Gå til innhold

Jeg vil være stor og uperfekt!

Anbefalte innlegg

Gjest Livet..er preludium?
Skrevet

Kjære medmennesker.

Dette er en symbolsk kunngjøring om at jeg har gitt opp kampen på et perfekt liv. Jeg har sluttet å kjempe for en tynn kropp, den perfekte jobben og det perfekte hjemmet.

Jeg har opplevd det vondeste jeg kunne oppleve, jeg har mistet det eneste mennesket som var umistelig for meg. Nå er det ingenting å være redd for lenger. Livet har blitt en slags lek jeg har tenkt å leve med mest mulig moro. Ingenting er alvor.

Så herretter velger jeg et ukonvensjonelt liv hvor jeg skal:

* Tenke på meg selv og mine behov.

*Tilbringe tid med mennesker jeg er glad i og slutte å kaste bort krefter på de som stjeler energien min.

* Spise ALT jeg har lyst på. Det er ingen vits i å nekte meg selv smågodt på en mandag, iskrem til frokost eller pannekaker midt på natta. Usunt? Javel.. men målet mitt er ikke lenger å leve lengst mulig, bare best mulig.

* Reise. Bruke pengene mine på opplevelser i stedet for på klær og forfengelighet.

* Jeg skal være stolt av min frodige kropp. I sommer skal jeg på stranda, på byen, være i bår og gjøre absolutt alt det jeg har lyst på. Jeg skal løpe langs vannet så flesket disser, jeg skal le når du viser avsky. Jeg skal kjøpe og spise den største soft isen og jeg skal nyte sommerkveldene med god vin.

* Jeg skal elske! Åh, som jeg skal elske. Jeg har verdens beste mann som så tålmodig er ved min side i alle stormer. Han har lært meg å elske meg selv og den store kroppen min. Han har lært meg å nyte livet!

Jeg setter meg med dette fri fra alle bånd som tvinger meg inn i normer jeg ikke passer inn i.

Jeg velger frodighet, jordbær, sjokolade og sex! :)

Skrevet

Så flott at du velger å være lykkelig :)

Men jeg har nå en liten kommentar... Det er ingen motsetning mot å spise en del sunn mat og å nyte livet. Deilige salater, frukt/fruktsalater, smoothies, rent kjøtt, fisk... Man kan slå et slikt kosthold sammen med dine utskeielser og du vil holde vekta, i tillegg til å få mer energi.

Gjest Livet..et preludium
Skrevet

Så flott at du velger å være lykkelig :)

Men jeg har nå en liten kommentar... Det er ingen motsetning mot å spise en del sunn mat og å nyte livet. Deilige salater, frukt/fruktsalater, smoothies, rent kjøtt, fisk... Man kan slå et slikt kosthold sammen med dine utskeielser og du vil holde vekta, i tillegg til å få mer energi.

Det er sant og det kan det godt hende jeg gjør. Men hvis jeg føler for det. Men behovet for å være sunn er borte, kanskje kommer det tilbake av seg selv og kanskje ikke.

Jeg vil styres av lystene mine mer enn fornuften fra nå av.

Livet har vært så ufattelig vondt. Jeg fortjener å ha det godt..

Toprsdagsklem :)

Skrevet

Det er sant og det kan det godt hende jeg gjør. Men hvis jeg føler for det. Men behovet for å være sunn er borte, kanskje kommer det tilbake av seg selv og kanskje ikke.

Det er godt du har funnet ut hva som fungerer for deg :) Jeg synes også det viktigste er å være lykkelig.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det hørtes veldig befriene ut : )

Så bra at du vil leve som du vil,uten å tenke på alt annet!

Skrevet

Well....

Jeg har en venninne med diabetes som sa noe tilsvarende. Ikke helt sammenlignbart, men nær nok. Hun ville ikke leve et liv med restriksjoner, men heller gjøre som hun ville mens hun levde. Så det så.

