Gå til innhold

Kan ikke anti-biotika hjelpe på dette?

Anbefalte innlegg

Gjest virker sånn
Skrevet

Det føles som jeg har bihulebetennelse. Har dotter i begge ørene, føles "tett" i hodet liksom, og hele meg føles slapp og syi. Sår hals også. Har hatt det slik i over to uker.

Men: ikke feber, og CRP viser ingen ting.

Legen min, en ung fyr, sier det er en virus, men det sier han bestandig. Jeg er stadig plaget av det ovenstående.

Nå skal jeg snart ut og reise, og vil så gjerne bli kvitt dette.

Er det helt sikkert at det ikke kan dreie seg om en infeksjon som krever anti-biotika? Da kunne jeg nemlig ta det og bli frisk fort...

Gjest minnah
Skrevet

Er det virus så virker ikke antibiotika. Men det vet du sikkert. Så selv om legen din er ung har han sikkert rett i det han sier. Men kjedelig å ikke bli syk, så hva med å forsøke f.eks akupunktur?

Gjest minnah
Skrevet

Kjedelig å ikke bli _frisk_ var det minnah mente ;-)

...den evige natteravn...
Skrevet

Hadde du hadd en bakteriell infeksjon ville det vist ved en forhøyet CRP. Når du ikke har det, hjelper det ikke med antibiotika. Dette må du nok dessverre leve med til det går over av seg selv.

God bedring.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du kunne jo spurt legen om du ihverfall kunne fått Rhinexin. et middel som er slimhinneavsvellende. Ved bihulebetennelse er ofte bakteriene "anaerobe" slik at om du får ned hevelsen kommer det luft til som tar knekken på bakteriene i bihulene.

Kunne vært kombinert med nesespray med kortison.

Prøv uansett å bruke nesespray, kanskje helst dråper.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hadde du hadd en bakteriell infeksjon ville det vist ved en forhøyet CRP. Når du ikke har det, hjelper det ikke med antibiotika. Dette må du nok dessverre leve med til det går over av seg selv.

God bedring.

Det er vel ikke alltid crp gir utslag selv ved bakteriell inf...?

hidi, the scorpion
Skrevet

Bihulbetennelse er smertefullt. Tung hodepine, lysskyhet og vondt å bøye hodet fremover....

Høres ikke ut som bihulbetennelse for meg, så jeg er enig med legen din....;)

Skrevet

Bihulebetennelse hos meg gir meg "tannverk", lysskyhet og veldig ubehagelig å bøye seg fremover.

Jeg har så å si aldri utslag på CRP de få gangene det har feilt meg noe.

Skrevet

Av egeninteresse (jeg har det nesten maken, og har heller ikke slått ut på noe som helst) spør jeg de som kanskje vet det: hvor lenge kan man gå og drasse på en virusinfeksjon? Jeg går mot slutten av andre uka med sår hals, tett hode og hoste. Er blodprøvet og lyttet på, men nix.

Jeg trodde at virusinfeksjoner tok fra tre-fire dager til to uker. Da var det slutt. Eller?

Skrevet

Har du bihulebetennelse vil det gjøre veldig vondt enten i panna eller under øynene når du bøyer deg fremover.

Fenumax kan hjelpe. Du får det på helsekosten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...