Gå til innhold

Kvalm i 9 mnd???

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-
Skrevet

Jeg er gravid(16+5)og hadde håpet at kvalmen skulle gi seg no.Er små kvalm hele døgnet.Spiser veldig lite,ett par brødskiver og noen kjeks pr dag.Middag eller varmmat klarer jeg ikke.Har vært innlagt på sykehus 2 ganger tidligere i svangerskapet pga jeg kastet opp alt jeg prøde å spise eller drikke.Er heldigvis bedre no men matlysten er på bunn.Alle sier at det går over etter 3 mnd men ikke til meg.Bør jeg innstille meg på at det kommer til å vare hele svangerskapet eller kan det gå over.Er så sliten av å gå å kjenne på den kvalmen hele døgnet

Gjest Tatjana
Skrevet

Det kan gå over, eller det kan vare hele svangerskapet. Hos meg gikk det over etter 6 måneder i første svangerskap, dvs jeg fortsatte å kaste opp hver morgen, men da var jeg ikke kvalm resten av døgnet. Med nr to gikk det ikke over før veene begynte. Med nr tre gikk det over etter drøyt fire måneder. Det er umulig å si på forhånd.

Skrevet

Det har vist seg at akupunktur pleier hjelpe mot graviditetskvalme. Hvis jeg var deg ville jeg kontaktet en akupunktør for noen timer.

Gjest minnah
Skrevet

Apropos akupunktur - jeg har hørt begge deler. En utenlandsk spesialist på bl.a akupunktur fikk helt bakoversveis da jeg fortalte at jeg hadde fått slik behandling mot svangerskapskvalme. Han mente gravide aldri skulle få akupunktur pga faren for abort, men det er sikkert ulike meninger om dette også.....

Gjest farlig liksom??
Skrevet

Apropos akupunktur - jeg har hørt begge deler. En utenlandsk spesialist på bl.a akupunktur fikk helt bakoversveis da jeg fortalte at jeg hadde fått slik behandling mot svangerskapskvalme. Han mente gravide aldri skulle få akupunktur pga faren for abort, men det er sikkert ulike meninger om dette også.....

Jeg fikk akupunktur på sykkehuset før jeg skulle føde...

Gjest minnah
Skrevet

På det tidspunktet skal jo ungen ut, da.. :-)

Skrevet

Min svigerdatter var kvalm og kastet opp i 5 mnd. To ganger på sykehus for å få intravenøst.

Jeg aldri så mye som uvel i mine 4 svangerskap, så jammen forskjell der, ja.

Lykke til da, håper det gir seg snart.

Skrevet

Fare for abort ved akupunktur?? Har jeg aldri hørt om. Er du sikker på at det virkelig var en spesialist på akupunktur som sa det? Høres mer ut som en som ikke hadde peil, og som tror at man stikker nålene inn så langt at de når helt inn til fosteret...!

Skrevet

Hehe, ja men da er vel neppe abortfaren overhengende;-)

Gjest minnah
Skrevet

Fare for abort ved akupunktur?? Har jeg aldri hørt om. Er du sikker på at det virkelig var en spesialist på akupunktur som sa det? Høres mer ut som en som ikke hadde peil, og som tror at man stikker nålene inn så langt at de når helt inn til fosteret...!

Han var spesialist. Driver et eget senter i Spania. Han snakket selvsagt ikke om faren for å stikke nåler i fosteret... Men som sagt - det er sikkert uenighet her også, som på de fleste fagfelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...