Gå til innhold

Overvekt.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva tenker dere når dere ser en overvektig person,eller tenker dere ikke noe om det i det hele tatt?

Alle er jo i forskjellige fasonger,noen er tynne,andre litt lubne og noen overvektige...jeg er overvektig og prøver å slanke meg nå,har allerede gått ned to kilo : )

Men når jeg ser meg rundt er vi mange i samme båt,og syns de andre overvektige ser bedre ut enn meg,de stråler ut noe som jeg ikke gjør,de virker mer selvsikre,de er den de er og legger ikke skjul på det...det syns jeg er flott å se.

Håper jeg ser flere slike i sommer,for jeg går neppe ned 25 kg til sommeren,det er godt å se folk som er fornøyd med seg selv,uansett fasong : )

Gjest nå signerer jeg ikke
Skrevet

Dårlig selvdisiplin, tenker jeg. Akkurat som meg selv. Fanget i fett. Men nå er jeg i g

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor de spiser så mye..

Overvekt er jo kun basert på hvor mye man spiser.

Spis MINDRE liksom... ekke værre...

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Tenker at de har dårlig selvdisiplin eller rett og slett ikke bryr seg.

Skrevet

Jeg tenker at de spiser for mye.

Det tenkte jeg også om meg selv da jeg var overvektig. ;-)

Skrevet

Mange ganger synes jeg synd på overvektige personer. Det ser tungt ut, og de blir hemmet i mye. Føler meg derfor heldig som har mulighet til å gjøre en del ting som overvektige ikke kan.

Jeg har selv gått ned ca. 8 kilo, og vet at det ikke er enkelt, så jeg kan ikke dømme disse personene...

Gjest D*lilith
Skrevet

Det kan være mange grunner til at man spiser mye,det blir ofte en avhengighet på lik linje med rus.

Og det er ikke lett å legge om kostholdet heller når man først er inni det,og hele forholdet til mat må forandres,også tankegangen.

Skrevet

Tror du virkelig det hadde vært så mange overvektige personer hvis det var _lett_ å bare spise mindre?

Gjest slik med alt
Skrevet

Jeg rengner med at det er med overvektige som det er med alt annet.

Er du for tynn er du anorektiker. Er du sjukskete, er du sosalklient. er du overvektig overspiser du og har ikke selvdisiplin. Har du dårlige tenner er du også sosialklient. Kjører du søppelbilen eier du ikke amisjoner. Kjører deu Porche er du en sleip pappagutt med for mye penger og for liten medfølelse.Osv, osv. Er det ikke slik med det aller meste?

Uansett så finner folk ut at det er noe galt med deg?

Nei, slutt å bry deg om hva andre syns, så lenge du har det bra med deg selv!

Skrevet

Selv er jeg ikke så veldig tynn, men jeg stresser ikke med det.

Jeg har innsett at kroppen min er sånn, og at det eneste jeg kan gjøre er å spise sundt og trene ( les bevege meg ) det jeg gidder, det være alt fra å gå en liten tur pr dag til to timer på treniningssenteret. + Jeg driver med hester og er i stallen og rir og spar møkk i 3 -4 timer nesten hver dag.

Så om jeg skal slanke meg noe mer så vil jeg se stygg ut, og ikke minst GAMMAL:O likte meg lite selv når jeg var på mitt tynneste, da var kinnene innhulet, beina var som stilker men magen var der fortsatt. Jeg har fått høre at jeg både er mye penere og ser mye friskere og opplagt ut når jeg er litt overvektig, og jeg er enig.

Har en veninne som er ganske så tykk, noe ala USA "måten" og hun sier hun elsker hvert kilo hun har, hun trives og klarer de flest oppgaver ( untagen å løpe, gå på fjellet osv ) og er en aktiv jente, men er dog glad i mat, og har komt over hysteriet!

JEG mener at man skal drite i hva andre syntes, personlig så syntes jeg at man ikke skal være så tynn at både ribb-ben, og andre ben synes, men de som er tilfreds med det må også få se sånn ut...

Skrevet

Mange ganger synes jeg synd på overvektige personer. Det ser tungt ut, og de blir hemmet i mye. Føler meg derfor heldig som har mulighet til å gjøre en del ting som overvektige ikke kan.

Jeg har selv gått ned ca. 8 kilo, og vet at det ikke er enkelt, så jeg kan ikke dømme disse personene...

Kan du vennligst si noen av de tingene som DU kan gjøre som ikke JEG kan gjøre...

Er overvektig skjønner du, men jeg er ikke feit!

Skrevet

Det hender jeg tenker:"Går de på medisiner eller har de spist maten selv?" men stort sett tenker jeg ikke over det i det hele tatt. :o)

Når jeg ser overvektige barn derimot får jeg vondt inni meg og tenker at her burde foreldrene forlengst gjort noe! Nå kan det godt hende de er i gang med å gjøre det da.

