Gjest Mrs. Farrell Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Hei, lurte på om noen visste om det går ann å bruke P-pille som angrepille, hvis man tar 2? Jeg har hørt at det går ann, men er det noen som kan bekrefte dette? Selv går jeg ikke på det, men har tatt 2 èn gang før. Er dette farlig? 0 Siter
soleil Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Det går an å bruke p-piller som angrepille. Hvor mange man skal ta og eventuelt hvilke man skal ta flere av avhenger av hvilket merke en bruker. 0 Siter
Gjest Forstyrret jente Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Det går an å bruke p-piller som angrepille. Hvor mange man skal ta og eventuelt hvilke man skal ta flere av avhenger av hvilket merke en bruker. Jeg har tatt 2 Yasmin. Funker de da? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Jeg har tatt 2 Yasmin. Funker de da? Det må du sjekke med legen din, evt ta en telefon til legevakta. Jeg mener å ha hørt at det skal mere til enn to piller, men kan ikke finne dette dokumentert noe sted. 0 Siter
soleil Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Jeg har tatt 2 Yasmin. Funker de da? Jeg har søkt på nett for å finne svar på dette og jeg fant dette og jeg tror siden er seriøs: "Man kan ta en viss mengde p-piller som nødprevensjon. F. eks 4 + 4 tbl. Yasmin. Det blir det samme for Yasminelle. Evt. 4+ 4 med Mercilon." http://www.klara-klok.no/wips/1095223039/caseId/1680909552/ "Jeg vil derfor gjerne at du ringer til SUSS telefonen så kan vi snakke om det. SUSS 800 33866 / 81 00 22 44 Lykke til! Hilsen SUSS-legen." https://www.suss.no/securesite/default.asp?context=seksualinformasjon&mailid=11&catid=4&groupid=44&catname=&groupname=Nødprevensjon/Angrepille&searching=&sstr= I slike tilfeller som du beskriver må en nesten vite hva man gjør.. Det er som et skudd i blinde å bare ta to piller uten å vite om det hjelper eller ei.... 0 Siter
Gjest Trøndertøusa Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Jeg ville vært redd for evt fosterskader, om ikke angre-funksjonen fungerte. Tror nok det er mer fornuftig å ta en skikkelig angre-pille. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.