Gå til innhold

Flørtete adferd...

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Uten at jeg er noen ekspert, vil jeg ikke umiddelbart tro dette dreier seg om omsorgssvikt eller overgrep! Etter beskrivelsen av en tur på stranda, skjønner vi at hun er en liten drama-queen og ønsker maks oppmerksomhet. "Flørtende atferd" gir også oppmerksomhet. I klassen til min sønn, er det den jenta som "besvimer " av en flis i fingeren, gråter og styrer for en flekk på klærne og som må gå hjem (med brask og bram) fordi hun er stygg på håret som også er den mest "flørtende" ovenfor de mildt sagt uforstående guttene. De er ti. Hun kom flyttende og kjente ingen, det var sikkert ikke lett, men hun er søt (og forfengelig) og skaper alltid masse bråk og styr rundt seg. Jeg har tenkt at det er hennes måte å takle flyttingen og bli populær på, ikke at hun er utsatt for omsorgssvikt.

ja, skjønner hva du mener.

Jenta det her er snakk om har hverken flyttet eller byttet skole.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

"Det min kjæreste fikk beskjed om var som sagt at jenta var i overkant flørtete når det gjaldt gutta på skolen/i klassen"

Jeg synes ikke dette er noe å henge seg opp i i det hele tatt.

Jeg ser ingen sammenheng her mellom dette og det andre du beskriver.

Ok. Takk for innspill!

Gjest Fiffi og Foffo
Skrevet

ja, skjønner hva du mener.

Jenta det her er snakk om har hverken flyttet eller byttet skole.

Men hun har vært gjennom et samlivsbrudd, nå eller tidligere, og har nylig fått ny stefar. Det er ikke omsorgssvikt, men kanskje årsak til økt oppmerksomhetsbehov. Ellers tenker jeg at dette med at alt skal være perfekt også gjelder det sosiale, og derfor må hun være veldig populær, og derfor blir hun flørtende.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men hun har vært gjennom et samlivsbrudd, nå eller tidligere, og har nylig fått ny stefar. Det er ikke omsorgssvikt, men kanskje årsak til økt oppmerksomhetsbehov. Ellers tenker jeg at dette med at alt skal være perfekt også gjelder det sosiale, og derfor må hun være veldig populær, og derfor blir hun flørtende.

Samlivsbruddet var for fire år siden. Moren til jenta flyttet da rett inn til ny samboer.

Men for all del, meget mulig du har rett! Håper det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Takk for tankene dine! :-)

Gjest Spekepølse
Skrevet

Ville vel tenkt perfeksjonist. En som vil alle til lags, gjøre ting på rett måte, og flørter for å innynde seg og ha kontroll på det området. Det er jo ikke uvanlig å være engstelig når man først er sånn.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ville vel tenkt perfeksjonist. En som vil alle til lags, gjøre ting på rett måte, og flørter for å innynde seg og ha kontroll på det området. Det er jo ikke uvanlig å være engstelig når man først er sånn.

Du har nok rett. Tror jeg slår meg til ro med det! :-)

Skrevet

Hun er ikke min datter, men min kjærestes.

Engsteligheten vises i alle situasjoner egentlig. F.eks. på stranden: er det trygt å gå her? Er det mye glasskår her? Kan det være skarpe skjell her? Er vannet skittent? Kan jeg få krampe i vannet? Jeg kan ikke bade, jeg har spist mat. Kan dere følge med og passe på når jeg vasser? Jeg må på do, men tør ikke låse døren, noen må bli med.

Med en gang badedrakten er blitt våt passer hun sporenstreks på å skifte til tørr bikini, et svare strev med tørre håndklær, våte håndklær, sand på håndklærne, hvør skal den våte badedrakten henges til tørk osv. Nytt problem, solkremen gikk vel av i vannet? Prøver å forklare at den er vannfast. Hvor lenge er den vannfast? Smører seg på nytt for sikkerhetsskyld.

Når vi skal hjem, nytt problem, sand mellom tærne. Voldsomt mas med å få det vekk, kan ikke få sand i skoene, selv om det er klikk-klakker til strandbruk. Kommer hjem. Regime på badet med full dusj og hårvask. Greit nok, kanskje, å ta se en dusj etter stranda, men det er så ekstremt alt.

Virker som om hun har ekstremt lav smerteterskel. Hun har veldig mye smerter overalt. Ekstremt redd for blod. En bitteliten flis vi ikke en gang klarer å se utløser hysteri og gråt.

Nok om dette. Det jeg håper noen kan komme med en tilbakemelding om er disse uttalelsene fra skolen om den flørtete adferden. Jeg er redd det kan være symptom på noe jeg helst ikke tør tenke på. Men dette er kun mine tanker! Har ikke luftet det med noen. Vil ikke virke overdramatisk :-)

Svaret kommer jo helt an på om jenta alltid har vært slik som dette. Vet om andre som også er slik som henne her, hysterisk hvis de får litt sand i skoene osv, fryktelig slitsomt, særlig da hun var yngre og skulle prøve å leke i sandkassa med de andre f.eks.

Så jeg vil mene at det rett og slett er forskjell på folk. Dersom hun derimot var helt annerledes før, og plutselig har forandret seg veldig, da er det vel grunn til å tro at noe sliter på henne. Det kan jo være skilsmissen, nye partnere for mor og far osv som er vanskelig for henne, plutselig blir man nr 2 i alle forhold der man tidligere var nr 1. Mamma og pappa var sikkert mer opptatt av henne enn hverandre da de var gift, mens dersom man finner seg en ny så er man plutselig stormforelsket og er mest opptatt av sin partner, og det kan kanskje være litt trist og truende for et barn.

At hun er flørtete på skolen kan vel bare være en måte hun har å være på. Det kommer jo også an på hva de legger i ordet flørte. Er hun søt og blid og småflørtete er det jo ikke noe problem, er hun vulgær, og flørtingen virker sexuell, så er saken en annen.

• 2 uker senere...
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Svaret kommer jo helt an på om jenta alltid har vært slik som dette. Vet om andre som også er slik som henne her, hysterisk hvis de får litt sand i skoene osv, fryktelig slitsomt, særlig da hun var yngre og skulle prøve å leke i sandkassa med de andre f.eks.

Så jeg vil mene at det rett og slett er forskjell på folk. Dersom hun derimot var helt annerledes før, og plutselig har forandret seg veldig, da er det vel grunn til å tro at noe sliter på henne. Det kan jo være skilsmissen, nye partnere for mor og far osv som er vanskelig for henne, plutselig blir man nr 2 i alle forhold der man tidligere var nr 1. Mamma og pappa var sikkert mer opptatt av henne enn hverandre da de var gift, mens dersom man finner seg en ny så er man plutselig stormforelsket og er mest opptatt av sin partner, og det kan kanskje være litt trist og truende for et barn.

At hun er flørtete på skolen kan vel bare være en måte hun har å være på. Det kommer jo også an på hva de legger i ordet flørte. Er hun søt og blid og småflørtete er det jo ikke noe problem, er hun vulgær, og flørtingen virker sexuell, så er saken en annen.

Takk for innspill!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...