Skrevet

Jeg tenker at de spiser for mye.

Det tenkte jeg også om meg selv da jeg var overvektig. ;-)

Selv er jeg overvektig og spiser ikke mye, jeg er før mett enn hva de tynne er.

men kroppen min er faktisk laget sånn... Det betyr ikke at jeg spiser mye.

Snop og godterier har jeg forlengst lagt på hylla, og middagen inntas med vanlig mat som fisk, grønnsaker osv, kjøtt spiser jeg ikke da jeg er vegitarianer.

Skrevet

Vel, da vil jeg veldig gjerne at du skal komme med en link der det er vitenskapelig bevist at de som er litt overvektige spiser FOR masse!

Skulle jeg spist mindre, hadde jeg faktisk DØDT av sult, men det er vel kansje bedre att jeg dør enn at jeg flagrer med noen kilo ekstra slik du slipper å se på??????

Skrevet

Jeg tenker ikke over om folk er overvektige eller ei, inntil en viss størrelse selvsagt. Ser jeg en som er ekstremt overvektig, så føler jeg sympati med personen... Ser jeg en slik person gafle i seg mac donalds-mat e.l., så tenker jeg nok mitt ;)

For en tid tilbake var jeg supersugen på sjokolade. Hadde pause på jobb og kjørte til kiosken for å kjøpe en sjokolade jeg glefsa i meg på rekordtid. Akkurat da var jeg glad for å være slank. I motsatt fall hadde nok folk tenkt sitt ;-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg rengner med at det er med overvektige som det er med alt annet.

Er du for tynn er du anorektiker. Er du sjukskete, er du sosalklient. er du overvektig overspiser du og har ikke selvdisiplin. Har du dårlige tenner er du også sosialklient. Kjører du søppelbilen eier du ikke amisjoner. Kjører deu Porche er du en sleip pappagutt med for mye penger og for liten medfølelse.Osv, osv. Er det ikke slik med det aller meste?

Uansett så finner folk ut at det er noe galt med deg?

Nei, slutt å bry deg om hva andre syns, så lenge du har det bra med deg selv!

Ja,det er jo det beste...å ikke bry seg så mye om hva andre synst : )

Skrevet

Vel, da vil jeg veldig gjerne at du skal komme med en link der det er vitenskapelig bevist at de som er litt overvektige spiser FOR masse!

Skulle jeg spist mindre, hadde jeg faktisk DØDT av sult, men det er vel kansje bedre att jeg dør enn at jeg flagrer med noen kilo ekstra slik du slipper å se på??????

Du kommer nok ikke til å DØ av sult.

Skrevet

Jeg tenker ikke så mye, er personen veldig overvektig, så er første inntrykket ikke akkurat positivt. Jeg gjør meg mine tanker, men holder de for meg selv.

Skrevet

Selv er jeg overvektig og spiser ikke mye, jeg er før mett enn hva de tynne er.

men kroppen min er faktisk laget sånn... Det betyr ikke at jeg spiser mye.

Snop og godterier har jeg forlengst lagt på hylla, og middagen inntas med vanlig mat som fisk, grønnsaker osv, kjøtt spiser jeg ikke da jeg er vegitarianer.

Hva mener du med at kroppen din er laget sånn? Fysiske lover gjelder for de fleste av oss, uansett. Kroppen går på kalorier, og går det mer inn enn det som forbrennes legger man på seg. ;-)

Jeg vet jo selvsagt at det finnes sykdommer som ødelegger forbrennelsen. Men dette er vel ikke noe flertallet av de/vi som sliter med vekta lider av. (og jeg vet selvsagt ikke om akkurat du har en sånn)

Misforstå meg riktig, jeg går ikke og tenker på overvektige og årsaken til at de er overvektige hele tiden og hver gang jeg treffer noen med noen kilo for mange. Men HVIS jeg tenker på det, så tenker jeg at det er fordi de spiser for mye. Eller spiser feil. På seg selv kjenner man andre, og jeg vet jo veldig godt hva det er jeg selv legger på meg av.

MVH

Skrevet

Jeg reagerer sjelden på overvektige mennesker - der jeg derimot reagerer på er hvordan folk kler seg i forhold til den kroppen de har. Hvis det kommer ei overvektig dame med tights og topp som viser magen, synes jeg dette er lite delikat... Det har _egentlig_ ikke noe med overvekten å gjøre, men at hun ikke klarer å kle seg deretter. En overvektig dame med passende klær tenker jeg lite over.

Dette gjelder da ikke bare overvektige, jeg tenker veldig over klærne til folk uansett. Fjortissklær på ei 50 år gammel dame f.eks:-) Så det har noe med å kle seg etter kroppsstørrelse og alder...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...