikke minst forteller jeg om status til mine eggstokker, livmor og menstruasjonssyklus.

Så plutselig åpnes en sidedør – en kollega kommer ut og spør om vi kan dempe oss litt for ”alle her på styremøtet hører dere” (Når i h****** ble det bestemt at det skulle være styremøte i dag – på nettopp det møterommet???). Han er rød i ansiktet og tydelig flau på mine vegne….!!! Jeg vet av alle som deltar på det møtet, og de er av den type bekjente som du ikke vil skal høre om slikt. Vedder på at enkelte av den ”fine piffen” der inne er like flau som meg. Og ikke minst – hvilke signaler sender det ut når to ansatte sitter og kakler om eggstokker og gynekologer i over et kvarter midt i arbeidstiden??

I tillegg fikk sjefen min med seg dette, og jeg ble irettesatt. Klarte bare å se veldig rød ut og nikke. Som om han hadde behøvd å fortelle meg om hvor uproft dette var, liksom…

Må legge til (for min egen samvittighet) at sladring på dette nivået hører til sjeldenhetene - når jeg er på jobb, så jobber jeg…(hmm…nei, den siste setningen hjalp ikke særlig hverken på flauheten og samvittigheten)

Så da sitter jeg her og later som jeg jobber og venter i skrekk og gru på at møtet skal bli ferdig og møte de som har vært der...

Kanskje jeg klarer å le av dette om noen dager...

Skrevet

Fniiiiiis!

Skjønner godt at dette er veldig pinlig, men gi det noen dager, så kan du le godt...

Skrevet

*LOL* Du kan sette opp en stor plakat : "Ingen skjede skadd og pikk og trass for det (med smilefjes)" så tar du deg en tur, er det ikke lunsjtid? ;)

Skrevet

*LOL* Du kan sette opp en stor plakat : "Ingen skjede skadd og pikk og trass for det (med smilefjes)" så tar du deg en tur, er det ikke lunsjtid? ;)

En omformulering av ingen skade skjedd og takk og pris for det.

Skrevet

LOL

Skrevet

*lol*

Vi på Dol fikk iallefall en god latter =)

Takk takk..

Kanskje dette hjelper: du er ikke alene om sånne flauser! og vær trygg, du vil få deg en god latter etterhvert, gi det bare litt tid ;o)

Skrevet

Hjelpe og trøste. Har inntrykk av at jeg setter meg selv utefor fellesskapet ved å ikke diskutere slike ting med kolleger, men jeg unngår i alle fall slike pinligheter. Stakkars deg, håper det er glemt i morgen. Som om ikke alle husker det om tre år...Haha! :D

Mista nikket
Skrevet

Ler, uff så pinlig. Føler med deg. Antagelgvis blir det årets julebordhistorie. Du får bare le med og prøve å finne på en fleip, f.eks spørre hvordan de har det, innvendig altså

Skrevet

Tror jeg også hadde ønsket meg et svart hull å forsvinne ned i hvis jeg var deg akkurat nå...*s*

Du har i det minste underholdt oss andre med historien, jeg fikk meg en god latter midt i eksamenslesingen, så noe godt kom det ut av det hele.

Episoden vil ikke bli husket til evig tid, bare nesten...

Skrevet

Hehe, jaja, slik kan det gå. Det går nok over. Men hvordan går det med deg? Har du truffet på dem ennå?

Skrevet

HAHA!

*tørker lattertårer*

Gjest Eggstokken
Skrevet

Hehe, jaja, slik kan det gå. Det går nok over. Men hvordan går det med deg? Har du truffet på dem ennå?

Ååå...det er så trykket stemning her (litt innbilt, kanskje, men alt er virkelig litt rart. No wonder med tanke på ærlighetsgraden i den samtalen!!!) Ser frem til jeg skal hjem!!!

