Gå til innhold

Barnedåp

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa
Skrevet

Hvordan ordner dere praktiske ting som f.eks. amming og soving i barnedåpen?

Kirken tar jo lang tid når mange skal døpes, og kanskje babyen må ha mat innimellom? Tar det seg ut å amme i kirken? Og hvor praktisk er dette? Har sett enkelte mødre ha på seg bunader med masse søljer osv, det må nå være et slit å amme da? Og dåpskjolen, ammer dere med barnet i dåpskjolen? Og når babyen skal ha seg en blund, får babyen sove i dåpskjolen, eller tar dere den av da?

Så er det kanskje selskap senere, har babyen på seg dåpskjolen hele kvelden?

Gjest ta det som det kommer
Skrevet

Jeg hadde bunad, og ammet i sakrestiet før vi gikk inn med dåpsbarna, og hadde det vært helt nødvendig hadde jeg kunnet ammet i kirken også, jeg hadde med et sjal som passet ok til bunaden som jeg kunne lagt over hvis jeg måtte tatt opp bunadvesten. Min bunad kan til nøds ammes i, det finnes bunader som er veldig greie å amme i, og andre som er helt umulige å åpne, så det er veldig ulikt..

Dåpsbarnet kunne ikke ha dåpskjolen på i bilstolen, så vi tok på kjolen i sakrestiet, og tok den av igjen der etter seremonien.

Jeg synes å huske at vi tok på dåpskjolen hjemme for å ta noen flere bilder, deretter tok vi på et pent men enklere antrekk for resten av ettermiddagen.

Jeg hadde på bunad under middagen, men deretter tok jeg også på noe mer ammevennlig.

Du får prøve litt, om du klarer å amme med bunaden, hvis ikke kan det bli lenge uten amming, og da ville jeg heller tatt på noe annet..

Og så ta ting litt på sparket, det er ikke krise hvis dåpsbarnet sitter på fanget til fadderne og besteforeldrene om ettermiddagen, med bare body og strømpebukse heller..

Skrevet

Jeg hadde bunad, og ammet i sakrestiet før vi gikk inn med dåpsbarna, og hadde det vært helt nødvendig hadde jeg kunnet ammet i kirken også, jeg hadde med et sjal som passet ok til bunaden som jeg kunne lagt over hvis jeg måtte tatt opp bunadvesten. Min bunad kan til nøds ammes i, det finnes bunader som er veldig greie å amme i, og andre som er helt umulige å åpne, så det er veldig ulikt..

Dåpsbarnet kunne ikke ha dåpskjolen på i bilstolen, så vi tok på kjolen i sakrestiet, og tok den av igjen der etter seremonien.

Jeg synes å huske at vi tok på dåpskjolen hjemme for å ta noen flere bilder, deretter tok vi på et pent men enklere antrekk for resten av ettermiddagen.

Jeg hadde på bunad under middagen, men deretter tok jeg også på noe mer ammevennlig.

Du får prøve litt, om du klarer å amme med bunaden, hvis ikke kan det bli lenge uten amming, og da ville jeg heller tatt på noe annet..

Og så ta ting litt på sparket, det er ikke krise hvis dåpsbarnet sitter på fanget til fadderne og besteforeldrene om ettermiddagen, med bare body og strømpebukse heller..

''og hadde det vært helt nødvendig hadde jeg kunnet ammet i kirken også''

Du, man ammer ikke i kirka eller andre religiøse bygninger. Det er ikke bra.

Mrs. Wallace
Skrevet

''og hadde det vært helt nødvendig hadde jeg kunnet ammet i kirken også''

Du, man ammer ikke i kirka eller andre religiøse bygninger. Det er ikke bra.

Jovisst kan man amme i kirken. Og særlig dersom det er barnedåp. At man gjør det på en diskret måte er en forutsetning uansett hvor man gjør det.

Skrevet

Jovisst kan man amme i kirken. Og særlig dersom det er barnedåp. At man gjør det på en diskret måte er en forutsetning uansett hvor man gjør det.

Og ikke slenge puppene ut i luften, slik endel gulinger gjør når de sitter på Burger King.

Mrs. Wallace
Skrevet

Og ikke slenge puppene ut i luften, slik endel gulinger gjør når de sitter på Burger King.

Jøss, du er virkelig stusselig av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...