Gjest loilo Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Har for tiden en praktikant boende i huset vårt, i egen ganske stor leilighet i underetasjen. Det er delvis åpent opp til oss. Er forsåvidt fornøyd med arbeidet hennes, og synes ting fungerer bra, men det er likevel noe som plager meg litt. Hun har jo sin fritid om helgene,og hun spurte helt i starten om hun kunne ha overnattingsbesøk den helgen, og det sa jeg var helt greit. Det jeg ikke mente var at hun fra og med den gangen skulle ha overnattingsbesøk hver eneste helg. Hun har nemlig mange venner, og er svært sosial. Helgene tilbringer hun sammen med vennene sine. hun reiser aldri på besøk til dem, men drar inn den ene etter den andre på overnatting. Nå har vi også observert at hun har venner boende i leiligheten over lengre tid sammen med henne. Da også uten at hun er tilstede. Hun har jo ikke noe leieavtale hos oss, og vi holder nå leilighet til flere enn hene føler vi. Hun mener vel at hun har rett til å ha så mye besøk hun vil, og siden vi ikke har sagt fra om dette på forhånd, med regler om dette, har vi kanskje ikke så mye vi skulle ha sagt? Jeg liker ikke tanken på å måtte ta det opp med henne, siden hun kanskje tar det ille opp, og vi vil jo gjerne beholde henne her også. Og hun må jo få ha besøk, men jeg liker ikke tanken på at det er fremmede folk i leiligheten hver eneste helg også når hun ikke er tilstede. Nå er dette besøket her enda, og hun er ikke hjemme på kvelden. Er dette noe jeg burde si klart i fra om, eller bør vi la henne få ha det besøket hun vil til alle tider? Ønsker andres synspunkter og meninger på hvordan dere hadde tenkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Om dere på forhånd har gitt klarsignal for overnattingsbesøk i helgene, er det vanskelig å stoppe dette helt. Jeg synes imidlertid dere bør kunne si at dere ikke aksepterer at noen bor der over lengre tid og oppholder seg der når hun ikke er til stede. Videre kan dere vel si at det i hovedsak bør begrense seg til én overnattingsgjest om gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loilo Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Om dere på forhånd har gitt klarsignal for overnattingsbesøk i helgene, er det vanskelig å stoppe dette helt. Jeg synes imidlertid dere bør kunne si at dere ikke aksepterer at noen bor der over lengre tid og oppholder seg der når hun ikke er til stede. Videre kan dere vel si at det i hovedsak bør begrense seg til én overnattingsgjest om gangen. Nei vi er jo ikke interesert i stoppe det helt, men jeg sa ifra i starten at hun må si fra om overnattingsbesøk, og ut ifra det vurdere om det var greit. Trodde ikke det var snakk om hele tiden. En annen ting er at hvis vi bestemmer at vi ikke ønsker at hun skal ha overnatting, så er det jo faktisk vi som bestemmer det. En skal jo ikke ha ekstrabelastning ved å ha praktikant. Hun har ikke slike rettigheter, vi holder hus til henne og bestemmer reglene for det med besøk. Men som sagt vi ønsker jo at hun skal ha besøkog venner , men tror nok jeg føler for å si fra at det ikke er snakk om å ha folk boende her over lengre tid ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Nei vi er jo ikke interesert i stoppe det helt, men jeg sa ifra i starten at hun må si fra om overnattingsbesøk, og ut ifra det vurdere om det var greit. Trodde ikke det var snakk om hele tiden. En annen ting er at hvis vi bestemmer at vi ikke ønsker at hun skal ha overnatting, så er det jo faktisk vi som bestemmer det. En skal jo ikke ha ekstrabelastning ved å ha praktikant. Hun har ikke slike rettigheter, vi holder hus til henne og bestemmer reglene for det med besøk. Men som sagt vi ønsker jo at hun skal ha besøkog venner , men tror nok jeg føler for å si fra at det ikke er snakk om å ha folk boende her over lengre tid ja. Ja, da er det vel bare å si fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Si i fra, jo før jo heller. Hun ønsker jo ikke miste jobben sin eller leiligheten, og vil respektere deres ønske. Hun tror kanskje dere syns det er ok siden dere ikke sier noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg synes godt dere kan si fra på en ålreit måte at dere ikke ønsker at gjester skal være der når hun ikke er tilstede selv, og at dere ønsker å begrense det til helgene f.eks (da blir det jo heller ingen som blir boende over lengre tid). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.