Det som var problemet, var at hun kun hadde to alternativer: Et godt liv = å gjøre som man vil og ha det gøy, for så kanskje å dø tidligere enn hun elelrs hadde gjort. Eller leve kjedelig, sunt og lenge.

Hun fikk en wake-up call da hun fikk hjerteinfarkt i en alder av 41 år, og synet begynte å svikte i en grad som gjør at hun f.eks ikke kan kjøre bil. Det i tillegg til sviktende blodsirkulasjon med mulige amputasjoner på sikt. Da gikk det opp for henne at det var et tredje alternativ, som var å bli handicappet og syk og ikke ha det noe bra i det hele tatt. Hun ble livredd.

Skjeen ble tatt i en annen hånd, og hun lever nå et sunt og -tro det eller ei- godt liv uten å syns at hun forsaker så mye.

Jeg er klar over at ikke alle tilfeller er så tydelige og ekstreme, men dog, det er noe å ha i tankene.

Gjest Livet..et preludium?
Skrevet

Well....

Jeg har en venninne med diabetes som sa noe tilsvarende. Ikke helt sammenlignbart, men nær nok. Hun ville ikke leve et liv med restriksjoner, men heller gjøre som hun ville mens hun levde. Så det så.

Det som var problemet, var at hun kun hadde to alternativer: Et godt liv = å gjøre som man vil og ha det gøy, for så kanskje å dø tidligere enn hun elelrs hadde gjort. Eller leve kjedelig, sunt og lenge.

Hun fikk en wake-up call da hun fikk hjerteinfarkt i en alder av 41 år, og synet begynte å svikte i en grad som gjør at hun f.eks ikke kan kjøre bil. Det i tillegg til sviktende blodsirkulasjon med mulige amputasjoner på sikt. Da gikk det opp for henne at det var et tredje alternativ, som var å bli handicappet og syk og ikke ha det noe bra i det hele tatt. Hun ble livredd.

Skjeen ble tatt i en annen hånd, og hun lever nå et sunt og -tro det eller ei- godt liv uten å syns at hun forsaker så mye.

Jeg er klar over at ikke alle tilfeller er så tydelige og ekstreme, men dog, det er noe å ha i tankene.

Jeg har tatt det med i betraktning ja.

Konklusjonen min har blitt at større smerte og lidelse enn jeg allerede har opplevd, det finnes ikke.

Jeg er at av de menneskene som lever mot alle odds, som uforskammet klamrer seg til livet, men som egentlig ikke skulle ha vært her lenger.

Takk for at du delte din venninnes historie.. den var sterk. Og det er viktig for meg å ikke lukke øynene for virkeligheten.

Jeg mener ikke å si at jeg skal leve så usunt, kan hende jeg finner like mye glede i aktivitet og sunn mat. Poenget mitt er bare at jeg har kun dette ene korte lille livet.

Og jeg har begrenset med livslyst så jeg må ta tak i og finne den så godt som over alt.

Skrevet

Det viktigste er å ha det lykkelig, jeg er forsåvidt enig i det, men skylder du ikke også mannen din å ta vare på deg selv så han får ha deg så lenge som mulig?

Skrevet

Jeg har tatt det med i betraktning ja.

Konklusjonen min har blitt at større smerte og lidelse enn jeg allerede har opplevd, det finnes ikke.

Jeg er at av de menneskene som lever mot alle odds, som uforskammet klamrer seg til livet, men som egentlig ikke skulle ha vært her lenger.

Takk for at du delte din venninnes historie.. den var sterk. Og det er viktig for meg å ikke lukke øynene for virkeligheten.

Jeg mener ikke å si at jeg skal leve så usunt, kan hende jeg finner like mye glede i aktivitet og sunn mat. Poenget mitt er bare at jeg har kun dette ene korte lille livet.

Og jeg har begrenset med livslyst så jeg må ta tak i og finne den så godt som over alt.

