Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å reise dit i Juli. Noen som har vært der og har noen formeninger?

Jeg vet jo at det er slitsomme selgere der, men det kan jeg leve med.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke vært der i juli, men på høsten en gang.

Vi var to venninner som reiste sammen. Det _er_ litt slitsomt med selgerne og "guidene" som er på deg til enhver tid. Og du vil se mye slitne hus og en del fattigdom. Men det er også mye spennende å se, vi var på utflukter til amfiteatre fra romertiden og hulebyer, og det er interessant å observere en helt annen kultur enn den vi har i Europa.

Jeg husker det som en fin og spennende tur, venninnen min husker det som en slitsom og ikke så fin tur, så det komme an på øyet som ser...

Skrevet

Har ikke vært der i juli, men på høsten en gang.

Vi var to venninner som reiste sammen. Det _er_ litt slitsomt med selgerne og "guidene" som er på deg til enhver tid. Og du vil se mye slitne hus og en del fattigdom. Men det er også mye spennende å se, vi var på utflukter til amfiteatre fra romertiden og hulebyer, og det er interessant å observere en helt annen kultur enn den vi har i Europa.

Jeg husker det som en fin og spennende tur, venninnen min husker det som en slitsom og ikke så fin tur, så det komme an på øyet som ser...

Takk for svar. Det kommer nok også litt an på hvilke forventninger man har. Jeg har reist en del, og overlever selgere og å se litt fattigdom. Har bl.a. vært i Kenya....

Gjest Elextra
Skrevet

Takk for svar. Det kommer nok også litt an på hvilke forventninger man har. Jeg har reist en del, og overlever selgere og å se litt fattigdom. Har bl.a. vært i Kenya....

Det har du nok rett i.

På vår tur var nok jeg ute etter en spennende og litt annerledes tur enn den typiske sydenferien, mens venninnen min hadde lest at det var så mye sol i Tunisia og håpet vel mer på standard sydentur. Og ble litt skuffet.

Skrevet

Vi var i Sousse for noen år siden.

Det var helt greit, men hverken min kjære eller jeg fristes til å dra tilbake.

Det var fryktelig slitsomt å være i medinaen. Man ble huket tak i av alle.

Ellers virket det som om de fleste gjorde sitt beste for å lure penger fra deg. (Og vi var ganske lettlurte i begynnelsen...)

Vi var der også i juli, og det var veldig varmt. En ettermiddag kom det inn vind fra Sahara - da ble det så varmt at det sved i huden når vi gikk ut på kvelden. Litt kuult også da :)

Jeg ville valgt et annet land...

Skrevet

Vi var i Sousse for noen år siden.

Det var helt greit, men hverken min kjære eller jeg fristes til å dra tilbake.

Det var fryktelig slitsomt å være i medinaen. Man ble huket tak i av alle.

Ellers virket det som om de fleste gjorde sitt beste for å lure penger fra deg. (Og vi var ganske lettlurte i begynnelsen...)

Vi var der også i juli, og det var veldig varmt. En ettermiddag kom det inn vind fra Sahara - da ble det så varmt at det sved i huden når vi gikk ut på kvelden. Litt kuult også da :)

Jeg ville valgt et annet land...

Jeg er klar over dette med selgere. Har vært i Tyrkia og Egypt, og de landene skal være litt like på det området. Det bekymrer meg svært lite.

Hvordan var strendene og badelivet?

Gjest styr unna
Skrevet

Det er utrivelig. Fullt av innpåslitne og uærlige arabere.

Skrevet

Det er utrivelig. Fullt av innpåslitne og uærlige arabere.

Men hvordan var resten av turen?

Greit med selgerene. De kan jeg takle. (Har vært mye ute og reist. Bl.a. Tyrkia, Egypt og Kenya. Det er nok ikke så mye bedre der.)

Skrevet

Jeg var i Hammamet i 14 dager for noen år siden.

Det var vel igrunnen noen dager for lenge, og jeg følte at jeg ble "ferdig" med det som var å oppleve der.

