Gå til innhold

Toro langpanne sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Gjest ingenkakebaker
Skrevet

Hei!

Jeg er nødt til å lage en langpanne sjokoladekake til en tilstelning - og ettersom jeg ikke er så flink til å bake tenkte jeg å bruke Toro sin variant.

Jeg har imidlertid aldri vært borti Toros langpanne sjokoladekake før - er denne kaken god?

Jeg tenkte at jeg skulle lage kaken i en stor langpanne - holder det da med en pakke? Eller blir den da veldig tynn?

På pakken står det at at man skal ha i margarin eller nøytral olje. Kan jeg bruke ekte meierismør isteden?

Er det ellers noen feller man kan gå i med denne kaken?

Noen som vet?

Gjest Elextra
Skrevet

Toros langpanne-sjokoladekake er helt ok.

Kaken kan nok bli vel salt med meierismør, men det er kanskje ikke så farlig?

Vanligste tabben om man ikke baker mye, er vel å lukke opp ovnen for tidlig, slik at den detter sammen.

Gjest Thea89
Skrevet

husk på å kjøp to poser med glasur.. en er for lite, dekker ikke hele kaka..

Gjest Sol-65
Skrevet

Toros kaker er veldig gode.

Jeg ville brukt det som står på bruksanv., altså ikke meierismør.

Mrs. Wallace
Skrevet

Den er god. Følg oppskriften nøyaktig og bruk en stor langpanne, så blir det bra. Men som andre sier: Skal du bruke poseglasur, bør du bruke to poser.

Du kan godt bytte ut nøytral olje/margarin med meierismør, men det er ikke så veldig mye vits i med akkurat den kaken. Bare sørg for at du _ikke_ bruker olivenolje. ;o)

Skrevet

Jeg siler en ss bakekakao oppi mixen, fordi jeg synes den smaker altfor lite sjokolade uten... Har fått mye skryt for den gode kaka, hehe ;o)

Soyaolje eller smeltet margarin. Aner ikke hvordan det blir med meierismør.

Skrevet

Jeg har brukt Toro langpanne sjokoladekake mange ganger. Synes den er veldig bra, men jeg lager heller min egen glasur fremfor den i pose. Så hvis kaken ikke er ferdig allerede kan du få en oppskrift på glasur her:

100 g smør + 2 ss kakao smeltes sammen. Tilsett 1 ts vaniljesukker, 4 ss kokt (varm) kaffe og 250 g melis.

Kjempegod glasur som gjør kaken ekstra god. Det er en fordel å smøre den utover kaken mens kaken fremdeles er lunken, ellers stivner den lett før du er ferdig.

Gjest Kakemix
Skrevet

Jeg synes den er knallgod. Bruker to poser til en langpanne. Da blir den høy og fin. Og to poser glasur.

Gjest hos oss
Skrevet

To pakker til en langpanne. To pakker glasur også, hvis du ikke lager egen glasur.

Kaken er barnevennlig og helt grei, men ikke spennende for de voksne.

Ikke bruk meierismør, det blir for salt.

Skrevet

Jeg syntes den var god de første gangene jeg smakte den, men nå er verken ungene eller jeg begeistret for den lenger. Den smaker liksom ingenting.

Skrevet

Ikea har en helt perfekt form til langpannekaka. den er litt mindre enn langpanna i ovnen. da blir kaka passe høy.

den er blank med rist i så den kan brukes til mangt.

Skrevet

Synes den var litt smakløs og svampaktig jeg. Likte mye bedre Møllerens sjokoladekake.

Lagte Toro sin i bursdag til jr, gikk ikke mye av den og den ble kastet etterpå.

Ellers så synes jeg det blir best om en bruker en mindre form enn langpanne når en bruker ferdigposer. Da blir de litt høyere.

Skrevet

Vil bare tipse om at Toro KRYDDER langpannekake er himmelsk. Kjøp med to poser glasur også. Meget enkelt og utrolig godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...