Gå til innhold

Glasur

Anbefalte innlegg

Gjest frensj
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har en god oppskrift på glasur til sjokoladekake?

Den må gjerne være med kokesjokolade, og helst uten kaffe (er ikke kaffedrikker selv,og har dermed ingen kaffetrakter/kaffemaskin av noe slag i heimen).

Gjest ChiengMai
Skrevet

http://tinyurl.com/6b4pu4

Google er min venn! :-)

Trengte bare skrive inn ordet sjokoladeglasur og vips kom det mange linker opp. Lete etter en glasur du vil bruke får du derimot gjøre selv.

Skrevet

Jeg bruker denne varianten endel.

Smelte 125gram smør, ha i en kokesjokolade til den smelter, ha i et pisket egg og 300gram melis så er den klar til bruk.

Dette er nok til en stor sjyform (som jeg kaller det) kake.

Mista nikket
Skrevet

En som er enkel og god og som jeg bruker endel er pisket krem uten sukker og freia sjokoladesaus til ønsket farge.

Gjest minnah
Skrevet

Om du trenger kaffe til noe er det jo bare å kjøpe en burk pulverkaffe, dette skal bare blandes i varmt vann. Ingen trakter eller andre maskiner. Og sjokoladeglasuer er best med litt kaffe, syns nå jeg ;-)

Skrevet

Denne er god:

50 g margarin og 100 g firkløversjokolade smeltes over svak varme.

Rør inn 1/2 dl melk og ca 200 g melis.

Holder til en langpanne kake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...