Gå til innhold

Overvekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du vennligst si noen av de tingene som DU kan gjøre som ikke JEG kan gjøre...

Er overvektig skjønner du, men jeg er ikke feit!

Det er jo selvsagt forskjell om mennesker, men jeg ser jo at en del overvektige ikke er med på like mye.

F.eks. var vi og klatert for en tid tilbake. En person stod der og ikke klatret. Ho var klart overvektig.

Når man er på badeland, stranda eller andre steder man har med barn på fysiske aktiviteter så ser jeg jo at flere overvektige beveger seg lite i forhold til slankere mennesker. Evt. at de ikke holder ut like lenge.

Så mitt inntrykk er at overvektige mennesker orker mindre av fysisk aktivitet. Jeg vil tro at dette delvis skyldes at de ofte er i dårligere form, og også at det er tyngere å ha en tyngere kropp.

Jeg var ikke ute etter å fornærme noen, så om jeg har fornærmet deg så beklager jeg:-(

Gjest ViViola
Skrevet

Det kommer veldig an på situasjonen.

På treningssenteret "mitt" er det flere overvektige, skikkelig overvektige, altså, og når jeg ser dem trene blir jeg i skikkelig godt humør! DE klarer det, ergo JEG klarer det (jeg er overvektig, men ikke i den kategorien). Og jeg ser de krymper, og jeg oppfatter dem som veldig positive og fornøyde. :-)

Sitter jeg på kafè eller restaurant eller hvor som helst, og skikkelig overvektige mennesker sitter og spiser skikkelig fet mat/godteri, tenker jeg nok mest "stakkars deg". Fordi jeg ikke tror noen overvektige - da mener jeg i 30+-kategorien - synes det er OK å være slik, men ikke klarer å la være...

Barn med mye fett synes jeg bare synd på, og jeg tenker: Hvorfor lar foreldrene dine deg bli slik? Igjen, jeg snakker ikke om "hvalpefett" eller et par kilo for mye, men barn som ikke får sammen beina/ikke klarer å knyte sko - altså hemmes tydelig av for stor kropp.

Og som jeg kanskje har sagt før: Feite folk på trimtur er supert, det gir motivasjon og glede å møtes i trimløypa i skogen - høyrøde i ansiktet, svetteperler på nesa og et "salig glis" om munnen! :-)

Skrevet

Når jeg ser en i 200 kg klassen, tenker jeg stakkar, hun/han burde forlengst fått et tilbud. Og jeg er litt glad over at jeg bare er litt overvektig.

Litt overvekt legger jeg ikke noe særlig merke til, for det gjelder jo så mange av oss.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg synes du er fin sånn som du er jeg.

Takk ; )

Skrevet

Det er jo selvsagt forskjell om mennesker, men jeg ser jo at en del overvektige ikke er med på like mye.

F.eks. var vi og klatert for en tid tilbake. En person stod der og ikke klatret. Ho var klart overvektig.

Når man er på badeland, stranda eller andre steder man har med barn på fysiske aktiviteter så ser jeg jo at flere overvektige beveger seg lite i forhold til slankere mennesker. Evt. at de ikke holder ut like lenge.

Så mitt inntrykk er at overvektige mennesker orker mindre av fysisk aktivitet. Jeg vil tro at dette delvis skyldes at de ofte er i dårligere form, og også at det er tyngere å ha en tyngere kropp.

Jeg var ikke ute etter å fornærme noen, så om jeg har fornærmet deg så beklager jeg:-(

Vel, det jeg prøver å si er jo at jeg er med på endel aktiviteter, og de kiloene jeg har ekstra hemmer meg ikke på noen måte.

Det er faktisk forkjell på de som er overvektige og de som er TYKKE! Er man tykk så kommer det nok endel hemniger, men som overvektig har jeg ikke merket noen aktiviteter.

Beit meg til merke noe endag da jeg satt å såg på ungkaren og de skulle ha sånn triatlaton eller hva det heter, da pustet og peste både de unge og de gamle, mest de unge pga kondisen. og de fleste av desse var syltynne, jeg derimot springer lett på fjellet uten å hive etter pusten engang, og da har jeg astma itillegg...

Så jeg syntes nå at det er litt rart at de fleste tror at bare man er tynn så er man super sunn og trenger ikke tenke på helsa enn de som er et par kilo for tunge.

Skrevet

Hva mener du med at kroppen din er laget sånn? Fysiske lover gjelder for de fleste av oss, uansett. Kroppen går på kalorier, og går det mer inn enn det som forbrennes legger man på seg. ;-)

Jeg vet jo selvsagt at det finnes sykdommer som ødelegger forbrennelsen. Men dette er vel ikke noe flertallet av de/vi som sliter med vekta lider av. (og jeg vet selvsagt ikke om akkurat du har en sånn)

Misforstå meg riktig, jeg går ikke og tenker på overvektige og årsaken til at de er overvektige hele tiden og hver gang jeg treffer noen med noen kilo for mange. Men HVIS jeg tenker på det, så tenker jeg at det er fordi de spiser for mye. Eller spiser feil. På seg selv kjenner man andre, og jeg vet jo veldig godt hva det er jeg selv legger på meg av.

MVH

En av måten mamma kjente meg igjen på på fødestuen var den runde magen min, de tynne armene og de tynne bena, jeg var "tynn" i oppveksten men magen min har alltid vært stor og rund iforhold til resten av kroppen.

Mamma har samme kroppsformen, det samme hadde bestemor.

Da jeg i tenårene hadde spisevegring etter at jeg begynte på ballett, var det det samme der, jeg ble ikke trodd av legene pga magen min, selv om jeg var innlagt på sykehus noe som føles som en million ganger pga at jeg sultet meg og måtte innta mat intravenøst hadde jeg fortsatt stor mage ( med stor mage mener jeg rund, jeg har naturlig store pupper, har et kreftig skjelett osv ) etter ÅR med trening av forskjellige slag, hvorenn mange situps jeg tar, samma hvilken mat jeg spiser og samme hvilken metoder jeg har brukt for å slanke bort denne magen, så hjelper det ikke.

Men jeg syntes da heller at jeg kan stole på de eksperter jeg har vært borti enn vanlige folks oppfattning av hva som er og ikke er...

Skrevet

Vel, det jeg prøver å si er jo at jeg er med på endel aktiviteter, og de kiloene jeg har ekstra hemmer meg ikke på noen måte.

Det er faktisk forkjell på de som er overvektige og de som er TYKKE! Er man tykk så kommer det nok endel hemniger, men som overvektig har jeg ikke merket noen aktiviteter.

Beit meg til merke noe endag da jeg satt å såg på ungkaren og de skulle ha sånn triatlaton eller hva det heter, da pustet og peste både de unge og de gamle, mest de unge pga kondisen. og de fleste av desse var syltynne, jeg derimot springer lett på fjellet uten å hive etter pusten engang, og da har jeg astma itillegg...

Så jeg syntes nå at det er litt rart at de fleste tror at bare man er tynn så er man super sunn og trenger ikke tenke på helsa enn de som er et par kilo for tunge.

Nå er det slik at all forskning sier at det viktigste er å være i god form. Bedre å være litt overvektig og i god form, enn tynn og i dårlig form.

Så jeg synes det er flott at du er i god form:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...