Gjest GA Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Da har jentungen kommet seg opp på to hjul hun også, nesten 6,5 år gammel! I helga var rekorden 12 "tråkk" og hun slapp styret og hviiiinte hver gang hun mistet balansen. I dag syklet hun rundt og rundt med et kjempeglis... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Heldiggris ;-) Min sjuåring nekter å prøve, han sykler kun hvis en av oss tviholder sykkelen, og han bråker og bærer seg hvis den skjener det minste til den ene eller den andre siden. Tror det blir en god stund til han slipper seg løs ja :-) Er inne på tanken om å kjøpe sånn påhengersykkel, bare for å få syklet litt. Han er for stor til barnesetet, for høy til sykkelhenger med taket på, og det å sitte på bagga er litt usikkert syns jeg, selv om det går greit på korte turer.... Artig når de tør å slippe taket :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Heldiggris ;-) Min sjuåring nekter å prøve, han sykler kun hvis en av oss tviholder sykkelen, og han bråker og bærer seg hvis den skjener det minste til den ene eller den andre siden. Tror det blir en god stund til han slipper seg løs ja :-) Er inne på tanken om å kjøpe sånn påhengersykkel, bare for å få syklet litt. Han er for stor til barnesetet, for høy til sykkelhenger med taket på, og det å sitte på bagga er litt usikkert syns jeg, selv om det går greit på korte turer.... Artig når de tør å slippe taket :-) Sånn var min også. ) Det løsnet i påska i fjor, da var han 8,5 år... Forsiktig type dette her. Men du verden så mange ganger jeg halte ham opp fra snøfonnene i veikanten den påska... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Gratla! :-) Min på-dagen-like-gamle jente slapp taket for ca et år siden. Nå er sykling ca det gøyeste som finnes. Tl gjengjeld har hun ikke helt knukket lesekoden, som jeg forstår din 6 åring har knukket. ;-) Så de er forskjellige. Siden jeg er så i siget med å skryte kan jeg også si at 6 åringen vår er en racer til å slå jul og klarer nå både crawl og ryggsvømming, Og vanlig svømming. Men ikke så langt. Men dog. På samme alder hadde jeg knapt vasset til knærne, så det syns jeg er ganske stort. Tjihi... Og snart er det skole. Sukk... Nesten litt vemodig er det. Men du som hun gleder seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Grattis Veldig stor dag i dag altså Tenk på at dette vil hun huske til hun en dag lærer sine barn det samme og vel så det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Gratla! :-) Min på-dagen-like-gamle jente slapp taket for ca et år siden. Nå er sykling ca det gøyeste som finnes. Tl gjengjeld har hun ikke helt knukket lesekoden, som jeg forstår din 6 åring har knukket. ;-) Så de er forskjellige. Siden jeg er så i siget med å skryte kan jeg også si at 6 åringen vår er en racer til å slå jul og klarer nå både crawl og ryggsvømming, Og vanlig svømming. Men ikke så langt. Men dog. På samme alder hadde jeg knapt vasset til knærne, så det syns jeg er ganske stort. Tjihi... Og snart er det skole. Sukk... Nesten litt vemodig er det. Men du som hun gleder seg. Milepæler er store uansett hvor gamle de er når de kommer over kneikene, være seg sykling, lesing, eller svømming! (her svømmes det foreløpig kun _under_ vann, hun må ha hjelp for å komme opp og puste etter 5 tak) Her i huset er det også full nedtelling til skolestart, hun vil helst sluttet i barnehagen på dagen og begynt på skolen istedenfor... Det blir merkelig å ikke ha barnehagebarn til høsten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Heldiggris ;-) Min sjuåring nekter å prøve, han sykler kun hvis en av oss tviholder sykkelen, og han bråker og bærer seg hvis den skjener det minste til den ene eller den andre siden. Tror det blir en god stund til han slipper seg løs ja :-) Er inne på tanken om å kjøpe sånn påhengersykkel, bare for å få syklet litt. Han er for stor til barnesetet, for høy til sykkelhenger med taket på, og det å sitte på bagga er litt usikkert syns jeg, selv om det går greit på korte turer.... Artig når de tør å slippe taket :-) Vi har brukt en "follow me" som vi har hektet fast jentungens sykkel med i to år nå. Funker selvom ungen ikke kan sykle. -og hvis ungen kan sykle litt, men blir for sliten på lange turer. http://www.turbarn.no/default.asp?cat=followme/followme.htm I tillegg kjøpte vi håndtak på biltema så vi slapp å holde i bagasjebrettet på sykkelen. Gikk med den i hele fjor. I vår fant vi ut at hun bare skulle prøve sjøl til hun fant balansen i slak nedoverbakke uten å tråkke, begge beina ut. _det_ hjalp omsider... