Gå til innhold

Frokosten bestemmer babyens kjønn

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Men dette bare må stemme, altså, for jeg har spist mye frokostblanding i mitt liv, og jeg har to gutter! :P

Skrevet

Med et utvalg på hele 740 personer, er det nok nesten sikkert at det er frokosten som avgjør kjønnet.

Gjest Elextra
Skrevet

Med et utvalg på hele 740 personer, er det nok nesten sikkert at det er frokosten som avgjør kjønnet.

Jepp, jeg har gjort samme vurdering etter å ha sjekket statistikken i min familie :P.

Skrevet

Jepp, jeg har gjort samme vurdering etter å ha sjekket statistikken i min familie :P.

Jeg spiser frokostblanding bare en sjelden gang. Men jeg har da også ett barn av hvert kjønn.

Forøvrig er det en del ulikheter mellom norske og engelske frokostvaner, så det er mange feilkilder... Og hva med farens frokost, forresten? Burde ikke den innvirke på hvilke celler som svømmer raskest?

Skrevet

Hehe, nå er det jo mannens sædceller som bestemmer hvilket kjønn barnet får da, så jeg tror neppe denne undersøkelsen holder mål. :o)

Skrevet

Huffame, tenk at det har de brukt penger på.... Jeg har så godt som aldri spist frokostblanding og jeg er heller dårlig til å spise banan. Kaloriinntaket kan være at var høyt nok, men ;) Tenk på alle dem som hiver i seg frokostblanding nå da ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg spiser frokostblanding bare en sjelden gang. Men jeg har da også ett barn av hvert kjønn.

Forøvrig er det en del ulikheter mellom norske og engelske frokostvaner, så det er mange feilkilder... Og hva med farens frokost, forresten? Burde ikke den innvirke på hvilke celler som svømmer raskest?

Jo, det skulle en absolutt tro. Særlig tatt i betraktning at en tidligere har hørt at det er mannens y-kromosom som styrer hvilket kjønn det blir.

Skrevet

Jo, det skulle en absolutt tro. Særlig tatt i betraktning at en tidligere har hørt at det er mannens y-kromosom som styrer hvilket kjønn det blir.

Det er nok foreldet kunnskap.

Det ble kun født jentebarn i de generasjonene som bodde på landet, dyrket sin egen mat og spiste brød eller grøt til frokost.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe, nå er det jo mannens sædceller som bestemmer hvilket kjønn barnet får da, så jeg tror neppe denne undersøkelsen holder mål. :o)

''Hehe, nå er det jo mannens sædceller som bestemmer hvilket kjønn barnet får da, så jeg tror neppe denne undersøkelsen holder mål. :o)''

Det du sier stemmer jo, men andre ting kan også spille inn, som f.eks hvordan bakteriefloraen m.m. er i vagina. Alle sædcellene trives ikke i det samme miljøet, de cellene som lager gutter kan f.eks like et surere miljø enn de som lager jenter (eller motsatt) osv osv. Kanskje kan dette miljøet påvirkes av hva man spiser? Ikke vet jeg. Så å si at det entydig er mannen som "bestemmer" barnets kjønn tror jeg ikke noe på.

Skrevet

''Hehe, nå er det jo mannens sædceller som bestemmer hvilket kjønn barnet får da, så jeg tror neppe denne undersøkelsen holder mål. :o)''

Det du sier stemmer jo, men andre ting kan også spille inn, som f.eks hvordan bakteriefloraen m.m. er i vagina. Alle sædcellene trives ikke i det samme miljøet, de cellene som lager gutter kan f.eks like et surere miljø enn de som lager jenter (eller motsatt) osv osv. Kanskje kan dette miljøet påvirkes av hva man spiser? Ikke vet jeg. Så å si at det entydig er mannen som "bestemmer" barnets kjønn tror jeg ikke noe på.

Du har sikkert rett i at kosthold etc. til en viss grad har noe å si. Men når det er sagt, så virker jo undersøkelsen det her vises til noe useriøs, spør du meg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du har sikkert rett i at kosthold etc. til en viss grad har noe å si. Men når det er sagt, så virker jo undersøkelsen det her vises til noe useriøs, spør du meg.

Jeg har ikke lest den, jeg bare kommenterte innlegget ditt. :-)

Skrevet

Det spises svært mye frokostblanding i midt-østen. Vet ikke hvorfor, haha.

Gjest lkjhgf
Skrevet

De hadde en forskning etter siste verdenskrig også. De undersøkte 200 tyske krigere som hadde dødd i kamp. Det viste seg at 198 stykker av dem hadde drukket kaffe samme morgenen. Konklusjonen var at kaffe er svært farlig...))

Skrevet

Hmmmm stemmer ikke helt for oss, da, for jeg har aldri vært den helt store frokostblandingtilhengeren, og vi har gutt! ;-) Men mannen min er storforbruker av 4-korn og slikt, så kanskje det var det som gjorde susen? ;-)

Eller kanskje det ble gutt pga den der "spise mye"-teorien, for sønnen vår bøle unnfanget mens vi var på ferie og dermed hadde spiste hotellmat & restaurantmat i tre uker!;-)

Skrevet

De hadde en forskning etter siste verdenskrig også. De undersøkte 200 tyske krigere som hadde dødd i kamp. Det viste seg at 198 stykker av dem hadde drukket kaffe samme morgenen. Konklusjonen var at kaffe er svært farlig...))

Og 200 av dem hadde stått opp den dagen, så det å stå opp er _enda_ farligere!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...