Gå til innhold

Løpejakke - Babette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg omsider fått løpejakken fra I form, men jeg blir jo like klam i den som i Goretex-regnjakka! I form-jakka er også våt på innsiden når jeg kommer inn etter bare 20-30 min løpetur. Ellers er jakka helt fin. :o)

Skrevet

Jeg fikk løpejakke fra I form i fjor, og har brukt den mye (en svart og rød en). Min blir ikke klam.

Om vinteren har jeg hatt ulltrøye under, nå prøvde jeg på lørdag med t-skjorte i sånn teknisk stoff (tror det er NIKE) under, og det var helt ypperlig.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes løpejakker skal være så tynne og lette som mulig, bare ta av for vind og lett regn, og de bør ha netting på strategiske steder som under ermene, for ikke å bli klam.

Selv har jeg en fra Concurve, kjøpt på salg i fjor, som fungerer utmerket.

Skrevet

Jeg synes løpejakker skal være så tynne og lette som mulig, bare ta av for vind og lett regn, og de bør ha netting på strategiske steder som under ermene, for ikke å bli klam.

Selv har jeg en fra Concurve, kjøpt på salg i fjor, som fungerer utmerket.

Du finner ikke noen som er tynnere og lettere enn den fra I form! :o) Men som sagt blir den også våt på innsiden etter en joggetur og det er vel ikke meningen?

Skrevet

Jeg fikk løpejakke fra I form i fjor, og har brukt den mye (en svart og rød en). Min blir ikke klam.

Om vinteren har jeg hatt ulltrøye under, nå prøvde jeg på lørdag med t-skjorte i sånn teknisk stoff (tror det er NIKE) under, og det var helt ypperlig.

Jeg hadde en tynn ulltrøye og en tynn fleecegenser under.

Gjest Elextra
Skrevet

Du finner ikke noen som er tynnere og lettere enn den fra I form! :o) Men som sagt blir den også våt på innsiden etter en joggetur og det er vel ikke meningen?

Skulle ikke tro det, nei.

Min har et tynt nettingfôr på innsiden som hindrer fukt og kondens. Riktignok er det en stund siden jeg har løpt meg dyvåt av svette.. (og i den grad det har vært varmt og jeg har blitt veldig svett, har jeg vel heller løpt i bare t-skjorte).

Skrevet

Du har for mye klær på deg. Jeg bruker jo mindre enn det der når jeg går på ski i mange minusgrader.

Skrevet

Du har for mye klær på deg. Jeg bruker jo mindre enn det der når jeg går på ski i mange minusgrader.

Her snakker jeg om _tynn_ ulltrøy og tynn fleece under en jakke som er fistynn altså! Og det var bare noen få grader ute. Følte meg passe varm da jeg jogget. Skal ut i kveld også tenker jeg, da blir det vel noe mindre klær på.

Gjest Elextra
Skrevet

Her snakker jeg om _tynn_ ulltrøy og tynn fleece under en jakke som er fistynn altså! Og det var bare noen få grader ute. Følte meg passe varm da jeg jogget. Skal ut i kveld også tenker jeg, da blir det vel noe mindre klær på.

Enig med Babette, jeg ville aldri brukt både ull og fleece (uansett tynn) når jeg jogget i plussgrader.

Men vet at det er forskjellig hvor mye man ønsker å ha på seg - når mannen min og jeg går/trener på ski (uten barn) på vinteren, kan jeg gjerne bare ha superundertøy under skijakken (hater å svette), mens han har ullundertøy og fleece.

Skrevet

Enig med Babette, jeg ville aldri brukt både ull og fleece (uansett tynn) når jeg jogget i plussgrader.

Men vet at det er forskjellig hvor mye man ønsker å ha på seg - når mannen min og jeg går/trener på ski (uten barn) på vinteren, kan jeg gjerne bare ha superundertøy under skijakken (hater å svette), mens han har ullundertøy og fleece.

Og jeg hater å fryse. ;o) Men gleder meg til jeg kan jogge i shorts og t-skjorte igjen!

Skrevet

Det er jo selvfølgelig du som kjenner om du har passe med klær på eller ikke :-) Men jeg er overrasket over at du velger tre lag i forbindelse med korte løpeturerr, jeg ville aldri valgt mer enn to.

Skrevet

Ser at du har svart hva du har på deg. Enig at det er for mye. Ta kun på deg ett tynnt lag med enten ull, eller teknisk undertøy. Lykke til.

Skrevet

Ser at du har svart hva du har på deg. Enig at det er for mye. Ta kun på deg ett tynnt lag med enten ull, eller teknisk undertøy. Lykke til.

Så hvis jeg tar en litt tykkere ulltrøye (jeg er redd det blir for kaldt med bare den tynneste ennå) og jakken så skal den ikke bli fuktig inni? Må prøve det i kveld. :o)

Gjest ----xsetetra---
Skrevet

Lillemus hva har du under jakka?

Syng:Hva har du under blusen Ruth

Skrevet

Så hvis jeg tar en litt tykkere ulltrøye (jeg er redd det blir for kaldt med bare den tynneste ennå) og jakken så skal den ikke bli fuktig inni? Må prøve det i kveld. :o)

Riktig, jakka skal ikke bli våt på innsiden. Er jakken for stram, vil den bli våt der den strammer. Jakken skal være akkurat passe, ikke stramme noen steder. Lykke til.

Blir du klam og våt med din nye løpe jakke, ville jeg tatt kontakt med produsenten og forespurt hvorfor det skjer.

Skrevet

Riktig, jakka skal ikke bli våt på innsiden. Er jakken for stram, vil den bli våt der den strammer. Jakken skal være akkurat passe, ikke stramme noen steder. Lykke til.

Blir du klam og våt med din nye løpe jakke, ville jeg tatt kontakt med produsenten og forespurt hvorfor det skjer.

Den er ikke trang og tettsittende, men jeg skal prøve med bare ulltrøye inni i kveld og se hva som skjer da.

Skrevet

Den er ikke trang og tettsittende, men jeg skal prøve med bare ulltrøye inni i kveld og se hva som skjer da.

Lykke til.

Skrevet

Har du kjøpt den jakken via I form? Eller var den en del av et verve/innmeldingstilbud? Kunne gjerne tenkt meg en slik jakke. Har du noe bilde, info etc? Fant ikke noe på I form sine sider..?

Skrevet

Det er mer enn jeg bruker å ha på meg. Tynn jakke og ulltrøye er som regel nok. Har jeg i tillegg refleksvest på, er det mer enn nok. Bruker en buff i halsen dersom det føles kaldt.

Ellers kjøpte jeg en vindstopp-treningstrøye i vinter, den har jeg brukt mye. Den er i samme stoff som løpebuksa jeg har til vinterbruk, og er fin både til jogging, ski, og kanskje sykling også etter hvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...