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg tror muligens at jeg skal gå å legge meg nå, for jeg leste "Hurra, jeg har sykmeldte barn"... Kunne ikke helt skjønne gleden i dét jeg da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Gratulerer! Minstejenta mi på 5 1/2 greide også å finne balansen på to hjul sist helg, men det hjelper lite når hun ikke greier å bremse ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEGH Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Heldiggris ;-) Min sjuåring nekter å prøve, han sykler kun hvis en av oss tviholder sykkelen, og han bråker og bærer seg hvis den skjener det minste til den ene eller den andre siden. Tror det blir en god stund til han slipper seg løs ja :-) Er inne på tanken om å kjøpe sånn påhengersykkel, bare for å få syklet litt. Han er for stor til barnesetet, for høy til sykkelhenger med taket på, og det å sitte på bagga er litt usikkert syns jeg, selv om det går greit på korte turer.... Artig når de tør å slippe taket :-) som min datter på 6,5.... hun er redd hun også. Godt at våren har kommet på Østlandet, så vi kan øve og øve. Men først må feberen slippe taket :-) Men hun har knekket lesekode og svømmer som en fisk under og OVER vann , he, he. Ja vi har alle våre milepæler !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEGH Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vi har brukt en "follow me" som vi har hektet fast jentungens sykkel med i to år nå. Funker selvom ungen ikke kan sykle. -og hvis ungen kan sykle litt, men blir for sliten på lange turer. http://www.turbarn.no/default.asp?cat=followme/followme.htm I tillegg kjøpte vi håndtak på biltema så vi slapp å holde i bagasjebrettet på sykkelen. Gikk med den i hele fjor. I vår fant vi ut at hun bare skulle prøve sjøl til hun fant balansen i slak nedoverbakke uten å tråkke, begge beina ut. _det_ hjalp omsider... det håndtaket skal jeg få tak i . Blir jo helt ør i ryggen av å holde på det bagasjebrettet, selv om jeg bare er 1,60 hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 det håndtaket skal jeg få tak i . Blir jo helt ør i ryggen av å holde på det bagasjebrettet, selv om jeg bare er 1,60 hehe Jeg ga opp, men min kjære syklet ved siden av ungen og holdt i ungens sykkelsete med den ene hånden og det gikk kjempefint. Jeg hadde gått på trynet selv om jeg skulle gjort det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Gratulerer både til store og små ) Her har det akkurat løsnet også, han runder straks 7, og sykling har vært et betent tema. Nå går det som det suser, og litt for fort etter min smak noen ganger ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 det håndtaket skal jeg få tak i . Blir jo helt ør i ryggen av å holde på det bagasjebrettet, selv om jeg bare er 1,60 hehe Vi brukte et kosteskaft på eldstemann, det fungerte også, men var litt mindre hold i det enn det håndtaket som kan skrus fast. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vi har brukt en "follow me" som vi har hektet fast jentungens sykkel med i to år nå. Funker selvom ungen ikke kan sykle. -og hvis ungen kan sykle litt, men blir for sliten på lange turer. http://www.turbarn.no/default.asp?cat=followme/followme.htm I tillegg kjøpte vi håndtak på biltema så vi slapp å holde i bagasjebrettet på sykkelen. Gikk med den i hele fjor. I vår fant vi ut at hun bare skulle prøve sjøl til hun fant balansen i slak nedoverbakke uten å tråkke, begge beina ut. _det_ hjalp omsider... Ja den followmesaken så jeg på i fjor, men det ble ikke noe av. Satt faktisk med den siden oppe her i går og lurte på om jeg ikke rett og slett skal bestille den. Så kan vi få syklet litt i sommer uansett :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 :-) Slik er det her, også! (jenta er født på mars i 02, så er ca like gammel som din) Dvs. ho lærte seg å sykle på høsten i fjor, men fikk ikke praktisert så mye pga. snøen kom. Men nå!! Det beste i verden er å komme hjem etter barnehagen, og sykle,sykle, sykle.... Med storebror og lillebror på slep! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.