Gå til innhold

Erfaringer med laserbehandling mot hårvekst?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nic nå
Skrevet

Jeg har mye og da mener jeg mye sjenernde hårvekst. Det er hormonelle årsaker til dette. Har hatt et trøblete forhold til sol og sommer i alle år. Vurderer å prøve laserbehandling, men det er dyrt. Noen som har erfaringer de vil dele med meg???

Gjest Huldra Hårfager
Skrevet

Følger spent med om du får gode råd ang laserbehandling.

Har du fått konstantert at hårveksten er hormonell, evt hvordan?

Ønsker deg så mye lykke til.

Har også et negativt forhold til sommer og sol. Har ikke gått i shorts siden jeg var ti år, nå er jeg snart 50:( Bruker utrolig mye tid på og holde hårene borte. Da går det i høvel og skum.

Drømmer om glatte legger og "mini" skjørt:)

God sommer!

Gjest ikke i dag nei nei
Skrevet

Følger spent med om du får gode råd ang laserbehandling.

Har du fått konstantert at hårveksten er hormonell, evt hvordan?

Ønsker deg så mye lykke til.

Har også et negativt forhold til sommer og sol. Har ikke gått i shorts siden jeg var ti år, nå er jeg snart 50:( Bruker utrolig mye tid på og holde hårene borte. Da går det i høvel og skum.

Drømmer om glatte legger og "mini" skjørt:)

God sommer!

Hei

Ville bare slenge meg på tråden... Jeg sliter veldig med dette selv, og håper du får svarene du ønsker:o)

Jeg har store psykiske problemer grunnet min hårvekst som er fra bikinikanten og ned til leggene, det er grusomt...

Ikke går jeg i shorts og skjørt og ikke tør jeg vise meg naken for mannen min, og jeg er livredd for at han skal komme borti bena og kkjenne stubbene hvis jeg ikke har fått shavet en dag!

Er litt spent på hvordan du fant ut at det er hormonelt? Og kanskje du kan få dekket noe av det på NAV da? Da er det jo på en måte en "sykdom". Har du sjekket ut dette?

Tenkte jeg skulle ta det opp med legen min selv jeg, men jeg tør ikke, har gått sånn siden jeg fødte mitt første barn for 10 år siden, tror kanskje det skjedde noe hormonelt med meg da??

Føler med deg, og husk, selv om det ikke er noen trøst, du er ikke alene!

Gjest ikke nic nå
Skrevet

Hei

Ville bare slenge meg på tråden... Jeg sliter veldig med dette selv, og håper du får svarene du ønsker:o)

Jeg har store psykiske problemer grunnet min hårvekst som er fra bikinikanten og ned til leggene, det er grusomt...

Ikke går jeg i shorts og skjørt og ikke tør jeg vise meg naken for mannen min, og jeg er livredd for at han skal komme borti bena og kkjenne stubbene hvis jeg ikke har fått shavet en dag!

Er litt spent på hvordan du fant ut at det er hormonelt? Og kanskje du kan få dekket noe av det på NAV da? Da er det jo på en måte en "sykdom". Har du sjekket ut dette?

Tenkte jeg skulle ta det opp med legen min selv jeg, men jeg tør ikke, har gått sånn siden jeg fødte mitt første barn for 10 år siden, tror kanskje det skjedde noe hormonelt med meg da??

Føler med deg, og husk, selv om det ikke er noen trøst, du er ikke alene!

Har blitt utredet for dette. Dette ligger jo i grenseland mellom gynekologen og hudlegen. Gynekologen min tar meg ikke alvorlig - hun har utelukket (nå har glemt hva det heter - sånne cycter som kan skape hormonubalanse). Hadde en hudlege som tok med veldig på alvor. Han søkte, men jeg får avslag på laserbehandling. Det gis ikke tilskudd til det uannsett. Kun elektrolyse i ansiktet. Jeg og mange med meg har psykiske probl. pga dette. Det er jo rart at ikke slikt kan dekkes. Har prøvd Diane uten særlig virkning. Det er trolog kroppen som produserer litt mye testoseron og huden som responderer på denne. Har 2 døtre (ønsket meg gutter...) Hun på 8 har allerede en del hårvekst og er utredet mht fortidlig pubertert. Stakkars hun har nok bare arvet min hårvekst. Og i dag er vel fokuset på kropp enda større en da jeg gikk på skolen.

Skrevet

Jeg vet om andre som har vært fornøyd med laser iallfall. Spørs litt hvor du bor, men på Finstad Legesenter på Lørenskog er de veldig flinke med laser. De heter vel Norsk Laserklinikk såvidt jeg kan huske. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...