...møtet er slutt og en kollega kom inn i rommet og sa liksom til seg selv "how are my ovaries today??"...jeg stivnet helt og klarte ikke å røre meg, før han kom bort til meg og humret "greit å bite at gynekologen din er en halvgrå gubbe på rundt 50, da"...hahahaha!!! Trodde jeg skulle dø. Lo, men den latteren min er litt i stiveste laget enda...

...og så fra de litt eldre "kremt.,,,De kan jo gå inn på et annet rom neste gang hvis De absolutt må snakke om slikt "....*DØDØDØ!!!*

...så jeg sitter nå her, ser ned og gjør meg usynlig... Med bena i kryss, selvfølgelig! :)

Skrevet

Det må jo være noe riv ruskende galt, når du forteller folk på jobben om underlivsplager!

Gjest eggstokken
Skrevet

Det må jo være noe riv ruskende galt, når du forteller folk på jobben om underlivsplager!

Hehe...dette er jenter i et nøtteskall, vettu :)...har en tendens til å gjøre slikt, spesielt med mennesker vi anser som venninner.

...og er vel ingen som påstår at jenter til enhver tid er like smarte...:)

Skrevet

Hehe...dette er jenter i et nøtteskall, vettu :)...har en tendens til å gjøre slikt, spesielt med mennesker vi anser som venninner.

...og er vel ingen som påstår at jenter til enhver tid er like smarte...:)

Nåh, der jeg jobber snakker vi for det meste om hvem som har de sureste sokkene!

Gjest eggstokken
Skrevet

Nåh, der jeg jobber snakker vi for det meste om hvem som har de sureste sokkene!

...ikke så dumt det. Da slipper man i allefall å drite seg totalt ut!

Har dermed kommet nok en god grunn til å holde jobb og privatliv adskilt !:)

Gjest kalkunhane
Skrevet

Selv om de er stive og formelle utenpå, så er det ikke sikkert de er så kjedelige likevel. Tipper du reddet dagen deres med litt ekstra krydder i en ellers så kjedelig og formell hverdag. Og jeg lover deg en del av de personene der har garantert hatt noen sprell du ville blitt sjokkert over. Jepp har jobbet i et slikt miljø.

Skrevet

Ååå...det er så trykket stemning her (litt innbilt, kanskje, men alt er virkelig litt rart. No wonder med tanke på ærlighetsgraden i den samtalen!!!) Ser frem til jeg skal hjem!!!

...møtet er slutt og en kollega kom inn i rommet og sa liksom til seg selv "how are my ovaries today??"...jeg stivnet helt og klarte ikke å røre meg, før han kom bort til meg og humret "greit å bite at gynekologen din er en halvgrå gubbe på rundt 50, da"...hahahaha!!! Trodde jeg skulle dø. Lo, men den latteren min er litt i stiveste laget enda...

...og så fra de litt eldre "kremt.,,,De kan jo gå inn på et annet rom neste gang hvis De absolutt må snakke om slikt "....*DØDØDØ!!!*

...så jeg sitter nå her, ser ned og gjør meg usynlig... Med bena i kryss, selvfølgelig! :)

jadda jadda :) Du er nok "hun der underlivsdama" ei stund fremover ;) Nå er arbeidsdagen over, og det er sikkert godt. Latteren din mykner nok opp etterhvert. Hva sa egentlig ho andre sekretæren der og da? Hun ble vel også flau?

Gjest Eggstokken
Skrevet

jadda jadda :) Du er nok "hun der underlivsdama" ei stund fremover ;) Nå er arbeidsdagen over, og det er sikkert godt. Latteren din mykner nok opp etterhvert. Hva sa egentlig ho andre sekretæren der og da? Hun ble vel også flau?

Ja. jøss! Var nok ikke bare jeg som var rød i toppen. Men hun er ganske mye eldre og har vært i firmaet i mange år og ikke så ung og uerfaren som jeg er. Jeg tar dermed ting litt mer høytidlig i og med at jeg ikke kjenner alle ut og inn enda (noe de bokstavelig talt gjør med meg!!)

Tabben var dermed en god del flauere for meg..i tillegg var det jo JEG som sto for diverse ord og uttrykk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...