Gjest frensj Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Hei! Er det noen her som har en god oppskrift på glasur til sjokoladekake? Den må gjerne være med kokesjokolade, og helst uten kaffe (er ikke kaffedrikker selv,og har dermed ingen kaffetrakter/kaffemaskin av noe slag i heimen). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 http://tinyurl.com/6b4pu4 Google er min venn! :-) Trengte bare skrive inn ordet sjokoladeglasur og vips kom det mange linker opp. Lete etter en glasur du vil bruke får du derimot gjøre selv. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Jeg bruker denne varianten endel. Smelte 125gram smør, ha i en kokesjokolade til den smelter, ha i et pisket egg og 300gram melis så er den klar til bruk. Dette er nok til en stor sjyform (som jeg kaller det) kake. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 En som er enkel og god og som jeg bruker endel er pisket krem uten sukker og freia sjokoladesaus til ønsket farge. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Om du trenger kaffe til noe er det jo bare å kjøpe en burk pulverkaffe, dette skal bare blandes i varmt vann. Ingen trakter eller andre maskiner. Og sjokoladeglasuer er best med litt kaffe, syns nå jeg ;-) 0 Siter
Chezka Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Denne er god: 50 g margarin og 100 g firkløversjokolade smeltes over svak varme. Rør inn 1/2 dl melk og ca 200 g melis. Holder til en langpanne kake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.