Gå til innhold

Har sjefen/ledelsen

Gjest Det lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg på i dag
Skrevet

rett på å vite hvorfor man er sykemeldt? Står det på sykemeldingen?

Skrevet

Nei, de har ikke rett på å vite det. Diagnosen står kun på ditt eksemplar av sykmeldingen.

Gjest minnah
Skrevet

Nei, det har de ikke krav på. På den delen av sykmeldingen som du skal gi til arbeidsgiver, er årsak til sykmelding skravert over.

Persille1365381127
Skrevet

Nei, det har de ikke.

Men samtidig er de pliktig til å tilrettelegge så du kan komme tilbake på jobb.

Om det f.eks er ryggplager pga sittestilling - så bør du jo fortelle det. Eller musearm, eller lignende.

Skrevet

Nei, de har ikke rett på å vite det. Diagnosen står kun på ditt eksemplar av sykmeldingen.

...og på delen som NAV skal ha:-)

Skrevet

...og på delen som NAV skal ha:-)

Jeg har ikke funnet diagnose på NAV sin del, de gangen jeg har sjekket..?..

Og NAV visste heller ikke hva mitt problem var før jeg fortalte de det. Men, mulig det har vært noen misforståelser ang min sak da. Kommer i såfall ikke som noen bombe, da legen min er ganske fjern når det gjelder kommunikasjon, og saksbehandleren min på NAV lider av periodisk Alzheimers ;o) hehe

*legger inn på huskelisten at jeg må sjekke NAV's del neste uke* =))

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Og NAV visste heller ikke hva mitt problem var før jeg fortalte de det. Men, mulig det har vært noen misforståelser ang min sak da. Kommer i såfall ikke som noen bombe, da legen min er ganske fjern når det gjelder kommunikasjon, og saksbehandleren min på NAV lider av periodisk Alzheimers ;o) hehe

På nav sin del står det vel i tall-kode-form, om jeg ikke husker feil.

Skrevet

På nav sin del står det vel i tall-kode-form, om jeg ikke husker feil.

Aha.. Da er det jo ikke så rart at jeg ikke finner det da =)

Skrevet

Jeg har levert MAAAANGE sykmeldinger i mitt liv, og er 99,99% sikker på at diagnose står der. Men det er likevel ikke sikkert at noen leser den da:-)

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Jeg har levert MAAAANGE sykmeldinger i mitt liv, og er 99,99% sikker på at diagnose står der. Men det er likevel ikke sikkert at noen leser den da:-)

Det er nok et skille på vilket nav-kontor du befinner deg. Nav-arbeid har ikke tilgang på alle opplysninger, slik som nav-trygd. Får du sett på skjermen på nav-trygd, ser du en oppramsing av alle diagnoser, som har ført til dine sykmeldinger.

Skrevet

Har levert en hel del selv, og nå har jeg sjekket flere ganger ila siste året, og har ikke funnet det.. Men, skal altså sjekke igjen nå på neste som kommer i neste uke. =)

Men, som sagt så er legen min veldig fjern ang det å skrive på diagnose, sykmeld.2, rehab.papirer osv osv.. Har også merket at mye av det som står på sykmeldingene har blitt forflyttet under trykking, så det kan jo også være en grunn..

Skrevet

Nei, de har ikke krav på å vite det. Du kan be legen forsikre deg om at denne informasjonen ikke står på sykemeldingen.

Gjest å jodda
Skrevet

Har levert en hel del selv, og nå har jeg sjekket flere ganger ila siste året, og har ikke funnet det.. Men, skal altså sjekke igjen nå på neste som kommer i neste uke. =)

Men, som sagt så er legen min veldig fjern ang det å skrive på diagnose, sykmeld.2, rehab.papirer osv osv.. Har også merket at mye av det som står på sykmeldingene har blitt forflyttet under trykking, så det kan jo også være en grunn..

På det førstearket av sykemeldingen (det arket vi ikke selv får fordi legen sender det direkte til nav) står diagnosen. På det sistearket (krav om sykepenger) som der antagelig snakker om(?) da den leveres til nav står det ingen diagnose.

Gjest å jodda
Skrevet

Det er nok et skille på vilket nav-kontor du befinner deg. Nav-arbeid har ikke tilgang på alle opplysninger, slik som nav-trygd. Får du sett på skjermen på nav-trygd, ser du en oppramsing av alle diagnoser, som har ført til dine sykmeldinger.

Noen steder (og innen 2009 alle) finnes det ikke lenger nav trygd og nav arbeid, men kun nav. Da er nav nav og alle har tilgang til alle systemer. (Men man går jo ikke inn og kikker på det man ikke har noe med. Det er hverken lov eller man har tid eller interesse av det)

Skrevet

På det førstearket av sykemeldingen (det arket vi ikke selv får fordi legen sender det direkte til nav) står diagnosen. På det sistearket (krav om sykepenger) som der antagelig snakker om(?) da den leveres til nav står det ingen diagnose.

Var det siste arket vi snakket om ja =))

Jeg har aldri sett det første arket, så jeg vet ikke hva som står der.. =)

Men, jeg har heller ingen diagnose enda, så det står bare hvilken kategori jeg går under. Derfor visste ikke NAV hva som egentlig feilte meg. =)

Skrevet

JA! Det var det jeg mente, men ikke presiserte:-) Den hvite delen (1. arket) sendes til NAV med diagnose påskrevet...

Skrevet

Var det siste arket vi snakket om ja =))

Jeg har aldri sett det første arket, så jeg vet ikke hva som står der.. =)

Men, jeg har heller ingen diagnose enda, så det står bare hvilken kategori jeg går under. Derfor visste ikke NAV hva som egentlig feilte meg. =)

Nei, jeg snakket ikke om sistearket - da har vi snakket om forskjellige ting:-) Jeg mente det første arket (hvite) som legen vanligvis selv sender direkte til NAV, ikke den grønne med krav om sykepenger:-)

Skrevet

Nei, jeg snakket ikke om sistearket - da har vi snakket om forskjellige ting:-) Jeg mente det første arket (hvite) som legen vanligvis selv sender direkte til NAV, ikke den grønne med krav om sykepenger:-)

hehe.. da skjønner jeg =)

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Noen steder (og innen 2009 alle) finnes det ikke lenger nav trygd og nav arbeid, men kun nav. Da er nav nav og alle har tilgang til alle systemer. (Men man går jo ikke inn og kikker på det man ikke har noe med. Det er hverken lov eller man har tid eller interesse av det)

Sitter du med en saksbehandler, så er det deg det handler om, og da har du selvfølgelig lov til å se på opplysningene som gjelder deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...