Lykke til! Håper du får et godt og lykkelig liv, og nyt sjokoladen! ;-)

Gjest Livet er preludium?
Skrevet

Det viktigste er å ha det lykkelig, jeg er forsåvidt enig i det, men skylder du ikke også mannen din å ta vare på deg selv så han får ha deg så lenge som mulig?

Jo det gjør jeg. Og det beste jeg kan gjøre for meg selv er å slippe meg selv fri. Til å leve og elske..nå.

Jeg ser at mange her henger seg opp i at jeg ikke vil bry meg med sunt kosthold, men jeg mener akkurat det jeg skriver: Jeg vil ikke bruke en kalori på å tenke på det og ha dårlig samvittighet.

I går levde jeg slik. Jeg spiste sunn frokost med masse fiber, var på lang sykkeltur med mannen min, spiste is i solen, jeg valgte yoghurtis fordi den så deiligst ut. Ikke fordi den var sunnest.

Jeg valgte fullkornspizza til fotballkampen. Jeg brukte hvita hjertego ost oppå. Og mager kjøttdeig. Alt dette fordi jeg hadde lyst!

Altså, det dreier seg ikke om å gi blaffen i kroppen og helsa, men tvert i mot å være god mot den.

Jeg unner meg selv alt!

Jeg har en avtale med meg selv om at jeg skal spise is hver dag i hele sommer. Om det blir en eller flere aner jeg ikke, om det blir fløteiskrem eller sorbet og vannis vet jeg heller ikke. Det eneste jeg vet er at jeg skal gjøre og spise det jeg har LYST på.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''Dette er en symbolsk kunngjøring om at jeg har gitt opp kampen på et perfekt liv. Jeg har sluttet å kjempe for en tynn kropp, den perfekte jobben og det perfekte hjemmet. ''

Hvem har sagt at dette er det perfekte liv...?

Skrevet

Jo det gjør jeg. Og det beste jeg kan gjøre for meg selv er å slippe meg selv fri. Til å leve og elske..nå.

Jeg ser at mange her henger seg opp i at jeg ikke vil bry meg med sunt kosthold, men jeg mener akkurat det jeg skriver: Jeg vil ikke bruke en kalori på å tenke på det og ha dårlig samvittighet.

I går levde jeg slik. Jeg spiste sunn frokost med masse fiber, var på lang sykkeltur med mannen min, spiste is i solen, jeg valgte yoghurtis fordi den så deiligst ut. Ikke fordi den var sunnest.

Jeg valgte fullkornspizza til fotballkampen. Jeg brukte hvita hjertego ost oppå. Og mager kjøttdeig. Alt dette fordi jeg hadde lyst!

Altså, det dreier seg ikke om å gi blaffen i kroppen og helsa, men tvert i mot å være god mot den.

Jeg unner meg selv alt!

Jeg har en avtale med meg selv om at jeg skal spise is hver dag i hele sommer. Om det blir en eller flere aner jeg ikke, om det blir fløteiskrem eller sorbet og vannis vet jeg heller ikke. Det eneste jeg vet er at jeg skal gjøre og spise det jeg har LYST på.

Da blir det noe annet, det høres ut som du egentlig har et fint kosthold og at du koser deg med litt godis attåt og det er jo akkurat slik det skal være! :o)

Skrevet

Det er fint at du setter foten ned. Jeg synes du har funnet ut av en god løsning for deg selv. Jeg føler meg ganske sikker på at med alt fokuset på å ha det godt og bra, så sklir et bedre kosthold inn etterhvert. Når man kan elske seg selv og livet så er slike ting som slanking lettere å utføre tror jeg?

Så nyt livet og alle dets goder, og nyt bruk planen din :)

Skrevet

"I sommer skal jeg på stranda, på byen, være i bår og gjøre absolutt alt det jeg har lyst på. Jeg skal løpe langs vannet så flesket disser, jeg skal le når du viser avsky"

Jeg synes det er en riktig innstilling jeg.Hvis du begynner der, er jeg sikker på at det andre kommer på plass etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...