Gå til innhold

Deling på konf. utgifter, og gavestørrelse.

Anbefalte innlegg

Gjest Stolt mamma til konfirmant
Skrevet

Har spurt her inne før og de aller fleste mener det er korrekt å dele utgiftene på konfirmasjonen mellom far og mor selvom disse ikke bor sammen.

Gjelder denne delingen også klær til dagen?

Har en sønn som må ha ny dress og sko siden alt han har fra før av har han vokst fra. Kan jeg be far være med på dette?

Og invitasjonskortene som er bestilt på nettet, kan jeg legge det til delte utgifter?

Nå er jeg ikke ute etter hva andre mener personlig men hva som er korrekt å gjøre.

Når det gjelder gave til konfirmanten, kan noen være så snill å gi meg summer de gav.

Spesiellt er jeg interessert i far og mor når disse ikke bor sammen. Og deres respektive igjen, hvor mye er vanlig å gi hvis de ikke gir sammen med forelder?

Her blir det få inviterte og selskapet foregår på restaurant.

Skrevet

Kommer vel litt an på hvor mye du mottar i barnebidrag også... Du får vel tross alt noe penger og skal dermed ha hoveddelen av utgiftene. Konfirmasjon er selvfølgelig noe stort som vanlig bidrag ikke strekker til, men klær...

ringerikskringla
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor mye du mottar i barnebidrag også... Du får vel tross alt noe penger og skal dermed ha hoveddelen av utgiftene. Konfirmasjon er selvfølgelig noe stort som vanlig bidrag ikke strekker til, men klær...

nå har jeg ei stedatter og da hun ble konfirmert så delte mor og far på alle utgifter. Moren ordnet alt det praktiske fordi vi bor ett stykke unna hverandre. De delte også utgiftene på bunaden.

Av oss fikk hun 5000 kr og ett Hvittgulls hjerte med diamanter

Gjest noen linker
Skrevet

Antrekk, innbydelser, fotografering osv er ting du kan sette opp i et budsjett, og diskutere prisnivå osv med konfirmantens far. Du kan ikke kreve at han etaler særtilskudd hvis han ikke har fått være med på å planlege og legge listen der han synes den bør ligge, invitere gjester han synes bør komme osv. Men når dere har kommet frem til et rimelig nivå, kan du be om særtilskudd. Er dere ikke på talefot, kan du også be om særtilskudd, men da er det ekstra viktig at du har lagt deg på et rimelig utgiftsnivå i forhold til begges inntekt.

Her står det en del av mange av tingene du lurte på: http://www.vl.no/magasin/konfirmasjon/

Her står det om særtilskudd, dvs ekstra bidrag til store utgifteer som konfirmasjon: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=113445

Skrevet

Mannen min delte alle utgiftene. Inkl. klær og innbydelse. Tror dette er vanlig. (De fleste får jo nye klær denne dagen)

Vi gav sønnen hans 5000,- + at hans halvsøster (vårt fellesbarn) ga en gave til 1000,-.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...