Gå til innhold

Prinsessekake?

Rith

Anbefalte innlegg

Da er det snart tid for å feire jenta's 5 års bursdag.

Har lyst til å lage prinsessekake til henne eller carebear kake.

Syns det ser avansert ut med cacasprodukter uten å kunne det å.

Noen forslag?

(Har sett på nettet i hele dag å fant ikke noen ordentlige oppskrifter til en prinsessekake)

Noen som har oppskrift? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk tips om denne måten å lage prinsesseslottkake her på DOL:

En langpannekake (vi brukte sjokolade) +2 stk kjøpt rullekake som deles i to. (hver halve rullekake skal bli et tårn.

Hul ut sirkler i hvert hjørne på langpannekaken som du skal sette tårnene nedi. Pynt hele kaken med ønsket glasur (vi hadde sjokoladeglasur). Oppe på hvert halve rullekaketårn setter du en iskjeks eller kremmerhus-krumkake som er smurt med melis og ønsket strøssel. Vi pyntet i tillegg kaken med melispynt og rosa marsipanroser og kalte det et Torneroseslott. Stor suksess!! Ulempen var at det ble så fint at småjentene ikke ønsket å skjære i kaken ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En langpannekake (vi brukte sjokolade) +2 stk kjøpt rullekake som deles i to. (hver halve rullekake skal bli et tårn.

Hul ut sirkler i hvert hjørne på langpannekaken som du skal sette tårnene nedi. Pynt hele kaken med ønsket glasur (vi hadde sjokoladeglasur). Oppe på hvert halve rullekaketårn setter du en iskjeks eller kremmerhus-krumkake som er smurt med melis og ønsket strøssel. Vi pyntet i tillegg kaken med melispynt og rosa marsipanroser og kalte det et Torneroseslott. Stor suksess!! Ulempen var at det ble så fint at småjentene ikke ønsket å skjære i kaken ;-)

Nå ser jeg at kaken jeg beskrev ligner veldig mye på den som fulgte med linken til gunrika ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne også tenke meg å bruke sjokolade..men har du en oppskrift til ei kake som er lett å skjære i?

Min favoritt-sjokoladekake egner seg ikke til å skjære og flytte for mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens enkleste prinsesse "kake":

Kjøp en toliters is (gjerne jordbær - for fargens skyld) + iskremmerhus.

Kvelv isen på et fat. Stikk et iskjekskremmerhus opp ned i hvert hjørne. Ha over litt rosa glasur og strøssel over kremmerhusene. Stikk en tannpirker med pålimt rosa flagg i toppen av de omvendte iskjeksene.

Strø på litt strøssel eller lignende - og server!

Enkelt som bare det - og ungene elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne også tenke meg å bruke sjokolade..men har du en oppskrift til ei kake som er lett å skjære i?

Min favoritt-sjokoladekake egner seg ikke til å skjære og flytte for mye på.

Jeg juksa skikkelig og brukte Toros langpannemix. Den er lett å skjære i. Laga dog en skikkelig god sjokoladeglasur, ingen juks der... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en marsipankake. Kaka var skjørtet til en barbie (uten ben) som stod i midten. Marsipanlokket ble pyntet med border og kaka ble kjempefin om jeg kan si det selv. Jeg la ekstra fyll i midten slik at "skjørtet" ble litt lengre/høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelv isen på et fat. Stikk et iskjekskremmerhus opp ned i hvert hjørne. Ha over litt rosa glasur og strøssel over kremmerhusene. Stikk en tannpirker med pålimt rosa flagg i toppen av de omvendte iskjeksene.

Utrolig bra tips! Selv om det ikke var meg som spurte etter oppskrift, så må jeg bare si: Takk!! :o) Superlurt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest prust

Kava - du er en knupp!

Jeg VISSTE at noen hadde diskutert dette her i fjor, like etter min snuppes fireårsdag.

Nå er det feiring av femårsdag i morgen, og hun ønsker seg så veldig et slott eller ei prinsessekake. Og det var denne "oppskriften" jeg mest hadde lyst til å prøve ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kava - du er en knupp!

Jeg VISSTE at noen hadde diskutert dette her i fjor, like etter min snuppes fireårsdag.

Nå er det feiring av femårsdag i morgen, og hun ønsker seg så veldig et slott eller ei prinsessekake. Og det var denne "oppskriften" jeg mest hadde lyst til å prøve ut :-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Takk for fin oppskriftlink!

Hm... Har ikke du gutter, da? (Er jeg skikkelig kjønnsrollebunden når jeg tror gutter ikke vil ha prinsessetårn som bursdagskake?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Har ikke du gutter, da? (Er jeg skikkelig kjønnsrollebunden når jeg tror gutter ikke vil ha prinsessetårn som bursdagskake?)

Har laga "prinsessekake" av is til poden også, jeg. Men da var det selvsagt en ridderborg, må vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå lurte jeg på hva du kommenterte, husket ikke denne tråden. Og det er ikke så rart - den er jo et år gammel! :-).

Og ja - jeg har gutter, men tror det fantes andre oppskrifter i linken enn prinsesskake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Nå lurte jeg på hva du kommenterte, husket ikke denne tråden. Og det er ikke så rart - den er jo et år gammel! :-).

Og ja - jeg har gutter, men tror det fantes andre oppskrifter i linken enn prinsesskake.

1 år?!?! Jøss... Men jeg fant den da vel på 25 nyeste? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Har laga "prinsessekake" av is til poden også, jeg. Men da var det selvsagt en ridderborg, må vite!

Ahhhh, selvfølgelig var det en ridderborg, ja. :-)

He-he, likte ideen, selv om mine nå er litt for store for slikt ifølge eget utsagn... (Og det synes jeg er litt kjedelig, for jeg _liker_ å gjøre sånne dilleting til bursdagene deres.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...