Gå til innhold

P-pille som angretabl?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Farrell
Skrevet

Hei, lurte på om noen visste om det går ann å bruke P-pille som angrepille, hvis man tar 2? Jeg har hørt at det går ann, men er det noen som kan bekrefte dette?

Selv går jeg ikke på det, men har tatt 2 èn gang før. Er dette farlig?

Skrevet

Det går an å bruke p-piller som angrepille. Hvor mange man skal ta og eventuelt hvilke man skal ta flere av avhenger av hvilket merke en bruker.

Gjest Forstyrret jente
Skrevet

Det går an å bruke p-piller som angrepille. Hvor mange man skal ta og eventuelt hvilke man skal ta flere av avhenger av hvilket merke en bruker.

Jeg har tatt 2 Yasmin. Funker de da?

Skrevet

Det må du sjekke med legen din, evt ta en telefon til legevakta. Jeg mener å ha hørt at det skal mere til enn to piller, men kan ikke finne dette dokumentert noe sted.

Skrevet

Jeg har søkt på nett for å finne svar på dette og jeg fant dette og jeg tror siden er seriøs: "Man kan ta en viss mengde p-piller som nødprevensjon. F. eks 4 + 4 tbl. Yasmin. Det blir det samme for Yasminelle. Evt. 4+ 4 med Mercilon." http://www.klara-klok.no/wips/1095223039/caseId/1680909552/

"Jeg vil derfor gjerne at du ringer til SUSS telefonen så kan vi snakke om det. SUSS 800 33866 / 81 00 22 44

Lykke til!

Hilsen SUSS-legen."

https://www.suss.no/securesite/default.asp?context=seksualinformasjon&mailid=11&catid=4&groupid=44&catname=&groupname=Nødprevensjon/Angrepille&searching=&sstr=

I slike tilfeller som du beskriver må en nesten vite hva man gjør.. Det er som et skudd i blinde å bare ta to piller uten å vite om det hjelper eller ei....

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Jeg ville vært redd for evt fosterskader, om ikke angre-funksjonen fungerte. Tror nok det er mer fornuftig å ta en skikkelig angre-pille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...