Derfor frister det meg ikke å reise tilbake.

Ja selgerne er slitsomme. Men ellers må jeg si at jeg opplevde tuniserne som svært pålitelige og ærlige når det gjaldt avtaler.

Landskapsmessig synes jeg Tunis var ganske kjedelig. Mye ørken og flatmark og lite vegetasjon.

Strendene var fine, men anonyme og kjedelige. Kunne vært "hvorsomhelst"

Derimot er de nye hotellene i områdene flotte og luksuriøse, og har ofte imponerende bassengområder..

Men prisnivået var forholdsvis høyt både på mat og shopping. særlig i de turistområde krevde selgerne høye priser, og var lite villige til pruting.

(Vær også obs på at Tunis er et muslimsk land, og at det derfor er mange steder de ikke serverer alkohol bl.a.)

Så hvis dere er ute etter liv og røre i ferien, så er IKKE dette stedet å dra...

Er man derimot ute etter kultur og historie, så finnes gode muligheter til utflukter.

Kort sagt:

Det var greit nok, men ikke mer enn det. Og jeg kommer ikke til å reise dit igjen.

Av tilsvarende alternativer vil jeg heller anbefale deg Tyrkia, hvor du har både flottere landskap, lavere priser og større shopping utvalg. Og enda mere spennede utfluktsmuligheter.

Skrevet

Jeg er klar over dette med selgere. Har vært i Tyrkia og Egypt, og de landene skal være litt like på det området. Det bekymrer meg svært lite.

Hvordan var strendene og badelivet?

Siden vi fikk skikkelig turistdiare holdt vi oss mest ved hotellet (og nær doen). Det var det bassenget som gjaldt.

Stranda nær hotellet vårt var helt greit, ikke noe spesielt med den :)

Skrevet

Jeg var i Hammamet i 14 dager for noen år siden.

Det var vel igrunnen noen dager for lenge, og jeg følte at jeg ble "ferdig" med det som var å oppleve der.

Derfor frister det meg ikke å reise tilbake.

Ja selgerne er slitsomme. Men ellers må jeg si at jeg opplevde tuniserne som svært pålitelige og ærlige når det gjaldt avtaler.

Landskapsmessig synes jeg Tunis var ganske kjedelig. Mye ørken og flatmark og lite vegetasjon.

Strendene var fine, men anonyme og kjedelige. Kunne vært "hvorsomhelst"

Derimot er de nye hotellene i områdene flotte og luksuriøse, og har ofte imponerende bassengområder..

Men prisnivået var forholdsvis høyt både på mat og shopping. særlig i de turistområde krevde selgerne høye priser, og var lite villige til pruting.

(Vær også obs på at Tunis er et muslimsk land, og at det derfor er mange steder de ikke serverer alkohol bl.a.)

Så hvis dere er ute etter liv og røre i ferien, så er IKKE dette stedet å dra...

Er man derimot ute etter kultur og historie, så finnes gode muligheter til utflukter.

Kort sagt:

Det var greit nok, men ikke mer enn det. Og jeg kommer ikke til å reise dit igjen.

Av tilsvarende alternativer vil jeg heller anbefale deg Tyrkia, hvor du har både flottere landskap, lavere priser og større shopping utvalg. Og enda mere spennede utfluktsmuligheter.

Takk for masse opplysninger.

Generelt så vil jeg oppleve nye steder og nye ting. Ettersom vi har vært i Tyrkia allerede, så leter jeg etter noe annet nå. (Begynner å bli lite å velge mellom nå ettersom vi har reist en del:-)

Jeg har reservert plass hvor vi kan være 1 uke i Hammamet og 1 uke i Sousse. Vil vel tro at Sousse har litt mer å by på av byliv også.

Har hørt om en del som får problemer med magen der, så jeg får vel sjekke ut om vi skal ta en slik turist-diare-vaksine før vi (evt.) reiser:-) Har en slik hendelse friskt i minne nå etter en tur til Thailand, så det er vel tiden å bestille dette på nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...